Gjest Nickløsheletida Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Tusen takk for de svarene jeg fikk. Jeg har kommet frem til at jeg må bli tøffere på jobben. Det kan ikke fortsette på denne måten. Det har jeg skjønt nå etter de svarene jeg har fått, men også etter en kveld med kollegaer nå i kveld. Dessverre etter litt vin da men. Jeg har jobbet i det samme firmaet i over 10 år. Stort sett har jeg vært på den samme plassen, men jeg fikk en sjangse på en annen avdeling rett før jeg søkte om permisjon for å følge mannen min til utlandet. Den historien husker vel de fleste som "kjenner meg" her inne. (jeg går ikke i noe mer detalj om det. Ønsker ikke å rippe opp i det nå) Jeg var overlykkelig for å få denne muligheten. En slags forfremmelse og høyere lønn. Det var ikke en fast stilling i den avdelingen , men kanskje kunne det ha blitt det om jeg ikke ble med mannen min til utlandet. Likevel er jeg veldig glad for at jeg ble med. Det var en opplevelse som er svært få forunt og noe jeg aldri kommer til å angre på. Jeg lærte mye som jeg aldri ville ha gjort foruten dette oppholdet. Men det er slik at jeg ble satt tilbake til stedet hvil da jeg kom tilbake til jobben min etter permisjonen. Da var jeg igjen tilbake hvor jeg alltid har vært. Men etter et halvt år fikk en ny sjanse og det var da jeg begynte å jobbe sammen med henne som jeg føler overkjører meg fullstendig og ikke lar meg slippe til. Ikke lar meg en gang få prate uten å bli avbrutt. Før jeg begynte i denne jobben ble jeg informert om hva jeg gikk til av sjefen min og jeg tenkte at det var da voldsomt til sladring fra en sjef. Det har i grunnen bare fortsatt denne sladringen. Ikke bare av sjefen, men også fra andre. Dette var jeg ikke vant til fra den avdelingen jeg jobbet i før. Ikke fra en sjef ihvertfall. Jeg har tenkt at jeg skal ihvertfall ikke være en del av sladringen, så når folk har spurt meg hvordan hun er å jobbe med har jeg svart at det går fint og at hun bare er snill og grei. Noe hun jo også er men..... Det viktigste for meg har vært å ha en god tone til henne jeg tross alt skal jobbe tettest sammen med. Det har vært viktigere enn noe annet, selv om jeg innimellom har følt at jeg ikke har fått lov til å vise hvem jeg er og hva jeg kan. Jeg har ristet det av meg og latt henne få styre på. Jeg har vært fryktelig feig og jeg har irritert meg uten å vise det. Men jeg har ettehvert forstått at alt det det sladres om er ikke tatt fra løse luften og stillingen skal utlyses internt snart. Det er en stilling jeg vil ha og jeg kan ikke være så unnvikende overfor denne personen om jeg skal få stillingen. Jeg må ihverfall kunne få lov til å prate for meg selv ellers blir jo ikke folk kjent med meg. Så takk til alle som svarte meg. Nå blir det andre boller fremover. Jeg skal sette grenser, men jeg kommer fremdeles til å vise takknemlighet overfor gaver og sånne ting. Det er ikke der det ligger og jeg må prøve finne riktig balansegang mellom det å sette grenser og det å være uhøflig. 0 Siter
PieLill Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Bra kjempet! Lag deg noen mentale demonstrasjonsplakater: ''Nei til selvutslettende høflighet!'' ''Ned med den gode stemnings tyrrani!'' :-) Lykke til! 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Bra kjempet! Lag deg noen mentale demonstrasjonsplakater: ''Nei til selvutslettende høflighet!'' ''Ned med den gode stemnings tyrrani!'' :-) Lykke til! Takk for det:-) Og så må jeg legge til at jeg vet det heter sjanse og ikke sjangse. Jeg er best på å se skrivefeilene mine i ettertid :-) 0 Siter
PieLill Skrevet 24. august 2011 Skrevet 24. august 2011 Takk for det:-) Og så må jeg legge til at jeg vet det heter sjanse og ikke sjangse. Jeg er best på å se skrivefeilene mine i ettertid :-) Den sjangsen hadde gått meg hus forbi om du ikke hadde påpekt det. :-) Jeg er også best på å se skrivefeilene i ettertid. Og da synes jeg det er fryktlig dumt at man ikke kan redigere egne innlegg... Ha en god natt! mvh 0 Siter
ekte nick Skrevet 25. august 2011 Skrevet 25. august 2011 Nå har ikke jeg lest alle forslagene du har fått. Men kanskje du kunne bedt om en samtale på tomannshånd med denne personen, og tatt opp med henne at dette er et problem? 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Bra kjempet! Lag deg noen mentale demonstrasjonsplakater: ''Nei til selvutslettende høflighet!'' ''Ned med den gode stemnings tyrrani!'' :-) Lykke til! ''Ned med den gode stemnings tyrrani!'' Det ser ut som jeg blir nødt til å ødelegge stemningen snart :-( 0 Siter
PieLill Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 ''Ned med den gode stemnings tyrrani!'' Det ser ut som jeg blir nødt til å ødelegge stemningen snart :-( Lykke til. Trenger sikkert litt av det. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.