Gå til innhold

facebook - er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

De har sikkert bare èn PC, som moren overtar når sønnen går fra PC'n. Han logger ikke ut av FB, og vips så popper det opp meldinger til mor når han ikke er der.

Hun kunne jo bare la være å svare, eller velge "appear away" hvis det finnes slikt på FB da. Jeg er ikke der, men på Outlook Communicator og Google Talk kan man det.

Fortsetter under...

De har sikkert bare èn PC, som moren overtar når sønnen går fra PC'n. Han logger ikke ut av FB, og vips så popper det opp meldinger til mor når han ikke er der.

Hun kunne jo bare la være å svare, eller velge "appear away" hvis det finnes slikt på FB da. Jeg er ikke der, men på Outlook Communicator og Google Talk kan man det.

''Hun kunne jo bare la være å svare''

Synes det er en ærlig sak å svare,- så slipper hun å komme til å se meldinger som ikke var ment for henne...

Synes det er en ærlig sak å svare,- så slipper hun å komme til å se meldinger som ikke var ment for henne...

Helt enig, pluss at junior ville nok blitt lei seg dersom han trodde at kompisen ignorerte han.

Når min tenåring er hjemme bruker h*n familiens stasjonære pc. H*n har satt Faceboobk-profilen sin på automatisk pålogging tror jeg, for hver gang nooen andre går inn på den havner vi på tenåringens Facebook-profil. Jeg pleier å logge av så fort jeg oppdager det.

Det samme skjer forsåvidt med msn her i huset. 11-åringen har automatisk pålogging. Jeg logger dem av så fort jeg kan, men det skjer jo at noen venner rekker å sende et hei. Da svarer jeg dem alltid før jeg logger av. Jeg synes det er greit å påpeke at det er jeg som sitter der, ikke ungene. Da slipper vennene å sende meldinger til meg som ikke var ment for meg. Hvis jeg logger av uten å si noe mer, kan vennene tro at mine unger ignorerer og overser dem, og det vil jeg jo heller ikke.

På den annen side er det jo ikke slik at jeg aktivt logger inn på ungenes Facebook/msn for å snoke, det er de selv som gjør at pc'en logger seg på når andre sitter der.

Vår eldste har facebook profil. Hun logger seg sjelden ut etter at hun har vært innpå. Når jeg da setter meg ved MIN pc og logger meg på FB, så har jeg innimellom vært på hennes profil. Har kommentert både det ene og det andre før jeg har funnet ut at jeg er logget inn på hennes profil.

Men, jeg logger meg ikke inn på hennes profil og surfer rundt der med vilje ;)

''Synes det er en ærlig sak å svare,- så slipper hun å komme til å se meldinger som ikke var ment for henne...''

Når jeg tenker meg om er jeg helt enig med deg :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...