Gå til innhold

Sykemeldt behandlingsdager

Anbefalte innlegg

Etter akutt forverring av mer eller mindre kroniske smerter i nakken ble jeg sykemeldt noen dager og fikk henvisning til fysioterapi (manuell terapi).

Legen sa at han kunne sykemelde meg de dagene jeg fikk behandling, mens jeg ellers jobbet. Etter første behandlig ble jeg ganske svimmel og uvel, og jeg tror derfor jeg vil benytte meg av hans tilbud.

Det jeg lurer på er hvordan arbeidsgiverperioden regnes ut ved slik sykemelding?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36930-sykemeldt-behandlingsdager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hver enkelt dag teller som en dag - i motsetning til en 20% sykmelding.

Går du på behandling en dag i uka blir arbeidsgverperioden altså på 16 uker, og du har totalt 260 ukers sykepengerett (og altså ikke 52 uker som ved 20% sykmelding) - og så er man inne på dette med 3 års begrensning for å telle dager brukt, og dermed vil du i praksis få ubegrenset sykepengerett så sant du ikke sykmeldes på annen måte innimellom selvsagt.

(La meg gjerne få tilbakemelding om hva TK sier hvis du spør om det samme der)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...