Gå til innhold

Når dagene er tunge

Anbefalte innlegg

Gjest enda-en-grå-dag

Jeg har gått hjemme i 5 år pga en tarmsykdom. Er i perioder veldig dårlig og orker da ikke gjøre noe.

Nå er jeg slik at jeg er dårlig hver morgen (mange diareer og magesmerter) men det roer seg og er i bedre form i 12-tiden. Noen dager kan jeg være i helt fin form også.

det største problemet mitt er at jeg føler jeg ikke "er noe" her i verden.

Jeg er utdannet hjelpepleier og gått 2år på høyskole (måtte slutte pga sykdommen)

men når noen spør hva jeg driver med sier jeg jo at jeg går hjemme.

Har tidlligere hatt små barn hjemme, men nå har minsten som er 2 begynt i barnehage. Da kan jeg ikke lenger "skylde" på at jeg går hjemme med barn.

Jeg har masse ting jeg kunne gjort de 3 dagene ungene er i barnehage, men er litt deprimert om dagen og sliter med å ikke ha lyst til noe.

Det verste er selvfølelsen min.

Egentlig skulle jeg bare fokusert på å bli bedre av sykdommen og tatt det med ro hjemme. Lest bøker, ordnet med alle digitale bildene, sydd klær osv.

Har så lyst til å starte noe for meg selv. Ser for meg at det enste jeg kan jobbe med er noe hjemmefra. Skulle gjerne hatt det sosiale man får med andre kollegaer, men det kan ikke bli slik.

Noen som har noen ideer til meg eller som har vært i mine sko.

Jeg er 36 år og føler at livet mitt står stille.

når jeg våkner om morgenen tenker jeg, i dag skal jeg støvsuge og vaske klær (johoo) ofte blir jeg liggende i sofaen og se på tv.

Trenger en motivator eller noen som kan gi meg et spark bak.

hadde litt lyst til å starte en interiørbutikk på nett (som så mange andre)

interesserer meg veldig for interiør og har en mann som kan starte nettbutikk for meg. så er jeg så negativ, det er drøssevis av slike butikker, hvorfor en til??

Hvis noen spør hva jeg driver med kan jeg stolt si jeg driver en nettbutikk.

Måtte bare få ut litt tanker her i dag (hvis noen gidder å lese de)

Jeg vil ikke si til noen at jeg går hjemme pga sykdom, for jeg ser ikke syk ut utenpå. og jeg går ikke ut de dagene som er dårlige... så da er jeg bare en avdanket husmor uten barn hjemme om dagen...

Hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369603-n%C3%A5r-dagene-er-tunge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://hobbyvimsa.blogspot.com/ Sjekk ut denne. Damen jobber ikke grunnet sykdom, men har gode dager hvor hun bruker kreativiteten sin.

Du syr? Genialt. Selv om nettet er "fullt" av slikt, så er nettet så stort at det er plass til alle! Om du ikke har ambisjoner om å bli en Røkke eller en kjede, så kan da nettbutikk være så mangt.

Denne dama og flere bruker "Epla" konseptet. http://epla.no/ Og så kontakten med likesinnede. :0)

Du kommer til å trenge et arbeidsrom/krok. Bare det er jo i seg selv et fantastisk morsomt prosjekt. Sett igang!

Gjest enda-en-grå-dag

http://hobbyvimsa.blogspot.com/ Sjekk ut denne. Damen jobber ikke grunnet sykdom, men har gode dager hvor hun bruker kreativiteten sin.

Du syr? Genialt. Selv om nettet er "fullt" av slikt, så er nettet så stort at det er plass til alle! Om du ikke har ambisjoner om å bli en Røkke eller en kjede, så kan da nettbutikk være så mangt.

Denne dama og flere bruker "Epla" konseptet. http://epla.no/ Og så kontakten med likesinnede. :0)

Du kommer til å trenge et arbeidsrom/krok. Bare det er jo i seg selv et fantastisk morsomt prosjekt. Sett igang!

Takk for tips.

Har mange planer og ønsker, men problemet er å komme igang.

Jeg ser mer på det negative i livet mitt, skulle ønske jeg kunne fokusert på det som var positiv, for det er veldig mye.

Jeg har blant annet en mor som ikke er noe interessert i ungene min, barnebarna hennes altså. Eldste mann på 10 år kaller henne bare for mora mi, han på 5 sa til en annen at han ikke hadde en mormor, lurte på om hun var død.

Nei, hun bor ikke langt unna, men er null interessert i mine unger.

Dette har tatt meg mange terapitimer og masse tårer å forstå, klarer ikke forstå det. DEt er en stor sorg for meg. Det plager nok meg mer enn det plager henne. er bare så lei av å være lei meg for dette! Når skal det ta slutt??

Takk for tips.

