Gjest Guroen Skrevet 14. juli 2011 Skrevet 14. juli 2011 Husker at jeg på danmarksferiene mine som liten fikk noe som heter "hakkebøf" (hakket biff) som skulle være det samme som kjøttdeig. Kjøttet var derimot mye renere og grovere. Husker ikke helt hvordan det smakte, men nå som jeg har smakt karbonadedeig, så kan vel denne smaken og konsistense minne litt? Er karbonadedeig og hakkebøff rett og slett det samme?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. juli 2011 Skrevet 14. juli 2011 Det kan være begge deler, kjøttdeigen / karbonadedeigen er bare knadd sammen med litt salt og pepper, formet til kjøttkaker og stekt i panna. ) 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 14. juli 2011 Skrevet 14. juli 2011 Danske hakkebøffer er laget av kvernet storfekjøtt som mest ligner på det vi kaller karbonadedeig. Her finner du en helt vanlig oppskrift: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14781 0 Siter
Sofline Skrevet 17. juli 2011 Skrevet 17. juli 2011 Jeg bor i Danmark og spiser jevnlig hakkebøf. Det er bare hakket kjøtt (karbonadedeig/kjøttdeig) som er formet og drysset med salt og pepper. 0 Siter
Gjest Guroen Skrevet 17. juli 2011 Skrevet 17. juli 2011 Jeg bor i Danmark og spiser jevnlig hakkebøf. Det er bare hakket kjøtt (karbonadedeig/kjøttdeig) som er formet og drysset med salt og pepper. Men det smaker jo mer likt karbonadedeig enn kjøttdeig? Derfor jeg tenkte at hakkebøf og karbonadedeig var det samme. Egentlig litt snodig at du ikke skal lengre enn til Danmark, før mange av de vanligste matvarene smaker ulikt enn hva de gjør i Norge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.