Gå til innhold

lånte klær stjålet,betale tilbake

Anbefalte innlegg

Min datter og venninnen låner klære med hverandre.

Nå har et plagg som venninnen lånte min datter,(kostet 600 kr, blitt stjålet, da de sammen var ute .

Nå forventer foreldrene at jeg erstatter plagget.

Synes dette er vanskelig fordi jeg ser på det som delt ansvar.

Hadde dere krevd erstatning for slikt, eller hadde dere krevd at barnet som lånte skulle spare seg opp penger selv til å betale tilbake.

Eller hadde dere oversett dette, med tanke på at det var en uheldig situasjon.

Fortsetter under...

Gjest lære ansvar

Hvis plagget ble stjålet mens din datter hadde ansvaret for det, så bør hun vel erstatte det.Hadde det vært meg, tror jeg at jeg ville latt datteren min betale endel av det selv, og så ville jeg betalt resten selv. Kanskje hun gjennom dette lærer å passe bedre på ting. (Noe hun ikke lærer hvis mamma alltid betaler alt).

Var det et (nesten) nytt plagg? I så fall er det ikke så unaturlig at du/dere erstatter det. Dattera di kan godt være med å betale.

I fremtiden kan det kanskje være en idé å sette ned foten for å låne så dyre klær at man risikerer erstatningskrav.

mvh

Jeg hadde neppe krevd erstatning for slikt dersom det var mitt barns venn som hadde mistet jakken, men trolig tilbudt meg å betale/spleise dersom det var mitt barn som mistet jakken.

''Jeg hadde neppe krevd erstatning for slikt dersom det var mitt barns venn som hadde mistet jakken, men trolig tilbudt meg å betale/spleise dersom det var mitt barn som mistet jakken.''

Samme her :-)

Jeg hadde neppe krevd erstatning for slikt dersom det var mitt barns venn som hadde mistet jakken, men trolig tilbudt meg å betale/spleise dersom det var mitt barn som mistet jakken.

Mi tu!

Og så hadde jeg satt foten ned for sånn låning i fremtiden.

Annonse

Hvis jeg låner noe av noen, er det en selvsagt plikt for meg å levere det tilbake i samme stand som da jeg lånte det. Hvis jeg mister eller blir frastjålet tingen, skal den uansett leveres tilbake uten at det koster utlåner noe som helst. Det er helt selvsagt for folk med normal folkeskikk og skamvett.

Jeg hadde reagert som morsan. Om mitt barn hadde mistet noe så hadde jeg tilbudt meg å erstatte det, men jeg hadde neppe krevd at den andre familien skulle gjort det i motsatt tilfelle, men jeg hadde selvsagt satt pris på om de gjorde det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...