Gå til innhold

Manglet et siffer i telefonnummer

Anbefalte innlegg

Har fått oppgitt et telefonnummer i dag, og ved nærmere ettersyn mangler det ett siffer. Det finnes vel ingen enklere måte å finne det siste sifret på enn å forsøke å putte inn 1-9 på alle stedene i nummeret jeg allerede har?

(Nei, jeg kan ikke sjekke med den jeg fikk det av, siden det var i jobbsammenheng.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369839-manglet-et-siffer-i-telefonnummer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det manglende tallet kan være 0-9 stå på 8 forskjellige steder. Hvis du har sånn ca en million år til rådighet, så sett i gang, det er bare 80.000 mulige kombinasjoner. :-D Det er litt lettere hvis du kan "koble" det mot en nummerserie - er det et fastnummer fra et bestemt sted i landet, eller et mobilnummer? Mobilnumre starter på enten 4 eller 9: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mobile_phone_number_series_by_country

Det manglende tallet kan være 0-9 stå på 8 forskjellige steder. Hvis du har sånn ca en million år til rådighet, så sett i gang, det er bare 80.000 mulige kombinasjoner. :-D Det er litt lettere hvis du kan "koble" det mot en nummerserie - er det et fastnummer fra et bestemt sted i landet, eller et mobilnummer? Mobilnumre starter på enten 4 eller 9: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mobile_phone_number_series_by_country

Fullt så ille er det nok ikke - husk at de andre sifrene er gitt fra før av. Hun må bare prøve ut 80 forskjellige (10 sifre i 8 forskjellige posisjoner), og en del av disse vil sannsynligvis ikke være i bruk.

Fullt så ille er det nok ikke - husk at de andre sifrene er gitt fra før av. Hun må bare prøve ut 80 forskjellige (10 sifre i 8 forskjellige posisjoner), og en del av disse vil sannsynligvis ikke være i bruk.

Deter uansett enklere å snakke med noen far jobb som vet hvilket nummer det er. :D

Annonse

Det får visst bare vente, ha'kke tid til slikt i kveld. :-(

Hehe, du har rett, jeg ble nok "litt" revet med, er visst i riktig katastrofetankemodus i kveld! Jeg tenkte ikke på å ringe alle kombinasjonene, men å sjekke dem på gulesider.no. Men da spørs det om det aktuelle nummeret står i katalogen eller ikke.

Jeg antar du ved å sette inn det manglende sifferet ønsker å få opp et navn.

Har du bare fornavnet? Bedriften? Etternavn?

Noe i tillegg til tlf nr må du jo ha, ellers vil vitsen falle helt bort ved å legge til et siffer. Hva med å søke på det nr du har pluss fornavnet. Jeg har iallfall opplevd at jeg har fått tak i rette vedkommende ved å oppgi nr, med et manglende siffer, pluss fornavnet.

Jeg antar du ved å sette inn det manglende sifferet ønsker å få opp et navn.

Har du bare fornavnet? Bedriften? Etternavn?

Noe i tillegg til tlf nr må du jo ha, ellers vil vitsen falle helt bort ved å legge til et siffer. Hva med å søke på det nr du har pluss fornavnet. Jeg har iallfall opplevd at jeg har fått tak i rette vedkommende ved å oppgi nr, med et manglende siffer, pluss fornavnet.

Jeg hadde kun et barns navn med mors ufullstendige telefonnummer. Og når jeg ikke kjenner verken barnet eller mora og heller ikke vet hvilken gate de bor i, så var det ikke bare-bare å sette i gang å ringe.

Det ordnet seg dagen etter, og ingen stor krise skjedde selv om det ble slik. Jeg hadde bare håpet at noen hadde en fornuftig og enkel måte å lete på som jeg ikke hadde kommet på selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...