Gjest Gulva Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Det er ikke jeg. Om en hund hadde angripet meg hadde jeg tatt nakkegrep og gjort kort prosess. 0 Siter
Gjest Skulleønskejegvaranderledes Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 LIVREDD. Jeg skjønner at mange mennesker liker hunder og at de kan være en tett venn osv. Men for meg hadde verden vært et lettere sted uten hunder. De gjør at jeg ikke besøker enkelte venner med hund, ikke klarer spise i samme rom som en hund er etc. Slitsomt, men kun mitt problem. Må vaske meg og skifte klær om jeg har vært et sted med hund nær meg.. 0 Siter
Mrs D Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Nei, jeg elsker hunder. Med visse unntak, er ikke alle hunder jeg har møtt som jeg har likt like godt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 I barndommen var jeg redd de fleste store hunder etter en ubehagelig opplevelse, men er ikke redd for hunder som virker trygge nå (de fleste). Det hender jeg kan bli litt engstelig for hunder som ser litt skumle ut fremdeles. 0 Siter
ekte nick Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Vanligvis ikke. Jeg liker for det meste hunder. Men jeg synes altfor mange hundeeiere viser mangel på ansvar, og mangel på forståelse for at folk kan være redd for hunder. De lar dem gå løs der det ikke er lov, de plukker ikke opp hundemøkken osv. Heldigvis gjelder ikke dette alle da. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Vanligvis ikke. Jeg liker for det meste hunder. Men jeg synes altfor mange hundeeiere viser mangel på ansvar, og mangel på forståelse for at folk kan være redd for hunder. De lar dem gå løs der det ikke er lov, de plukker ikke opp hundemøkken osv. Heldigvis gjelder ikke dette alle da. ''Men jeg synes altfor mange hundeeiere viser mangel på ansvar, og mangel på forståelse for at folk kan være redd for hunder.'' Om de er så mange, vet jeg ikke, men de jeg treffer av typen kan irritere meg grenseløst. Husker en gang jeg var ute og jogget og en mellomstor hund løp etter meg og nærmest glefset etter bena mine. "Han bare leker", ropte eieren, som halset etter. 0 Siter
bibben Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 LIVREDD. Jeg skjønner at mange mennesker liker hunder og at de kan være en tett venn osv. Men for meg hadde verden vært et lettere sted uten hunder. De gjør at jeg ikke besøker enkelte venner med hund, ikke klarer spise i samme rom som en hund er etc. Slitsomt, men kun mitt problem. Må vaske meg og skifte klær om jeg har vært et sted med hund nær meg.. Jeg har det akkurat som deg. I mange år hadde jeg problemer med å bevege meg ute, bruke kollektivtransport eller bevege meg i nærheten av parker og friluftsområder. Det er blitt litt bedre nå da jeg har fått litt hjelp til å nærme meg en rolig, ikke innpåsliten hund. Jeg merker dog at redselen kan bygge seg opp når det er lenge siden jeg har vært i kontakt med en rolig hund. I ettermiddag har jeg vært på besøk hos en med en ung hund. Denne hunden var svært urolig, bjeffet mye og hoppet opp hele tiden. Jeg klarte nesten ikke å puste. Heldigvis ble den satt i bur uten at jeg trengte å be om "særbehandling". Det er så vanskelig å si ifra om dette "handicap'et". Jeg føler at en del hundeeiere (ikke alle) tar det som en personlig fornærmelse at en ikke befinner seg vel med dyret deres. Jeg skulle virkelig ønske at jeg ikke hadde dette problemet. Det fyller bevisstheten i alt for stor grad. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Bare de som glefser etter folk i rullestol og dem er det endel av. Og eiere som unnskylder det med at hunden ikke er vant til rullestoler. Ellers så liker jeg hunder jeg kjenner. 0 Siter
