Gå til innhold

Store barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OMG!

Heldigvis har jeg sluppet unna med ca 3,2 kg, 3,5 kg og 4,3 kg. Jeg trodde aldri jeg skulle få ut den største babyen på normalt vis :-(

Gjest togli
Skrevet

Mine tre var mellom 3300 og 3400 alle tre :)

Min ekssvigerfar var visstnok 6 kg da han var født.

Gjest grief
Skrevet

Det største var 56 cm, 5,3 kg. Det skulle på død og liv fødes normalt. Det ble død.

Ferskenblomst
Skrevet

4,5 kilo og 55 cm. Min mor gikk 3 uker over tiden med min søster og hun veide 4,9 og va 53 cm.

Skrevet

Mine var så og si helt på snittet for sitt kjønn da de ble født, selv om jentungen ble estimert til å bli mye større noen uker før termin. :o)

Men jeg husker at vi møtte et par på Riksen da guttungen var nyfødt, de hadde en like gammel gutt som var så enorm da han ble født at vi trodde han var 3 mnd gammel, ikke bare et par uker! Han ble født med keisersnitt da.

Skrevet

Nei, jeg føder barn ifølge norsk standard. Ca. halvmeteren og litt over 3 kg.

Jeg har et bekkenmål som er litt smalt (husker ikke om det er inngangen eller utgangen), så jeg synes det er helt greit å ikke sette rekorder på den måten.

Moren til han kjempegutten hadde jo en type diabetes, da skjer det iblant - eh - store ting.

Gjest smalt bekken og
Skrevet

Jeg har et bekkenmål som er litt smalt (husker ikke om det er inngangen eller utgangen), så jeg synes det er helt greit å ikke sette rekorder på den måten.

Moren til han kjempegutten hadde jo en type diabetes, da skjer det iblant - eh - store ting.

Ja, jeg har smalt bekken og begge mine unger var nesten 4 kg,

det hadde gått med et normalt bekken. I følge legene kunne jeg kanskje klart et barn på under 3 kg, men da hadde jeg måttet føde en god stund før terminen.

Begge mine endte med hastekeisersnitt...

Skrevet

Ja, jeg har smalt bekken og begge mine unger var nesten 4 kg,

det hadde gått med et normalt bekken. I følge legene kunne jeg kanskje klart et barn på under 3 kg, men da hadde jeg måttet føde en god stund før terminen.

Begge mine endte med hastekeisersnitt...

Jeg fikk beskjed om at hadde den eldste ligget i seteleie, ville de tatt keisersnitt. Men siden hun lå riktig og hadde normal størrelse, ville de prøve.

Det ble tangforløsning, men det var mye fordi hun hadde navlestrengen rundt halsen og derfor fikk lite oksygen i sluttspurten.

Gjest Høstløv
Skrevet

''Moren til han kjempegutten hadde jo en type diabetes, da skjer det iblant - eh - store ting.''

Ja, jeg ble også undersøkt for om jeg hadde diabetes pga at jeg fikk et så stort barn. Jeg har ikke diabetes.

nitty-gritty
Skrevet

Min yngste var 57 cm (!) og nesten 4 kilo. Hun hadde også stort hode, men husker ikke målet. Hun er fremdeles stor.

Min eldste var gjennomsnittet, 50 cm og ca 3,5 kilo. Han er fremdeles gjennomsnittet.

Gjest Kayia
Skrevet

Min var uvanlig lang, 56 cm, og etter tre uker ble han målt til 60. Legen mente at han sansynligvis ikke hadde blitt strukket godt nok ved fødselen, at han sikkert hadde vært rundt 58 ved fødselen, siden fire cm vekst på tre uker litt i drøyeste laget ;-) Han var bare 3,4 kilo, så her snakker vi Leif Juster.. ;-)

Skrevet

Mine var over 4 kg begge to. Men heldigvis ikke så store som han der.:-)

Men nå er jeg jo stor selv, og har fått beskjed om at jeg har romslig bekken, så de kom jo ut.

Gjest prust
Skrevet

Alle mine tre var over 4 kilo, hun største var 4880 g.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...