Gå til innhold

Egenandel operere ut visdomstann

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed av tannlegen ifjor at jeg har en vidsomstann som må opereres ut. Det koster 2500.- og da er egenandelen allerede trukket fra. Var ikke dette veldig dyrt? Samboren min opererte ut sin for noen år siden og han betalte ikke 1000.- engang mener jeg. (Han fikk refusjon på trygdekontoret).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369637-egenandel-operere-ut-visdomstann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nysgjerring på dette

Hører flere som sier de ikke skulle opererrt ut visdomstanna. Så om du ikke er nødt, hadde jeg ventet. Det blir plutselig god plass i munnen, så mange får glis mellom tennene...

Hvorfor ønsket de at de ikke hadde operert dem ut??

Hvorfor ønsket de at de ikke hadde operert dem ut??

Det skriver da vedkommende. ''Det blir plutselig god plass i munnen, så mange får glis mellom tennene...''

Selv måtte jeg operere ut mine, for de hadde begynt å spise seg inn i røttene til tennene foran. Var ikke på vei ut helt riktig vei, for å si det sånn. Men jeg har slett ikke problemet med god plass i munnen heller.

Annonse

Gjest Har fjernet

Hører flere som sier de ikke skulle opererrt ut visdomstanna. Så om du ikke er nødt, hadde jeg ventet. Det blir plutselig god plass i munnen, så mange får glis mellom tennene...

Jeg har fjernet visdomstenner uten at tannstillingen forandret seg for de andre tennene. Har heller ikke hørt om den problemstillingen, og jeg kjenner flere som har fjernet sine visdomstenner.

Røttene på visdomstenner slutter ikke å vokse. Så jo lengre du venter med å ta dem jo verre blir de å ta. Og jo større blir faren for komplikasjoner.

Så det er mange gode grunner til å bli ferdig med det.

mvh

Hva mener du med at egenandelen allerede er trukket ifra? Forsto det slik at 2500,- var egenandelen.

Prisene har steget de siste årene. Du må også ta høyde for at en visdomstann og en visdomstann ikke er det samme. Noen er langt mer kompliserte og tidkrevende å fjerne.

mvh

Hva mener du med at egenandelen allerede er trukket ifra? Forsto det slik at 2500,- var egenandelen.

Prisene har steget de siste årene. Du må også ta høyde for at en visdomstann og en visdomstann ikke er det samme. Noen er langt mer kompliserte og tidkrevende å fjerne.

mvh

Mente at 2500.- er egenandel og da er refusjon fra trygdekontoret trukket fra

Annonse

Røttene på visdomstenner slutter ikke å vokse. Så jo lengre du venter med å ta dem jo verre blir de å ta. Og jo større blir faren for komplikasjoner.

mvh

Som flyfly ville sagt: Dump dem :-)

Som flyfly ville sagt: Dump dem :-)

LOL!

:-)

Ja, dump dem før de får gravd seg ennå dypere inn i tilværelsen!

Mine visdomstenner tok ca 90 minutter per tann å fjerne i slutten av tenårene. Jeg har ingen behov for å finne ut hvordan det ville vært ti år senere.

:-)

mvh

mvh

Det finnes da folk som aldri kvitter seg med visdomstennene sine. Ser ingen grunn til å fjerne dem om man ikke må. Tidligere fjernet man blindtarmer "bar for moro skyld" også, for man trodde ikke de hadde en funksjon. Nå tror man derimot at den kan ha det.

Det finnes da folk som aldri kvitter seg med visdomstennene sine. Ser ingen grunn til å fjerne dem om man ikke må. Tidligere fjernet man blindtarmer "bar for moro skyld" også, for man trodde ikke de hadde en funksjon. Nå tror man derimot at den kan ha det.

Når tannlegen anbefaler at visdomstennene fjernes hos en bestemt person, er det som regel en god grunn til det.

Trådstarter sier tennene skal "opereres ut", altså ikke trekkes. Det tyder på at ting i utgangspunktet er komplisert. De behøver ikke en gang vokse riktig retning. Røttene kan være på vei til steder man ikke vil ha dem.

Det kan bli utrolig mye problemer med visdomstenner som får stå lengre enn de bør. Man bør ha en svært tungtveiende grunn for å ikke følge tannlegens anbefaling.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...