Gå til innhold

Trenger jeg kredittkort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

For å vurdere noe slikt må man nesten vite:

1) Hva slags produkt er det?

2) Skal du kjøpe det fra en butikk osv du stoler på?

3) Skal du kjøpe det i Norge, eller i utlandet?

Med vennlig hilsen

Det skal kjøpes i en anerkjent norsk butikkkjede!

Finnes det noen grense for hvor mye man kan belaste kortet om gangen?

Har aldri kjøpt noe så dyrt før...

Nei, det skal ikke være noe problem å bruke et vanlig bankkort til å ta ut 25000 kr du har på konto, meg bekjent.

Fordelen med et kredittkort kan være at du har noe beskyttelse hvis butikken går konkurs før den leverer produktet, og den type ting.

Du kan også ringe banken først for å advare dem, men jeg tror virkelig ikke det er nødvendig.

Med vennlig hilsen

Annonse

Nei, det skal ikke være noe problem å bruke et vanlig bankkort til å ta ut 25000 kr du har på konto, meg bekjent.

Fordelen med et kredittkort kan være at du har noe beskyttelse hvis butikken går konkurs før den leverer produktet, og den type ting.

Du kan også ringe banken først for å advare dem, men jeg tror virkelig ikke det er nødvendig.

Med vennlig hilsen

Ok, takk for svar :)

Mastercard er et kredittkort.

Du kan betale 20.000 med Visa.

Mastercard er ikke et kredittkort og Visa et betalingskort. Det kan godt være helt omvendt.

Det finnes Visa kredittkort, og det finnes Mastercard betalingskort.

Visa og Mastercard er varemerker som sier noe om hvor de kan brukes som betaling. Hvorvidt utstederen av kortet har en avtale med kortholder om det er et betalingskort eller et kredittkort gir brukerstedet blanke i. Og det varierer som sagt fra utsteder/bank til utsteder/bank. ;)

Selv om det i _i Norge_ er mest vanlig at visa er det man får som minibankkkort og mastercard er kredittkort.

Mastercard er ikke et kredittkort og Visa et betalingskort. Det kan godt være helt omvendt.

Det finnes Visa kredittkort, og det finnes Mastercard betalingskort.

Visa og Mastercard er varemerker som sier noe om hvor de kan brukes som betaling. Hvorvidt utstederen av kortet har en avtale med kortholder om det er et betalingskort eller et kredittkort gir brukerstedet blanke i. Og det varierer som sagt fra utsteder/bank til utsteder/bank. ;)

Selv om det i _i Norge_ er mest vanlig at visa er det man får som minibankkkort og mastercard er kredittkort.

* nikker *

Jeg har et Visakort som absolutt ikke trekker penger fra kontoen min.

Ja, men hva denne grense ligger er individuelt. Så kommer det an på hvor mye du allerede har belastet kortet.

Har du f.eks. 30.000 i kreditt, men allerede har utestående et beløp på 15.000 vil ikke kortet kunne benyttes. Da må du i så fall først gjøre en innbetaling på kortet.

mvh

Annonse

Det går helt fint å bruke vanlig bankkort i butikk på så store beløp så lenge du har penger nok på kontoen. Det er bare for uttak i minibank enkelte kort har begrensninger (jeg må f.eks. inn i banken for å ta ut mer enn 10000 kr). Jeg betalte den siste bilen min med kort, og det gikk helt fint (overførte fra sparekonto til brukskonto først).

Det spørs om Visakortet ditt er et betalingskort eller kredittkort, hvordan det belastes og hvilken kredittgrense du evt. har.

Spør kortutsteder, gå inn på nettbank å finn informasjon, eller lese villkårene du fikk sammen med kortet.

mvh

ER ikke NOE grense på uttak når man HANDLER i butikk, det GJELDER bare når man tar UT i minibank.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...