Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er student og har ett barn på 2 år (går i barnehage)

Har hatt studielån til nå, men skal ikke ha dette etter jul. Jeg ønsker å få ett barn til, men har vel ikke krav på noe mer enn engangsstønaden? Hva med lånekassen?

Har jeg noen økonomiske rettigheter etter at jeg er feridg med skolen og før jeg får meg jobb?

Hvis jeg jobber 50-70% (si jeg har en inntekt på ca 8000 i mnd) Hva vil jeg da få i fødselspenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36972-hva-har-jeg-krav-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Har du en inntekt på 8000 pr mnd i minst 6 mndr av de siste 10 mndr før du begynner på fødselspermisjonen, vil fødselspengegrunnlaget utgjøre nettopp kr 8000 pr mnd. :-)

Har du ikke hatt arbeidsinntekt i minst 6 mndr får du kun engangsstønad.

Du kan ha rett på dagpenger under arbeidsledighet dersom du har hatt f.eks sommerjobber eller bijobber slik at du kommer opp i minsteinntekten (1,25 G i 2001 eller tilsammen 3G i løpet av 1999-2001 - hvis du søker i 2002).

Dagpenger sidestilles med arbeidsinntekt når det gjelder opptjening av rett til fødselspenger.

Se forøvrig www.lanekassen.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...