Gå til innhold

Egenandel operere ut visdomstann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Niccolina

Hører flere som sier de ikke skulle opererrt ut visdomstanna. Så om du ikke er nødt, hadde jeg ventet. Det blir plutselig god plass i munnen, så mange får glis mellom tennene...

Glis mellom tennene fordi de bakerste er fjernet? Der er det nok en misforstpelse ute og går. Alle tennene vandrer fremover med tiden.

Dessuten, det er mange ulike grunner til å fjerne dem. Gjentatte infeksjoner, at den ganger på tanna foran, o.l.

Når tannlegen anbefaler at visdomstennene fjernes hos en bestemt person, er det som regel en god grunn til det.

Trådstarter sier tennene skal "opereres ut", altså ikke trekkes. Det tyder på at ting i utgangspunktet er komplisert. De behøver ikke en gang vokse riktig retning. Røttene kan være på vei til steder man ikke vil ha dem.

Det kan bli utrolig mye problemer med visdomstenner som får stå lengre enn de bør. Man bør ha en svært tungtveiende grunn for å ikke følge tannlegens anbefaling.

mvh

Trodde du svarte på generelt grunnlag (Det var faktisk ikke trådstarter du svarte engang, men du kan jo selvfølgelig bare ha hatt trådstarter i tankene likevel)

Det er forøvrig ikke alltid tannlegen har rett heller. En av mine sa jeg burde fjerne den siste visdomstannen for x antall år siden. Har hatt flere andre tannleger siden (tannlegene mine har det med å slutte som fluer) og ingen av dem har nevnt visdomstannen med et ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...