Gå til innhold

facebook - er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan jo skje hvis flere bruker samme maskin, og det er automatisk innlogging.

Ah, ok.

Men kan ikke dette unngås ved å opprette flere profiler på pc'en?

For noen år siden hadde vi kun én pc på deling, og da hadde vi hver vår profil på den. Praktisk at man får styre som man vil selv med alt fra favvorittliste på inteernett til organisering av dokumenter.

Gjest SMIRnøff

Ah, ok.

Men kan ikke dette unngås ved å opprette flere profiler på pc'en?

For noen år siden hadde vi kun én pc på deling, og da hadde vi hver vår profil på den. Praktisk at man får styre som man vil selv med alt fra favvorittliste på inteernett til organisering av dokumenter.

Det kan løses på den måten ja, men det enkleste er jo å ikke ha automatisk innlogging (på facebook) - det er bare et tasteklikk unna det, altså. :-P

Men uansett er det jo kjekt med flere profiler, da.

Vil faktisk anbefale å ikke kjøre Windows med administrator-bruker. Så du kan jo ha en adminkonto, og en vanlig konto til hver bruker. Så kan de som trenger det vite om admin-passordet. :-)

Gjest SMIRnøff

Hun holder vel et øye med hva sønnen gjør på face, antar jeg. Like greit at hun sier fra det er henne, så ingen sier noe de ikke burde :-)

Hvis sønnen er gammel nok ifølge retningslinjene til facebook, så trenger hun vel ikke det?

Er han ikke, derimot, så burde hun ikke tillate det uansett.

Mener jeg.

Annonse

Hvis sønnen er gammel nok ifølge retningslinjene til facebook, så trenger hun vel ikke det?

Er han ikke, derimot, så burde hun ikke tillate det uansett.

Mener jeg.

Er aldersgrensen 13 år? Det kan jo være mange grunner til at hun vil sjekke kontoen hans. Han er likevel mindreårig.

Dette trenger jo absolutt ikke bli gjort for å "overvåke" noe som helst?! Det hender jeg rett som det er låner pcen til en av ungene på kveldstid. Begge har automatisk pålogging på diverse ting og det hender at venner tar kontakt fordi de ser at de er pålogga....Da sier jeg alltid ups,at jeg er mora og låner pcen og har glemt å logge dem av. Har aldri hørt at noen har reagert på det.

Annonse

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men min har iallefall aldri meddelt noe lignende. Jeg ville ikke gjort som denne moren heller, iallefall om ikke han ble plaget av noen på nett og hadde behov for min hjelp. Jeg tror uansett ikke jeg ville gjort det på denne måten, men heller sittet ved siden av og veiledet han eller gått inn og tatt stikkprøver for å få oversikt over bruken.

Gjest Signaturløs i dag

Hehe... nei, jet skjønner ikke hva moren til en på 15 har med å logge seg inn som han, for å sjekke. :-P

''Hehe... nei, jet skjønner ikke hva moren til en på 15 har med å logge seg inn som han, for å sjekke. :-P

''

Det kan være mange grunner til det. Må innrømme at jeg er innom profilen til mitt barn innimellom. Vi har slitt litt i vår/sommer med vårt barn, mht skulking av skolen, røyking (13 år) og endel såkalte "tvilsomme" vennskap. Jeg har avverget potensiell farlige episoder ved å sjekke. Og barnet mitt vet at jeg sjekker, altså. liker det ikke, men er inforstått at det er ett av kriteriene for å ha pc med internettilgang.

''Hehe... nei, jet skjønner ikke hva moren til en på 15 har med å logge seg inn som han, for å sjekke. :-P

''

Det kan være mange grunner til det. Må innrømme at jeg er innom profilen til mitt barn innimellom. Vi har slitt litt i vår/sommer med vårt barn, mht skulking av skolen, røyking (13 år) og endel såkalte "tvilsomme" vennskap. Jeg har avverget potensiell farlige episoder ved å sjekke. Og barnet mitt vet at jeg sjekker, altså. liker det ikke, men er inforstått at det er ett av kriteriene for å ha pc med internettilgang.

Men du chatter vel ikke med vennene deres når du er inne og sjekker? Du gjør det vel i smug? Denne moren gjorde seg jo tilkjenne, og det er jo litt spesielt kanskje? :)

Gjest SMIRnøff

''

Hm.

Jeg vet ikke jeg, jeg er ingen forelder, virket bare litt rart.

he he. her i huset skjer det motsatte.. mora har fb, datteren på 9 har det så klart ikke, men låner av og til pc'en og stikker innom fbchatten og hilser på folk og sier hvem ho er... Og når jeg får tilbake pc-en kan jeg klikke meg på meldinger og se hvem ho har snakket med og hva de har snakket om...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...