Gå til innhold

sykemeldt i permisjonstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for tiden svangerskapspermisjon. Pga et brukket håndledd er jeg for tiden sykemeldt. Jeg har ikke muligheter til å få andre til å overta omsorgen for barnet mitt, derfor krongler vi oss til en slags hverdag alikevel. Det jeg lurer på er: min lege sier at jeg ikke skal gå å være syk i permisjonstiden, derfor ble jeg sykemeldt, slik at jeg vil "få igjen" permisjon etter at jeg har blitt friskmeldt igjen. Stemmer dette?

Legen har sagt at jeg i beste fall kan begynne i 50% da permisjonstiden er over, slik at jeg vil være 50% sykemeldt fortsatt. Da jeg blir 100 % friskmeldt, vil jeg da kunne "få igjen" den fødselspermisjonen jeg på en måte hadde samtidig med sykemeldingen, men som da ble kalt noe annet?

Jeg er litt forvirret, og blir derfor takknemlig for et raskt svar.

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Dersom du er i stand til å ta deg av barnet blir ikke fødselspengeperioden utsatt, og du får ikke omgjort fødselspengene til sykepenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...