Gjest Skulleønskejegvaranderledes Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Jeg har det akkurat som deg. I mange år hadde jeg problemer med å bevege meg ute, bruke kollektivtransport eller bevege meg i nærheten av parker og friluftsområder. Det er blitt litt bedre nå da jeg har fått litt hjelp til å nærme meg en rolig, ikke innpåsliten hund. Jeg merker dog at redselen kan bygge seg opp når det er lenge siden jeg har vært i kontakt med en rolig hund. I ettermiddag har jeg vært på besøk hos en med en ung hund. Denne hunden var svært urolig, bjeffet mye og hoppet opp hele tiden. Jeg klarte nesten ikke å puste. Heldigvis ble den satt i bur uten at jeg trengte å be om "særbehandling". Det er så vanskelig å si ifra om dette "handicap'et". Jeg føler at en del hundeeiere (ikke alle) tar det som en personlig fornærmelse at en ikke befinner seg vel med dyret deres. Jeg skulle virkelig ønske at jeg ikke hadde dette problemet. Det fyller bevisstheten i alt for stor grad. Det er så godt å høre flere er som meg, for jeg vet ikke om mange og føler meg oftest som et utskudd når det gjelder dette :/ 0 Siter
PieLill Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Jeg er ikke redd for hunder. Men det er ikke fordi jeg tror jeg kunne tatt nakkegrep og gjort kort prosess om en stor hund angrep. Hunder har utrolig mye muskler, smidighet og hurtighet per kg. mvh 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Det hadde vel funket på en sånn bæreveskehund, men jeg ville likt å se at du gjorde det på en glefsende, knurrende rottweiler... 0 Siter
PieLill Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 ''Men jeg synes altfor mange hundeeiere viser mangel på ansvar, og mangel på forståelse for at folk kan være redd for hunder.'' Om de er så mange, vet jeg ikke, men de jeg treffer av typen kan irritere meg grenseløst. Husker en gang jeg var ute og jogget og en mellomstor hund løp etter meg og nærmest glefset etter bena mine. "Han bare leker", ropte eieren, som halset etter. ''Husker en gang jeg var ute og jogget og en mellomstor hund løp etter meg og nærmest glefset etter bena mine. "Han bare leker", ropte eieren, som halset etter.'' Det stemmer sikkert at hunden ville leke. Om det var sagt for å berolige deg, er det greit nok om utsagne etterfølges av en beklagelse for hundes adferd. Blir det derimot brukt som en begrunnelse for ikke å få styr på hunden, er det selvsagt helt uakseptabelt. mvh 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 ''Husker en gang jeg var ute og jogget og en mellomstor hund løp etter meg og nærmest glefset etter bena mine. "Han bare leker", ropte eieren, som halset etter.'' Det stemmer sikkert at hunden ville leke. Om det var sagt for å berolige deg, er det greit nok om utsagne etterfølges av en beklagelse for hundes adferd. Blir det derimot brukt som en begrunnelse for ikke å få styr på hunden, er det selvsagt helt uakseptabelt. mvh ''Det stemmer sikkert at hunden ville leke.'' Antar det, men det er ikke hyggelig når en ikke er trygg på hunden og den faktisk bet tak i buksebenet mens jeg løp. Bet vel ikke hardt, men likevel, husker det ble merker i buksen. 0 Siter
PieLill Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 ''Det stemmer sikkert at hunden ville leke.'' Antar det, men det er ikke hyggelig når en ikke er trygg på hunden og den faktisk bet tak i buksebenet mens jeg løp. Bet vel ikke hardt, men likevel, husker det ble merker i buksen. ''Antar det, men det er ikke hyggelig når en ikke er trygg på hunden og den faktisk bet tak i buksebenet mens jeg løp. Bet vel ikke hardt, men likevel, husker det ble merker i buksen.'' Nei, det er absolutt ikke slik det skal være. Er hunden så vilter, bør den være i bånd. Skulle man likevel miste kontroll over dyret, bør man be _veldig_ om unnskyldning til de som blir utsatt for "leken". Er det til noen trøst ville det ikke vært bare buksene som hadde merker om det var annet enn lek. Avsindige krefter i en hundekjeft. Og desto større grunn til å holde styr på dyret. mvh 0 Siter
morsan Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Jeg er veldig glad i hunder sånn generelt sett og er ikke redd, men går ikke bort til fremmede hunder. 0 Siter
