Gå til innhold

Belegg på kjøkken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest men vanlig holder vel?

Det holder med vanlig. Vi har parkett på kjøkkenet som i utgangspunktet ikke tåler vann eller søl og det fungerer faktisk greit.

Jau, leste noe kjøkkengreier nå, der var vinylbelegg det beste... men det finnes jo ulike typer. Bør jeg velge den beregnet for våtrom eller vanlig? Stod at det blir en del søl på kjøkken, risiko for lekkasje fra oppvaskmaskin osv.

Parkett er det mange som bruker, men den tåler ikke særlig med vannsøl.

Jau, leste noe kjøkkengreier nå, der var vinylbelegg det beste... men det finnes jo ulike typer. Bør jeg velge den beregnet for våtrom eller vanlig? Stod at det blir en del søl på kjøkken, risiko for lekkasje fra oppvaskmaskin osv.

''Stod at det blir en del søl på kjøkken, risiko for lekkasje fra oppvaskmaskin osv.''

Nyere oppvaskmaskiner er utstyrt med lekkasjesikring og jeg vil tro problemet er lite i dag.

Annonse

Hvis man har oversvømmelse på kjøkkenet, vil nok parketten gå fløyten, ja. Men risikoen for det er liten. Det er jo en grunn til at man ikke har sluk på kjøkken, i motsetning til på bad.

Han som la parkett på et kjøkken i en tidligere bolig anbefalte at man lakket over parkett etter legging, men dette er noen år siden, og parkettypene kan jo ha endret seg siden da. Han mente dette for å tette skjøtene bedre mot mindre vannsøl. Men det hadde selvsagt ikke hjulpet mot oversvømmelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...