Gå til innhold

Sengeteppe - størrelse

Anbefalte innlegg

Gjest sengeteppe
Skrevet

Har en 150x200 seng. Hvilken str bør jeg da velge på et sengeteppe? Så på en nettside der det stod "Sengeteppe til dobbeltseng - str 260x260". Det blir vel for stort?

Skrevet

Hvor stort det skal være avhenger jo helt av hvor høy madrass/seng dere har og hvor mye av denne du ønsker at den skal dekke.

2,60 høres bredt ut for en 1,50-seng. Men hvorfor ikke ta en tråd og legg over sengen og så langt ned på sidene som du ønsker teppet skal være, og måle?

Gjest sengeteppe
Skrevet

Hvor stort det skal være avhenger jo helt av hvor høy madrass/seng dere har og hvor mye av denne du ønsker at den skal dekke.

2,60 høres bredt ut for en 1,50-seng. Men hvorfor ikke ta en tråd og legg over sengen og så langt ned på sidene som du ønsker teppet skal være, og måle?

Jo - takk det skal jeg gjøre :-D

Skrevet

Det vil jo henge en halvmeter utenom på hver langside av sengen da... Høres enormt ut spør du meg, men det er mulig det skal være så stort for å dekke til sidene på madrassen kanskje?

Vi pleier å brette opp dynene slik at madrassene og den siden av dyna som har vært mot kroppen om natten får luft om dagen, minsker middmengden også. :o)

Gjest fattigmor
Skrevet

ønsker du at teppet skal gå ned til gulvet,så blir det riktig

størrelse.Husk: dyner og puter tar også en del cm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...