Gjest Gulva Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Det hadde vel funket på en sånn bæreveskehund, men jeg ville likt å se at du gjorde det på en glefsende, knurrende rottweiler... Jeg hadde nok fått noen bitt ja, men jeg skulle nok greid å ta knekken på den. 0 Siter
frosken Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 ''Men jeg synes altfor mange hundeeiere viser mangel på ansvar, og mangel på forståelse for at folk kan være redd for hunder.'' Om de er så mange, vet jeg ikke, men de jeg treffer av typen kan irritere meg grenseløst. Husker en gang jeg var ute og jogget og en mellomstor hund løp etter meg og nærmest glefset etter bena mine. "Han bare leker", ropte eieren, som halset etter. ''Husker en gang jeg var ute og jogget og en mellomstor hund løp etter meg og nærmest glefset etter bena mine. "Han bare leker", ropte eieren, som halset etter.'' Kjenner en lege som var på joggetur og møtte en løs hund med en eier som påsto at hunden var helt ufarlig. Den ufarlige hunden påførte legen såpass store skader i armen at han måtte sy 25 sting... Forøvrig er jeg selv eier av en hund som virkelig er helt ufarlig (hunden er utdannet som hjelpehund og testet grundig). Jeg er stort sett alltid flink til å ha hunden i bånd, men må tilstå at det har glippet noen ganger. Usedvanlig pinlig å måtte hente hunden når han har funnet seg en pølse hos noen som griller i skogen... (Det er dumt å snakke i mobiltelefon og gå tur med løs hund samtidig, det oppstår konsentrasjonslekkasje av det!) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 ''Husker en gang jeg var ute og jogget og en mellomstor hund løp etter meg og nærmest glefset etter bena mine. "Han bare leker", ropte eieren, som halset etter.'' Kjenner en lege som var på joggetur og møtte en løs hund med en eier som påsto at hunden var helt ufarlig. Den ufarlige hunden påførte legen såpass store skader i armen at han måtte sy 25 sting... Forøvrig er jeg selv eier av en hund som virkelig er helt ufarlig (hunden er utdannet som hjelpehund og testet grundig). Jeg er stort sett alltid flink til å ha hunden i bånd, men må tilstå at det har glippet noen ganger. Usedvanlig pinlig å måtte hente hunden når han har funnet seg en pølse hos noen som griller i skogen... (Det er dumt å snakke i mobiltelefon og gå tur med løs hund samtidig, det oppstår konsentrasjonslekkasje av det!) ''(Det er dumt å snakke i mobiltelefon og gå tur med løs hund samtidig, det oppstår konsentrasjonslekkasje av det!)'' Hehe, kan jeg tenke meg. Er forøvrig trygg på de fleste hunder, men enkelte ganger får jeg flashbacks fra en episode i tidlig barndom (som medførte arr jeg så vidt kan se ennå). 0 Siter
frosken Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 ''(Det er dumt å snakke i mobiltelefon og gå tur med løs hund samtidig, det oppstår konsentrasjonslekkasje av det!)'' Hehe, kan jeg tenke meg. Er forøvrig trygg på de fleste hunder, men enkelte ganger får jeg flashbacks fra en episode i tidlig barndom (som medførte arr jeg så vidt kan se ennå). Udyret mitt har heldigvis gjort mange mindre redde for hunder. Han er ekstremt sensitiv, og særlig barn som i utgangspunktet er redde blir trygge i løpet av en time eller to. Ganske fasinerende å se på. (Dette er selvfølgelig ingen undskyldning for å ikke passe på at han ubedt deltar i andre familiers grillaktiviteter...) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Bare de som glefser etter folk i rullestol og dem er det endel av. Og eiere som unnskylder det med at hunden ikke er vant til rullestoler. Ellers så liker jeg hunder jeg kjenner. ''Bare de som glefser etter folk i rullestol og dem er det endel av. Og eiere som unnskylder det med at hunden ikke er vant til rullestoler.'' Det er nok en korrekt unnskyldning - ikke at det er akseptabelt, da. Bør jo da få kjeft. Har vært borti flere hunder som misliker folk med caps - uansett hvem det er som har capsen på... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.