Gå til innhold

Noam Chomsky til Studentersamfund kl 19:00

Anbefalte innlegg

Her er streaming-adressen for de som er interessert i å se/lytte til mannen som New York kaller "arguably the greatest intellectual alive", Noam Chomsky.

http://studentersamfundet.no/streaming.php

Han er lynskarp, og det er alltid interessant å lytte, uansett om man er enig eller ei.

''Chomsky er ifølge Arts and Humanities Citation index blant de 8 mest siterte til alle tider, i selskap med Aristoteles, Marx og Freud.''

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Et eller annet sier meg at jeg kommer til å høre noe jeg allerede har lest over and over again her inne, så nei takk.

Jeg vemmes lett over denne måten å beskrive noen på

"the greatest intellectual alive". Godt mulig at fyren er intelligent, men the greatest intellectual alive, spar meg....

Et eller annet sier meg at jeg kommer til å høre noe jeg allerede har lest over and over again her inne, så nei takk.

Jeg vemmes lett over denne måten å beskrive noen på

"the greatest intellectual alive". Godt mulig at fyren er intelligent, men the greatest intellectual alive, spar meg....

"Intellektuelle", og ikke "intelligente".

Ordene kommer fra New York Times.

''Fra 1980 til 1992 var han verdens mest siterte nålevende forsker.'' Fra Wiki.

Han har også skrevet 150 bøker, og hvis du ser ham i aksjon, så forstår du poenget.

Med vennlig hilsen

Annonse

"Intellektuelle", og ikke "intelligente".

Ordene kommer fra New York Times.

''Fra 1980 til 1992 var han verdens mest siterte nålevende forsker.'' Fra Wiki.

Han har også skrevet 150 bøker, og hvis du ser ham i aksjon, så forstår du poenget.

Med vennlig hilsen

Jeg så en snutt på youtube. Hvorfor er intellektuelle så kjedelige? De mangler liksom helt følelsesmessig engasjement-gjesp.

Jeg så en snutt på youtube. Hvorfor er intellektuelle så kjedelige? De mangler liksom helt følelsesmessig engasjement-gjesp.

Litt av poenget er jo nettopp at han legger frem fakta, sitater og holder seg saklig. Det er kanskje ikke så spennende (for noen) som hvis han hadde ropt og skreket, men det er langt mer informativt.

Med vennlig hilsen

Litt av poenget er jo nettopp at han legger frem fakta, sitater og holder seg saklig. Det er kanskje ikke så spennende (for noen) som hvis han hadde ropt og skreket, men det er langt mer informativt.

Med vennlig hilsen

Jeg liker saklige mennesker som engasjerer. Saklighet og fakta behøver slettes ikke være kjedelig. Noe denne fyren er.

Jeg liker saklige mennesker som engasjerer. Saklighet og fakta behøver slettes ikke være kjedelig. Noe denne fyren er.

Hei,

Han engasjoerer og er saklig. Han er ekstremt kunnskapsrik (så til de grader) at det er spennende å høre han snakke, uansett hva han snakker om.)

Han er også blant verdens mest siterte mennesker, så han engasjerer tydeligvis! :-)

Men han krever noe av lytteren - man må tenke selv!

Med vennlig hilsen

Hei,

Han engasjoerer og er saklig. Han er ekstremt kunnskapsrik (så til de grader) at det er spennende å høre han snakke, uansett hva han snakker om.)

Han er også blant verdens mest siterte mennesker, så han engasjerer tydeligvis! :-)

Men han krever noe av lytteren - man må tenke selv!

Med vennlig hilsen

Jeg synes han var dritkjedelig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...