leeloo2 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Min situasjon nå er at jeg er samboer med et barn på snart to år. Jeg har gått lenge på arbeidsavklaringspenger, og går nå over til halvt uføre, halvt arb.penger.(pga smerter og M.E)Jeg er 35 år og bor i Oslo. Får utbetalt ca kr 9000 i mnd. Min samboer og jeg vurderer nå å flytte fra hverandre. Så jeg lurer da på hvordan jeg skal klare meg. Vil jeg få noe ekstra i uføre? Og hvor mye kan jeg forvente å få i bostøtte/hvor mye kan jeg leie for? Må iallefall ha et soverom, helst to, har jeg krav på det? Er jo ikke billig å leie i Oslo. Får man noe ekstra støtte til å kjøpe eks møbler? Jeg har jo aller helst lyst til å flytte til et annet sted i landet, men finner ikke at det står ang regler på slikt på nav's sider, ang barneomsorg. Vet du om en evt link? Jeg og samboer bodde ikke sammen da barnet ble født, så jeg står som ansvarlig for henne. Vil det si at jeg har hovedomsorgen eller bare ansvaret? Kan jeg kreve at han flytter etter meg, eller er det han som bestemmer at jeg må bo i området her? Jeg vil tro at han står sterkt ang barneomsorg, siden han eier leilighet, bil og har god økonomi. Jeg er i rake motsetning her pga sykdom og ikke muligheten til å jobbe. Takk svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369793-endt-samboerskap-uf%C3%B8re-og-barneomsorg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Advokat Thomas Myran Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon for liknende spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369793-endt-samboerskap-uf%C3%B8re-og-barneomsorg/#findComment-3228247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.