Trulte1 Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Jeg har fått diagnoesen brystkreft og behandles nå med cytostatika. Forut for denne behandlingen ca.8 uker før ,har jeg lagt om mitt kosthold. Dette med tanke på å styrke mitt immunforsvar og avgifte min kropp som en forberedelse til kurene. Det er nå 14 dager siden 1.kur. Jeg spiser kost basert på grønne grønsaker,forskjellige rotvekster, frukt, korn,daglig multebær, bønner og spirer , drikker presset grapefrukt og apelsin, alt økologisk. Jeg spiser ikke melkeprodukter ,egg eller kjøtt av noe slag. Derimot er spiser jeg mye fiskeprodukter, sild, fersk fisk, og sardiner. Har sluttet med rødvinen , selv om den visstnok er sunn. Jeg drikker Gulriste, Ipe-Roxo te. Tar tre tbl.Ipe Roxo x2, Scanalka multimineraler 3tbl x3. Solhatt dråper. en uke før kur 30 dr.x3 hver dag til og med 1 uke etter kur. trapper da ned til 20 dr.x2. Dr. Vogel's solhatt. Jeg har en svakhet: drikker en kopp kaffe ,økologisk, hver morgen.*S* Har ikke klart å slutte helt med dette. Lurer på hvor mye det har å si i forhold til alt det andre som er oppbyggende for meg. I disse forkjølelsestider er jeg redd for å bli smittet. Spesielt er jeg utsatt for smitte ca.1 uke etter kuren har jeg forstått.Fordi mine hvite blodlegemer er på det laveste da. Jeg kjenner motstand mot å ha min kjøkkenhylle fylt opp av forskjellige "helbredende" bokser med piller. Det er ingen grense for hvor mange gode råd en får i en slik situasjon som jeg er i. Så til mitt spørsmål.Bør jeg tilføre min kropp c.vitaminer i form av tbl.nå for å forhindre en forkjølelse? Og i tilfelle hva og hvor mye. Jeg har hørt at solhatt mister noe av sin effekt når en tar mye og lenge av den. Er det riktig? og kan jeg evt.fortsette slik jeg gjør. Ønsker også kommentarer på mitt regime. Jeg kan opplyse at jeg etter 1.kur hadde tre dager hvor jeg var litt slapp og følte meg sliten i perioder.Så var jeg meg selv igjen ,og har fortsatt og trent 3 dager i uken som før, og vært i vanlig aktivitet. Min livsfilosofi er blant mye annet "Det er viktig å høre livets musikk overalt. De fleste mennesker hører bare dissonansene" Takk og jeg håper på svar. Hilsen Trulte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36693-styrking-av-immunforsvaret-ved-cytostatikabehandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Kjære Trulte1, Jeg synes det høres ut som du er skikkelig motivert for å gjøre noe selv for å bedre din helse og styrke immunsystemet. Det er flott! Som du har merket finnes det en rekke råd og produkter som anbefales av mennesker som ønsker å hjelpe deg. Noen ganger kan dette bli for mye og du kan bli lei. Immunsystemet lar seg heller ikke stimulere uendelig mye og noen ganger kan det bli for mye. Det viktigste er at din basiskost er bra og det synes den å være. Vil også anbefale økt inntak av soyaprodukter. Jeg synes du skal nevne for din lege at du drikker grapefruktjuice, for den kan nemlig influere kroppens omsetning av visse legemidler. Appelsinjuice gjør ikke dette. Så vil jeg fraråde bruk av Ipe-Roxo i ditt tilfelle da det er lite dokumentasjon av effekt i forhold til solhatt, som du bør fortsette med. Normalt anbefales en pause på 1-2 uker i bruken av solhatt etter 6 ukers bruk. Jeg vil også råde deg til å innta noen vitaminer (A (10-15000 IE,C 2000 mg og E 350 mg) samt tilføre kroppen melkesyrebakterier. Du kan for eksempel erstatte scanalka med antioksydant tabletter. Melkesyrebakterier styrker tarmfloraen som kan skades av cellegiften og i følge ny finsk forskning er tarmfloraen viktig ved brystkreft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36693-styrking-av-immunforsvaret-ved-cytostatikabehandling/#findComment-140735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.