Gå til innhold

Anbefal e-post postkasse

Anbefalte innlegg

Gjest online skal ut?

Jeg har en online adresse. Det fungerte ganske bra når jeg fikk dette lastet ned på Outlook på pc, men ulempen var at jeg da ikke kunne finn en gammel e-post på nett når jeg ikke var hjemme.

Akkurat nå har jeg den bare på nett. Den er elendig. Man kan ikke lage mapper. Det er kun inn, ut og kladd. Man får bare slettet noen få i gangen, en side viser kanskje 15 e-post.

Vi har telenor internett hjemme.

Hvilken e-postboks vil du anbefale meg ? Tror ikke jeg gidder å betale for e-post.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369750-anbefal-e-post-postkasse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd med min Hotmail

Mange blokkerer hotmail fordi det har kommet så mye spam via hotmail. Siden jeg aldri får mailer fra hotmailadresser pga det, så kan det jo hende det er ryddet opp i for alt jeg vet.

Hotmail virker på en måte simpelt og useriøst, er mange som reagerer negativt på hotmailadresser.

Mange blokkerer hotmail fordi det har kommet så mye spam via hotmail. Siden jeg aldri får mailer fra hotmailadresser pga det, så kan det jo hende det er ryddet opp i for alt jeg vet.

Hotmail virker på en måte simpelt og useriøst, er mange som reagerer negativt på hotmailadresser.

''Hotmail virker på en måte simpelt og useriøst, er mange som reagerer negativt på hotmailadresser.''

Her synes jeg du overdriver, selv om gmail er litt bedre og har mer kred.

Har selv hatt samme hotmail-adresse i nærmere 15 år, og tviholder på denne :-). Har jo en gmail-adresse også, og bruker denne til noe, men veldig kjekt å ha det aller meste privat samlet ett sted.

Annonse

''Hotmail virker på en måte simpelt og useriøst''

Jeg er enig med Elextra i at dette ikke alltid gjelder. Helt ok å ha privat mail til Hotmail mener jeg.

Men husker en gang vi på jobben ble kontaktet av en som sa han drev et lite firma og ville ha tilbud på bistand fra oss tilsendt på mail. Da fremsto det som ekstremt useriøst at han ikke bare hadde hotmail-adresse, men dertil at adressen ikke besto av hans eget navn men navnet på en avdød filmstjerne ;-)

''Hotmail virker på en måte simpelt og useriøst, er mange som reagerer negativt på hotmailadresser.''

Her synes jeg du overdriver, selv om gmail er litt bedre og har mer kred.

Har selv hatt samme hotmail-adresse i nærmere 15 år, og tviholder på denne :-). Har jo en gmail-adresse også, og bruker denne til noe, men veldig kjekt å ha det aller meste privat samlet ett sted.

''Her synes jeg du overdriver, selv om gmail er litt bedre og har mer kred.''

Da jeg studerte internett og sikkerhet var det den gjengse holdningen til hotmail.

''Her synes jeg du overdriver, selv om gmail er litt bedre og har mer kred.''

Da jeg studerte internett og sikkerhet var det den gjengse holdningen til hotmail.

''Da jeg studerte internett og sikkerhet var det den gjengse holdningen til hotmail''

Det er jo en kjent sak at alle som studerer IT er skeptiske til alt som har med MS å gjøre ;).

''Hotmail virker på en måte simpelt og useriøst''

Jeg er enig med Elextra i at dette ikke alltid gjelder. Helt ok å ha privat mail til Hotmail mener jeg.

Men husker en gang vi på jobben ble kontaktet av en som sa han drev et lite firma og ville ha tilbud på bistand fra oss tilsendt på mail. Da fremsto det som ekstremt useriøst at han ikke bare hadde hotmail-adresse, men dertil at adressen ikke besto av hans eget navn men navnet på en avdød filmstjerne ;-)

''Men husker en gang vi på jobben ble kontaktet av en som sa han drev et lite firma og ville ha tilbud på bistand fra oss tilsendt på mail. Da fremsto det som ekstremt useriøst at han ikke bare hadde hotmail-adresse, men dertil at adressen ikke besto av hans eget navn men navnet på en avdød filmstjerne''

Jeg har litt med Kina å gjøre på jobben, og har stusset over at disse i stor grad sender mail fra webmail, og da særlig yahoo. Tror til og med jeg har ignorert et par slike henvendelser av den grunn (tatt dem for spam).

