vidda Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 jeg har sendt inn søknad om refusjon ved kjøring til lege for min sønn og meg selv. Jeg har lege i Oslo, og bor på Jessheim, og hit flyttet vi for 2 år siden. 1. gang min sønn ble dårlig etter at vi flyttet hit, var han 8 mnd, og hadde 40 i feber og en hoste som var mistenkelig lik krupp hoste. jeg ringte alle, og da mener jeg alle leger på Jessheim og Kløfta, og INGEN kunne ta oss inn, ikke før etter jul, dette var 22. desember. Jeg så da ingen annen mulighet enn å ringe min lege i Oslo, og der fikk vi time på dagen. da min sønn har vært veldig mye syk, fant jeg ut at det var greiest å bruke lege hvor jeg fikk hjelp når jeg trengte det. jeg sendte inn søknad om refusjon i forbindelse med kjøring, dette får jeg jo alltid når vi er på SIA. Fikk svar tilbake at dette kunne jeg ikke få refundert, da slik legehjelp var å få på hjemstedet, noe som ikke stemmer i mitt tilfelle. Må også nevne at jeg har fått denne legen i Oslo som fastlege. jeg har anket saken, og nå fått beskjed om at klagen blir sendt inn til fylkestrydekontoret ? Hva gjør jeg dersom klagen ikke kommer frem der heller, dette er blitt en prinsippsak for meg, i og med at vi har fritt legevalg her i landet. Noe som vet??? MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36761-refusjon-ved-kj%C3%B8ring-til-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Når du ikke frem på fylkestrygdekontoret heller, kan du anke til trygderetten. Jeg antar at beløpet ikke er så stort at du vil kunne reise sivilt søksmål, så trygderettens avgjørelse vil sannsynligvis være endelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36761-refusjon-ved-kj%C3%B8ring-til-lege/#findComment-140268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.