Gå til innhold

Hvilket parti har styrt i Oslo de siste årene?

Gjest La barna våre få toaletter på skolene!!!

Anbefalte innlegg

Gjest La barna våre få toaletter på skolene!!!
Skrevet

.....det er det eneste jeg er opptatt av akkurat nå! For å vite hvilket parti jeg IKKE skal stemme på!!! Så kan jeg konsentrere meg om hvilket parti jeg bør stemme for å få Oslo bedre, for det jeg ser av Oslo de siste årene er helt tragisk... bare det å legge ned Aker Sykehus er helt SYKT! For ikke å snakke om hvor elendig alle skolene er! Det er en skam... barna mine holder seg på skolen til de kommer hjem fordi toalettene er helt grusomme på skolen! Tenk deg at du ikke får gått på WC en hel dag på jobben? DET er i alle fall sykt!!! Vi som foreldre burde gjort noe for lenge siden!!! Vi burde rett og slett tatt ut barna våre fra skolen og sagt at så lenge de ikke får gått på WC så for de være hjemme! Så for heller sykmeldingene våre fyke i været til skolene fikk Wc i orden! Skulle bare mangle! De ødelegger jo hele systemet til barna våre når de må gå en hel dag å holde seg!! Tragisk!! Og skulle vært forbudt!!! Hvor er arbeidstilsynet når det gjelder skolene??? Det er da ansatte der også? Hvorfor skal de gå dag ut og dag inn å puste inn gammel aspest, mugg og alt annet som ikke er lov på en vanlig arbeidsplass??? Hvor er arbeidstilsynet som er såååå strenge alle andre steder utenom på skoler og sykehus??? Joda...det er jo kommunen begge deler.... mafia tilstander kaller jeg det... Vanlige ..særlige private arbeidsplasser MÅ følge loven, får bot og blir kjeppjagd om de ikke følger loven.... Men kommunen gir blaffen når det gjelder dem selv ref. alle sykehus og skoler! Kanskje kommunene burde ha et eget arbeidstilsyn som er privat!!! Som kan gi de bot når de ikke følger loven?? Kanskje det på den måten kunne i det minste bli renovert litt på skolene så barna våre i det minste kan slippe å holde seg en hel dag på skolen og slippe å få vondt i magen resten av kvelden!!!

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• Mrs D

6

• PieLill

2

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest spør ekspertene
Skrevet

Jeg håper du tuller hvis du bor i Oslo og ikke vet hvem som styrer, men her har du uansett en oversikt. Hvis du er usikker på hva H og slikt står for (det som står bak navnet altså) så må du bare stille oppfølgingsspørsmål.

http://www.sak.oslo.kommune.no/sru/utv_info.asp?utv=B&DB_Source=2

Men jeg håper inderlig du bare på litt klønete vis prøvde å få frem at du er misfornøyd med situasjonen slik den er i dag

Skrevet

Melde kommunen til politiet for brudd på arbeidsmiljøloven for ungene?

Husker med gru toalettene på min barneskole (i Trondheim) også...

Skrevet

'' Vi som foreldre burde gjort noe for lenge siden!!!''

Hvorfor ikke engasjere seg i FAU o.l. ved skolen? Tror det har langt større betydning for barnas skolehverdag enn hvilket parti som styrer i byen.

Gjest Shilapila
Skrevet

Det er høyre flertall i Oslo, og de er nok mer opptatte av eliteskoler og slikt enn vanlig hverdag.

Stem på Ap. De satser på god skole for alle.

Gjest La barna våre få toaletter på skolen!!
Skrevet

Jeg håper du tuller hvis du bor i Oslo og ikke vet hvem som styrer, men her har du uansett en oversikt. Hvis du er usikker på hva H og slikt står for (det som står bak navnet altså) så må du bare stille oppfølgingsspørsmål.

http://www.sak.oslo.kommune.no/sru/utv_info.asp?utv=B&DB_Source=2

Men jeg håper inderlig du bare på litt klønete vis prøvde å få frem at du er misfornøyd med situasjonen slik den er i dag

I følge oversikten er det Høyre og Arbeiderpartiet som har hatt mest å si i Oslo de siste årene! Og jeg synes faktisk det aldri har vært verre her noen gang! Så det blir helt klart ingen stemme fra meg til hverken Høyre, Arbeiderpartiet eller FRP ( det siste er helt uaktuelt da jeg ser det som et nisseparti)

Kom gjerne med info om hvilket parti jeg bør stemme!

Ut i fra at jeg er mest opptatt av at barna våre skal få gå på toalettet på skolene, de syke skal få plass på sykehusene pluss at de må rustes opp!! Eldre skal få en mer verdig alderdom!! Slik det er nå er jo helt tragisk! Er så mye tragiske tilfeller blandt de eldre også.... skulle ikke vært lov i et rikt land som Norge! :(

Skrevet

Det er Høyre og Frp som i dag sitter i byrådet i Oslo (= Oslos "regjering").

Og før kommunevalget i 2007 uttalte både Krf og Venstre at de ville kunne støtte Frps ordførerkandidat Svenn Kristiansen.

