Gå til innhold

Klarer snart ikke å fortsette på jobb.

Anbefalte innlegg

Gjest Kan jeg søke dagpenger?

Har jobbet som vikar ulike steder i flere år. Det siste vikariatet jeg har begynt i, klarer jeg bare ikke å trives i. Jeg er urolig, gruer meg alltid til neste arbeidsdag, har dårlig matlyst, problem med mage osv. Jeg har signalisert til arbeidsgiver at jeg ikke helt trives med situasjonen. Det virker likevel som at de kommer til å tilby meg ny kontrakt når den går ut. Takker jeg nei kan jeg vel ikke søke om dagpenger uten at jeg får karantene? Det har jeg ikke råd til. Kan det være mulig å snakke med lege og få en legeerklæring på at jeg har problem i forhold til denne type jobb? Jeg er ikke arbeidssky, jeg har tidligere hatt både faste jobber og andre vikariat.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Søker du om dagpenger etetr å ha sagt opp selv, blir det karantenedager. Hvis du ikke klarer mer, må du sykmeldes, men da må du ha en diagnose, f.eks. depresjon eller utmattelse. Hvis du ikke har opptjent retten til sykepenger enda, må du søke Arbeidsavklaringspenger mens du ser etter en ny jobb. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...