Gå til innhold

Karbonadedeid og hakkebøf det samme?

Anbefalte innlegg

Gjest Guroen
Skrevet

Husker at jeg på danmarksferiene mine som liten fikk noe som heter "hakkebøf" (hakket biff) som skulle være det samme som kjøttdeig. Kjøttet var derimot mye renere og grovere. Husker ikke helt hvordan det smakte, men nå som jeg har smakt karbonadedeig, så kan vel denne smaken og konsistense minne litt? Er karbonadedeig og hakkebøff rett og slett det samme??

Fortsetter under...

Skrevet

Det kan være begge deler, kjøttdeigen / karbonadedeigen er bare knadd sammen med litt salt og pepper, formet til kjøttkaker og stekt i panna. :o)

Skrevet

Jeg bor i Danmark og spiser jevnlig hakkebøf. Det er bare hakket kjøtt (karbonadedeig/kjøttdeig) som er formet og drysset med salt og pepper.

Gjest Guroen
Skrevet

Jeg bor i Danmark og spiser jevnlig hakkebøf. Det er bare hakket kjøtt (karbonadedeig/kjøttdeig) som er formet og drysset med salt og pepper.

Men det smaker jo mer likt karbonadedeig enn kjøttdeig? Derfor jeg tenkte at hakkebøf og karbonadedeig var det samme. Egentlig litt snodig at du ikke skal lengre enn til Danmark, før mange av de vanligste matvarene smaker ulikt enn hva de gjør i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...