Gå til innhold

Bytte til førerkort i kredittkortstørrelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, trodde knapt de store fantes lenger, jeg! :-) Byttet selv for ti år siden, og det mindre kortet er jo mye kjekkere størrelse, det får plass i små, moderne, lommebøker.

Har dessvere ikke svar på spørsmålet ditt, men kanskje du finner noe her? http://www.vegvesen.no/Forerkort

Det er fort gjort:-)

Reis til en statens vegvesen/trafikkstasjon. Som Sør skriver, tar de bilder i automat som overføres direkte til skranken du blir ekspedert i.

Jeg gjorde dette for en tid tilbake, men husker ikke hva jeg betalte, men ingen stor sum. Muligens 290,- eller 490,- men som sagt jeg husker ikke.

Annonse

Om du skal beholde C1 trengs legeattest.

mvh

''Om du skal beholde C1 trengs legeattest.''

Jeg har C1 på mitt førerkort, som jeg nå ser utløper 8. november 11. Har aldri hatt bruk for dette, men sikkert kjekt å ha, vet du hva jeg må gjøre for å beholde?

''Om du skal beholde C1 trengs legeattest.''

Jeg har C1 på mitt førerkort, som jeg nå ser utløper 8. november 11. Har aldri hatt bruk for dette, men sikkert kjekt å ha, vet du hva jeg må gjøre for å beholde?

Du må ha en legeerklæring, legen har helt sikkert riktig skjema, og fornye førerkortet innen tidsfristen.

Om du bruker briller/linser bør du ta med nyeste brilleseddel/linsekort til legen.

mvh

Jeg byttet for kanskje et par år siden. Ser du har fått svar på at de har fotobokser der og tar bilder direkte og slik, og det stemmer, men jeg vil bare informere om at det tok noen dager før jeg fikk mitt. Jeg leverte mitt gamle og fikk med en papirlapp jeg skulle bruke midlertidig, før det nye kom i posten. Mulig det er blitt endringer på det også nå, men slik var det for at par år siden i ella fell.

Jeg byttet for kanskje et par år siden. Ser du har fått svar på at de har fotobokser der og tar bilder direkte og slik, og det stemmer, men jeg vil bare informere om at det tok noen dager før jeg fikk mitt. Jeg leverte mitt gamle og fikk med en papirlapp jeg skulle bruke midlertidig, før det nye kom i posten. Mulig det er blitt endringer på det også nå, men slik var det for at par år siden i ella fell.

Man får fremdeles et midlertidig førerkort, og selve førerkortet i posten 10-14 dager etterpå.

Med vennlig hilsen

Oi, trodde knapt de store fantes lenger, jeg! :-) Byttet selv for ti år siden, og det mindre kortet er jo mye kjekkere størrelse, det får plass i små, moderne, lommebøker.

Har dessvere ikke svar på spørsmålet ditt, men kanskje du finner noe her? http://www.vegvesen.no/Forerkort

''Oi, trodde knapt de store fantes lenger, jeg! :-) ''

De finnes hos oss som har brukt gullsmykker alle disse årene, og ikke bare nå begynt å lure på om vi kanskje har lyst på det igjen fordi det kommer tilbake i motebildet ;-)

Neida, det har for min del kun noe med det praktiske å gjøre. Vi måtte bytte ut og få et sånt stempel som gjorde at man hadde rett til å kjøre så&så stor bil, og denne fristen gikk ut mens jeg hadde lite barn og hadde mye å gjøre på jobben og litt småsjuk, og lurer på om det ikke også var rett før jul og dessuten så langt til trafikkstasjonen jeg sognet til at jeg måtte avspasere for å dra dit, etter først å ha vært hos lege for å få legeattest...

Nå høres jeg nesten ut som dem som unnskylder seg for at de aldri kommer seg avgårde til stemmelokalet fordi det regner! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...