Jeg har senere fått forklart at det er fordi de "nasjonale" mailadressene (hva kaller man dem?) på .cn er usikre og at det er større sannsynlighet for at mailen kommer frem ved bruk av .com webmail enn ved bruk av firmaenes mailadresser.

''Men husker en gang vi på jobben ble kontaktet av en som sa han drev et lite firma og ville ha tilbud på bistand fra oss tilsendt på mail. Da fremsto det som ekstremt useriøst at han ikke bare hadde hotmail-adresse, men dertil at adressen ikke besto av hans eget navn men navnet på en avdød filmstjerne''

Jeg har litt med Kina å gjøre på jobben, og har stusset over at disse i stor grad sender mail fra webmail, og da særlig yahoo. Tror til og med jeg har ignorert et par slike henvendelser av den grunn (tatt dem for spam).

Jeg har senere fått forklart at det er fordi de "nasjonale" mailadressene (hva kaller man dem?) på .cn er usikre og at det er større sannsynlighet for at mailen kommer frem ved bruk av .com webmail enn ved bruk av firmaenes mailadresser.

Dette var fra Storbritannia, og fyren ringte først, og oppga denne hotmailadressen der ;-)

Vi sendte et standard tilbud, men hørte aldri noe mer fra han igjen...

Gjest luftslott

Anbefaler gmail, ingen over og ingen ved siden:-)

Men det er da ikke vanskelig å legge inn online-kontoen din i f.eks. windows live mail? Om du går inn på kundeservice og hjelp til e-post på telenor.no finner du instruksjoner på hvordan...

Annonse

''Da jeg studerte internett og sikkerhet var det den gjengse holdningen til hotmail''

Det er jo en kjent sak at alle som studerer IT er skeptiske til alt som har med MS å gjøre ;).

Det er noe forbanna tøv, over 90% av IT-studenter bruker nettopp MS sine OS og programmer. I alle fall der jeg studerte. Det er svært lenge siden det var vanlig at IT-studenter sverget til Linux.

Jeg får ikke lenger spam på hotmailen, de har et bra søppelpostfilter, så sikkert derfor. Endatil melder jeg meg på mange konkurranser osv på nettet, men sjeldent spam. Men på jobbmailen derimot - som er på sykehus... har jeg fått masse spam, increase your penis, russiske damer som søker norske menn, nigeriamail osv.

Aner ikke hvordan de har fått adr. men er nok noen på sykehuset kanskje som har brukt adr sin et useriøst sted, så har de stjålet alle epostadressene?

Gjest men fortsatt evig student

Det er noe forbanna tøv, over 90% av IT-studenter bruker nettopp MS sine OS og programmer. I alle fall der jeg studerte. Det er svært lenge siden det var vanlig at IT-studenter sverget til Linux.

åååå, jeg føler meg plutselig eldgammel ;-)

Jeg får ikke lenger spam på hotmailen, de har et bra søppelpostfilter, så sikkert derfor. Endatil melder jeg meg på mange konkurranser osv på nettet, men sjeldent spam. Men på jobbmailen derimot - som er på sykehus... har jeg fått masse spam, increase your penis, russiske damer som søker norske menn, nigeriamail osv.

Aner ikke hvordan de har fått adr. men er nok noen på sykehuset kanskje som har brukt adr sin et useriøst sted, så har de stjålet alle epostadressene?

Det jeg mener er at mange spammailer blir sendt fra hotmail, og at mange av den grunn har sperret hele domenet.

åååå, jeg føler meg plutselig eldgammel ;-)

Hehe. Det ER en myte at IT-studenter som sådan sverger til Linux. Mesteparten av nettstudiene var lagt opp for Windows de årene jeg studerte IT-fag (over en periode på 6-7 år som deltidstudent). De som kjørte Linux eller MacOS hadde utfordringer med å finne egnede substitutter for diverse ting nettopp fordi alt var Windowsbasert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...