Gå til innhold

Hva i h.... skal jeg stemme???

Gjest fullstendig selvmotsigende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært så i tvil ved valg som denne gangen. Jeg har lest ulike brosjyrer, men er enig med noe her og noe der.

Valgomatene gjøre meg bare enda mer forvirret, ser her hvor ulike resultater jeg får:

(nrk.no)

Senterpartiet

77 %

Rødt

73 %

Venstre

73 %

Sosialistisk Venstreparti

70 %

Miljøpartiet De Grønne

69 %

Kristelig Folkeparti

69 %

Arbeiderpartiet

65 %

Pensjonistpartiet

53 %

Fremskrittspartiet

47 %

Høyre

44 %

(Dagbladet)

25,7 % H

22 % FRP

17 % AP

10 % SV

8 % V

6,73 % Rødt

6 % SP

4 % KRF

(Aftenposten)

KRF 38 poeng

V 36,2 p

R 36 p

SV 34 p

SP 31 p og AP 31 p

H 20

FRP 10,7

(nettavisen.no)

Du er mest enig med Senterpartiet. Senterpartiet kan ikke plasseres direkte i en kjent ideologi, og gjøre det heller ikke selv. Partiet er i mot økonomisk liberalisering og for desentralisering.

Skrevet

I midterste bolken står prosenten før partiet, i de andre står partinavnet først. (Bare for å forvirre ekstra mye).

Skrevet

Det eneste jeg vet, er at jeg ikke ønsker å stemme Rødt, SV, H, eller FRP, H. Og så har jeg beveget meg fra SV og mot midten, og så er jeg VELDIG opptatt av miljøvern.

Skrevet

Det eneste jeg vet, er at jeg ikke ønsker å stemme Rødt, SV, H, eller FRP, H. Og så har jeg beveget meg fra SV og mot midten, og så er jeg VELDIG opptatt av miljøvern.

Og så er jeg for at det skal være en blanding av offentlig og privat, men det offentlige skal ha en rimelig sterk styring.

Og så er det mange saker jeg er usikker på hva jeg mener om, eller at de er mindre viktige for meg.

Men jeg har ikke lyst til å stemme AP.

Skrevet

Og så er jeg for at det skal være en blanding av offentlig og privat, men det offentlige skal ha en rimelig sterk styring.

Og så er det mange saker jeg er usikker på hva jeg mener om, eller at de er mindre viktige for meg.

Men på den annen side bor jeg i en Høyre-styrt kommune, og syns godt de burde få litt motvekt.

Gjest Fransezka
Skrevet

Ut i fra det du viser fra valgtest-resultatene dine og det du sier, så ville jeg valgt "Miljøpartiet De Grønne" eller Sp om jeg var deg :)

Skrevet

''Og så er jeg for at det skal være en blanding av offentlig og privat, men det offentlige skal ha en rimelig sterk styring.

''

Jeg har lest tråden her, og også tråden din om Senterpartiet kontra Venstre. Ut fra det du skriver, så synes jeg du skal stemme ett av senturmspartiene, altså SP, Venstre eller svt KrF. Du skriver at miljø betyr mye for deg, og både SP og V setter dette høyt, kanskje V har det mest i fokus. I forhold til fordeling av ressursene f.eks. i sosialpolitikk, er SP mer lik AP enn det Venstre er. SP heller mer mot AP, mens Venstre heller mer mot Høyre.

Skrevet

''Og så er jeg for at det skal være en blanding av offentlig og privat, men det offentlige skal ha en rimelig sterk styring.

''

Jeg har lest tråden her, og også tråden din om Senterpartiet kontra Venstre. Ut fra det du skriver, så synes jeg du skal stemme ett av senturmspartiene, altså SP, Venstre eller svt KrF. Du skriver at miljø betyr mye for deg, og både SP og V setter dette høyt, kanskje V har det mest i fokus. I forhold til fordeling av ressursene f.eks. i sosialpolitikk, er SP mer lik AP enn det Venstre er. SP heller mer mot AP, mens Venstre heller mer mot Høyre.

Tusen takk for innspill fra deg! Det hjelper meg å sortere.

Skrevet

Ut i fra det du viser fra valgtest-resultatene dine og det du sier, så ville jeg valgt "Miljøpartiet De Grønne" eller Sp om jeg var deg :)

Tusen takk for innspill fra deg! Det er til hjelp.

Skrevet

Da synes jeg du bør stemme Venstre :)

Skrevet

Jeg har ikke sett en eneste valgbod, fått en brosjyre i postkassa, ikke hørt noe om Oslopolitikk på TV, så da stemmer jeg partiet som har sendt meg brosjyren.

Skrevet

Tusen takk for innspill fra deg! Det hjelper meg å sortere.

Bare hyggelig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...