Har mange planer og ønsker, men problemet er å komme igang.

Jeg ser mer på det negative i livet mitt, skulle ønske jeg kunne fokusert på det som var positiv, for det er veldig mye.

Jeg har blant annet en mor som ikke er noe interessert i ungene min, barnebarna hennes altså. Eldste mann på 10 år kaller henne bare for mora mi, han på 5 sa til en annen at han ikke hadde en mormor, lurte på om hun var død.

Nei, hun bor ikke langt unna, men er null interessert i mine unger.

Dette har tatt meg mange terapitimer og masse tårer å forstå, klarer ikke forstå det. DEt er en stor sorg for meg. Det plager nok meg mer enn det plager henne. er bare så lei av å være lei meg for dette! Når skal det ta slutt??

Det må du bestemme deg for selv. For det er kun du selv som holder liv i spøkelset med å tenke på det.

Vil gjerne ha vekk det spøkelset så jeg klan fokusere på mitt liv, men vet ikke hvordan.

Kanskje du skulle hatt en coach der vet du, en terapeut. Dessuten, av erfaring; Å bruke kroppen fysisk på noe, tar vekk fokuset på alt det innvendige som ikke er i vater.

Om det er husarbeid, håndarbeid, trening, stable ved.. hva som helst annet enn å sitte stille. I tillegg får man gleden av å høste frukten når prosjektet er ferdig = mestring.

Jo mer tid man bruker på oooff ....akk.. oooi..så tuuungt.. klarer ikke. Jo lenger sitter man med spøkelset. Det er et valg man tar. Medisin smaker ikke godt, det skal ikke smake godt. Men det virker!

Annonse

Gjest enda-en-grå-dag

Kanskje du skulle hatt en coach der vet du, en terapeut. Dessuten, av erfaring; Å bruke kroppen fysisk på noe, tar vekk fokuset på alt det innvendige som ikke er i vater.

Om det er husarbeid, håndarbeid, trening, stable ved.. hva som helst annet enn å sitte stille. I tillegg får man gleden av å høste frukten når prosjektet er ferdig = mestring.

Jo mer tid man bruker på oooff ....akk.. oooi..så tuuungt.. klarer ikke. Jo lenger sitter man med spøkelset. Det er et valg man tar. Medisin smaker ikke godt, det skal ikke smake godt. Men det virker!

Takk for at du hører på hva jeg har å si:)

Har prøvd terapeut. Har alt for mye tid til å tenke. Må ta meg i nakken og sette igang med noe! Bare så hardt å begynne.

Jeg har det mye på samme måte som deg. Er ufør på 10 året etter kreftsykdom.

Det jeg har gjort for å få litt innhold i livet mitt, er å engasjere meg i pasientforeningen min. Jeg har diverse verv som hjelper meg til å komme ut med jevne mellomrom, samt gi meg følelsen av å gi noe tilbake til samfunnet. Er også likemannskontakt for de med samme diagnose, og det gir meg mye, selv om det også er veldig tungt.

Kanskje det kunne være noe for deg?

Takk for at du hører på hva jeg har å si:)

Har prøvd terapeut. Har alt for mye tid til å tenke. Må ta meg i nakken og sette igang med noe! Bare så hardt å begynne.

Mm, dørstokkmila. Det er ingen vei utenom. Lag deg en plan, skriv en list for hva du skal ha gjort fra du står opp til du legger deg. Og kryss av for hver ting du har fått unna.

Det er litt motivasjon i å se at lista blir kortere og kortere. ;0) Dessuten får du oversikt, det er viktig når man føler at arbeidsoppgavene er uoverkommelige. Det er lettere når man ser dem på papiret, sortert og ferdig til kryssing.

Og ikke glem at ALT du gjør er LIKE viktig for deg og de du har rundt deg, som det alle børsmeglere, sykepleiere og rørleggere på kloden gjør hver dag. Det du gjør er ikke mindre verdifullt selv om du ikke mottar timelønn. ;0)

Gjest enda-en-grå-dag

Mm, dørstokkmila. Det er ingen vei utenom. Lag deg en plan, skriv en list for hva du skal ha gjort fra du står opp til du legger deg. Og kryss av for hver ting du har fått unna.

Det er litt motivasjon i å se at lista blir kortere og kortere. ;0) Dessuten får du oversikt, det er viktig når man føler at arbeidsoppgavene er uoverkommelige. Det er lettere når man ser dem på papiret, sortert og ferdig til kryssing.

Og ikke glem at ALT du gjør er LIKE viktig for deg og de du har rundt deg, som det alle børsmeglere, sykepleiere og rørleggere på kloden gjør hver dag. Det du gjør er ikke mindre verdifullt selv om du ikke mottar timelønn. ;0)

Takk for fine tips og ord Enola:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...