Så da burde du vel unngå også disse to partiene om du ikke vil at H/Frp skal fortsette.

Skrevet

''Så kan jeg konsentrere meg om hvilket parti jeg bør stemme for å få Oslo bedre, for det jeg ser av Oslo de siste årene er helt tragisk... bare det å legge ned Aker Sykehus er helt SYKT!''

Akkurat det kan du takke sittende regjering, gjemt bak helseforetakene, for. Det har ingen ting med Oslo kommune å gjøre.

mvh

Gjest spør ekspertene
Skrevet

I følge oversikten er det Høyre og Arbeiderpartiet som har hatt mest å si i Oslo de siste årene! Og jeg synes faktisk det aldri har vært verre her noen gang! Så det blir helt klart ingen stemme fra meg til hverken Høyre, Arbeiderpartiet eller FRP ( det siste er helt uaktuelt da jeg ser det som et nisseparti)

Kom gjerne med info om hvilket parti jeg bør stemme!

Ut i fra at jeg er mest opptatt av at barna våre skal få gå på toalettet på skolene, de syke skal få plass på sykehusene pluss at de må rustes opp!! Eldre skal få en mer verdig alderdom!! Slik det er nå er jo helt tragisk! Er så mye tragiske tilfeller blandt de eldre også.... skulle ikke vært lov i et rikt land som Norge! :(

Se innlegget mitt lenger opp i tråden, om byrådet.

Gjest jepp - det tror jeg
Skrevet

Tror du kan sende en stor takk til regjeringen for dette

Skrevet

For mye av dette skulle det stå

Skrevet

''barna mine holder seg på skolen til de kommer hjem fordi toalettene er helt grusomme på skolen! Tenk deg at du ikke får gått på WC en hel dag på jobben?''

Vi bor i en arbeiderparti styrt kommune - og sønnen min går også og holder seg hele dagen på skolen - fordi toalettene er skikkelig ufyselige og ekle

Skrevet

Enig.

Kommunenes økonomi og dermed skolebygningenes forfatning, er det i stor grad sittende regjering som har ansvaret for.

Hvordan går det forresten med alle svømmebassengene som Stoltenberg skulle fylle med vann igjen?

mvh

Skrevet

Som Gro sa en gang i tiden; Alt har en tendens til å henge sammen med alt.

Nå er det sånn at hoveddelen av kommunenes inntekter fra Staten, og størrelse på overføringer samt satsningsområder (som feks har vært barnehageplasser de siste årene) defineres på statlig nivå. Den andre store inntektkilden er skatteinntekter fra innbyggerne. Jo flere i arbeid, jo høyere inntekter, jo mer å fordele på feks skole. Kommunene er altså enkelt sagt ansvarlig for å fordele inntekter fra Staten samt fra innbyggernes skatteinnbetalinger, og da er det paradoksalt nok de samme partier som snakker mest om opprustning av skoler og barnehage som snakker minst om etablering av nye arbeidsplasser (som i neste omgang betyr flere i arbeid og økte skatteinntekter for kommunene).

Når det kommer til et så lokalt nivå som "mine barn" på "vår skole" oppfordrer jeg deg til å delta aktivt rundt ungene dine. Samfunnet er "oss", ikke bare "de" vi setter i vårt sted ved valg.

Skrevet

Som Gro sa en gang i tiden; Alt har en tendens til å henge sammen med alt.

Nå er det sånn at hoveddelen av kommunenes inntekter fra Staten, og størrelse på overføringer samt satsningsområder (som feks har vært barnehageplasser de siste årene) defineres på statlig nivå. Den andre store inntektkilden er skatteinntekter fra innbyggerne. Jo flere i arbeid, jo høyere inntekter, jo mer å fordele på feks skole. Kommunene er altså enkelt sagt ansvarlig for å fordele inntekter fra Staten samt fra innbyggernes skatteinnbetalinger, og da er det paradoksalt nok de samme partier som snakker mest om opprustning av skoler og barnehage som snakker minst om etablering av nye arbeidsplasser (som i neste omgang betyr flere i arbeid og økte skatteinntekter for kommunene).

Når det kommer til et så lokalt nivå som "mine barn" på "vår skole" oppfordrer jeg deg til å delta aktivt rundt ungene dine. Samfunnet er "oss", ikke bare "de" vi setter i vårt sted ved valg.

Hvordan er det med eiendomsskatt i Oslo?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kunne den vært brukt til å finansiere skolene?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Enig.

Kommunenes økonomi og dermed skolebygningenes forfatning, er det i stor grad sittende regjering som har ansvaret for.

Hvordan går det forresten med alle svømmebassengene som Stoltenberg skulle fylle med vann igjen?

mvh

Det er jo fristende å spørre deg om det samme:

Kunne den vært brukt til å finansiere skolene?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg bor i Trondheim og har ikke satt meg spesifikt inn i Oslo, så det vet jeg ikke. Her i Trondheim (rødgrønn siden 2003 etter en laaaang høyreperiode) ble dette innført i forrige periode. Både det og bomavgift har medført en del støy her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...