Gå til innhold

Ap og Høyre

Anbefalte innlegg

Kommunen min har så lenge jeg kan huske, vært en "Høyre" rettet kommune. Nå er det derimot mye som kan tyde på at det kommer til å ligge veldig jevnt mellom Høyre og Ap ved dette valget.

Jeg pleier å stemme et annet rødt parti, men vurderer å stemme Ap i år fordi jeg tenker at disse vil ha større sjans til å vinne valget. Og jeg vil mye heller at Ap skal styre kommunen vår enn Høyre..

Høres denne tankegangen logisk ut?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369785-ap-og-h%C3%B8yre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trenger ikke ha betydning om du stemmer et annet rødt parti dersom de du stemmer på kommer over sperregrensen og inngår i et rød/ grønt samarbeid.

I min by feks vil en stemme til Sp, MDG, Rødt eller SV i praksis være en stemme til Aps ordførerkandidatur (fordi Ap har alliansens ordførerkandidat), mens en stemme til V, Krf og FrP er en stemme til Hs ordførerkandidatur (som har borgelig ordførerkandidatur).

Likevel vil det ha betydning for koalisjonens politikk hvordan sammensetningen er. Ønsker du mer radikal rød politikk får du ikke dette ved å øke antall medlemmer fra AP men fra Rødt, og tilsvarende er det svært stor forskjell på eksempelvis Vs og Frps politikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369785-ap-og-h%C3%B8yre/#findComment-3227749
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...