Gå til innhold

Melatonin fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det reseptbelagt, heter circadin (?) og man får ca 20 stykker og blir mistenkt for å ha rare vaner om man ber om fler.

I utlandet er de å regne som helsekost har jeg forstått, og selges reseptfritt.

''Da er det reseptbelagt, heter circadin (?) og man får ca 20 stykker og blir mistenkt for å ha rare vaner om man ber om fler.

''

Jeg vil ikke anbefale Cicadin. Jeg har prøvd og fikk masse bibirkninger. Men jeg sov iallefall, og det var deilig etter å ha vært "søvnløs" i ti år. Kjente at jeg ble litt irritabel i humøret, fikk symptomer på overgangsalder dvs menstruasjonen forsvant (noe som forsåvidt ikke var noe stort savn), fikk hetetokter og la på meg ti kilo på fem uker. Da sluttet jeg. Men jeg fikk resept på 60 tabletter over telefon.

Skrevet

''Da er det reseptbelagt, heter circadin (?) og man får ca 20 stykker og blir mistenkt for å ha rare vaner om man ber om fler.

''

Jeg vil ikke anbefale Cicadin. Jeg har prøvd og fikk masse bibirkninger. Men jeg sov iallefall, og det var deilig etter å ha vært "søvnløs" i ti år. Kjente at jeg ble litt irritabel i humøret, fikk symptomer på overgangsalder dvs menstruasjonen forsvant (noe som forsåvidt ikke var noe stort savn), fikk hetetokter og la på meg ti kilo på fem uker. Da sluttet jeg. Men jeg fikk resept på 60 tabletter over telefon.

Takk, greit å vite!

Gjest vinglepetter
Skrevet

Da er det reseptbelagt, heter circadin (?) og man får ca 20 stykker og blir mistenkt for å ha rare vaner om man ber om fler.

I utlandet er de å regne som helsekost har jeg forstått, og selges reseptfritt.

mine vaner er rare,så jeg tror ikke min fastlege vil reagere på det! takk for tipset.

Skrevet

0,3 mg eller 1.5 mg er særdeles liten dose. Kjøp med 3 eller 5 mg, og ta 1-2 en halv time før du tenker du skal sove :)

http://www.worldwidelabs.com/products/melatonin.php

Her nederst står det et norskt flagg og når man drar markøren over står det "not allowed into the country" :0(

Men da er det jo lite vits i å kjøpe på nett fra utlandet for da blir det bare stoppet i tollen?

Skrevet

Her nederst står det et norskt flagg og når man drar markøren over står det "not allowed into the country" :0(

Men da er det jo lite vits i å kjøpe på nett fra utlandet for da blir det bare stoppet i tollen?

Hvis man kjøper til 3 måneders forbruk blir Melatonin ikke stoppet i tollen. Jeg har kjøpt 180 tab. a 5mg, og det ble sjekket, men ikke stoppet.

Skrevet

Du har ikke lov til og importere melatonin/andre medisiner fra USA. Kun fra EU-land. Og da går det bra. Jeg har bestilt flere ganger:-)

Skrevet

Du har ikke lov til og importere melatonin/andre medisiner fra USA. Kun fra EU-land. Og da går det bra. Jeg har bestilt flere ganger:-)

Å..oki, EU ja.. *teflonhjerne*

Skrevet

Du får melatonin hos legen din også. Det heter Circadin, og er reseptbelagt...

Inneholder 2 mg depottabletter. Du kan trygt ta 2 om gangen :D

Skrevet

Du får melatonin hos legen din også. Det heter Circadin, og er reseptbelagt...

Inneholder 2 mg depottabletter. Du kan trygt ta 2 om gangen :D

Gidder ikke "administrere" egen behandling hos legen. Et gjennomgangstema er søvnproblemer! Hun har ALDRI tatt opp den tråden og tilbudt/foreslått en kortere periode på sovemedisin, av noe slag!

Men jaggu hagler tilbudene om alt annet.. *hmf*

Skrevet

Gidder ikke "administrere" egen behandling hos legen. Et gjennomgangstema er søvnproblemer! Hun har ALDRI tatt opp den tråden og tilbudt/foreslått en kortere periode på sovemedisin, av noe slag!

Men jaggu hagler tilbudene om alt annet.. *hmf*

Da bestiller du time og sier: "Nå kommer jeg til deg fordi jeg sliter slik med søvnen. Jeg har lest mye om melatonin, og ønsker å prøve det. Kan jeg få en resept på Circadin, vær så snill :) Og reiterer den gjerne :)"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...