Gå til innhold

SV under sperregrensen tre dager før valget

Anbefalte innlegg

''SV får bare 3,6 prosents oppslutning i TV 2s meningsmåling tre dager før kommunevalget.

Det er en tilbakegang på 0,4 prosentpoeng fra dagen før. Bare 28 prosent av de som stemte på Kristin Halvorsens parti i 2007, vil fortsatt stemme på SV, ifølge målingen som er utført av TNS Gallup.''

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2011/artikkel.php?artid=10098487

Dagens gla´ sak.

Fortsetter under...

Annonse

Har det så mye å bety fra eller til så lenge det er kommune- og fylkestingvalg? Noen steder vil jo SV gjøre det godt, andre steder vil de ikke komme med i det hele tatt. Disse hypotesemeningsmålingene (HVIS det hadde vært Stortingsvalg i år, så ...) er meningløse.

Her jeg bor vil antakeligvis Venstre gjøre et brakvalg, det betyr jo ikke at de får 40% på landssbasis likevel.

Har det så mye å bety fra eller til så lenge det er kommune- og fylkestingvalg? Noen steder vil jo SV gjøre det godt, andre steder vil de ikke komme med i det hele tatt. Disse hypotesemeningsmålingene (HVIS det hadde vært Stortingsvalg i år, så ...) er meningløse.

Her jeg bor vil antakeligvis Venstre gjøre et brakvalg, det betyr jo ikke at de får 40% på landssbasis likevel.

Det virker som om mange ikke skjønner forskjellen på lokal- og storingsvalg. Ikke minst fokuset på partilederene er med på å forsterke dette.

''Har det så mye å bety fra eller til så lenge det er kommune- og fylkestingvalg? Noen steder vil jo SV gjøre det godt''

SV går kraftig tilbake over hele linja, for eksempel i blodrøde Trondheim hvor de har en tilbakegang på nesten 40%.

http://www.mdg.no/trondheim/files/2011/09/Partibarometer-4.sept_.jpg

Hva? Vet du ikke forskjell på SV og AP?

For folk på det ekstreme høyre så er alt til venstre for Frp (altså, nesten 90% av befolkningen) "kommunister", og selv Erna Solberg er "ei uvitende bleikfeit politisk forvirret norsk merr" (sitat).

Da er det ikke rart de blander Ap, Sv og sikkert KrF også! :knegg:

Med vennlig hilsen

Annonse

''Har det så mye å bety fra eller til så lenge det er kommune- og fylkestingvalg? Noen steder vil jo SV gjøre det godt''

SV går kraftig tilbake over hele linja, for eksempel i blodrøde Trondheim hvor de har en tilbakegang på nesten 40%.

http://www.mdg.no/trondheim/files/2011/09/Partibarometer-4.sept_.jpg

Og det betyr noe for deg fordi du bor i Trondheim?

Ellers driter jeg forsåvidt i hvem som gjør det bra i de resterende kommunene i Norge. For meg er det bekymringsfullt nok å se at Venstre sin populisme får så sterk oppslutning i MIN kommune.

De er ikke under sperregrensa i min kommune, etter prognosene her kommer de derimot til å øke antall representanter med 50%

Så den sperregrensa slår nok ikke til før kanskje etter stortingsvalget i 2013 og mye kan skje innen den tid.

De er ikke under sperregrensa i min kommune, etter prognosene her kommer de derimot til å øke antall representanter med 50%

Så den sperregrensa slår nok ikke til før kanskje etter stortingsvalget i 2013 og mye kan skje innen den tid.

De er ikke under sperregrensa i min kommune, heller.

Og det betyr noe for deg fordi du bor i Trondheim?

Ellers driter jeg forsåvidt i hvem som gjør det bra i de resterende kommunene i Norge. For meg er det bekymringsfullt nok å se at Venstre sin populisme får så sterk oppslutning i MIN kommune.

''''Og det betyr noe for deg fordi du bor i Trondheim? ''

Nei, jeg bor ikke i Trondheim. Som sagt, dette var et eksempel. SV går kraftig tilbake over hele landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...