Gå til innhold

Barna på hvert sitt rom..trenger råd

Anbefalte innlegg

Vi har 2 jenter på 8 og 12 år. De har bestandig måtte dele soverom men har nå fått hvert sitt. De synes nok begge det er rart og måtte ligge fra hverandre så vesla på 8 år kryper opp i bein enden til storesøster om kvelden. Hun på 12 sier d er ok men tror nok hun aller helst vil ligge for seg selv. noen råd om hvordan jeg skal få den minste til og sove alene....

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Det er trolig bare en overgang, til hun venner seg til å ha eget rom. La 8-åringen legge seg hos 12-åringen og så bærer dere henne inn på eget rom når dere legger dere. Dermed venner hun seg til å våkne på eget rom og 12-åringen for natten for seg selv.

Gjest slippe å være alene

Gjør det noe om de sover på samme rom da? Hvis dere hadde en køyeseng feks, så kunne de sove på samme rom, men ha hvert sitt rom om dagen.

Denne vestlige kulturen med at alle mennesker skal sove på hvert sitt rom er ikke egentlig så naturlig. Mennesket er et flokkdyr, og det gjelder især barn.

Jeg husker godt hvor trygt det var å kunne krype opp i senga til min storesøster da jeg var liten. Det er et fint barndomsminne. :) Så lenge det er greit for 12-åringen så synes jeg ikke dere trenger å styre med det. Det går over av seg selv etterhvert uansett.

Men dersom det virkelig er er problem for storesøster så kan det kanskje hjelpe å ha en madrass på rommet hennes som lillesøster kan ligge på når behovet for selskap melder seg?

Det er trolig bare en overgang, til hun venner seg til å ha eget rom. La 8-åringen legge seg hos 12-åringen og så bærer dere henne inn på eget rom når dere legger dere. Dermed venner hun seg til å våkne på eget rom og 12-åringen for natten for seg selv.

Gutta mine deler rom , men ofte finner jeg dem i samme seng : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...