Gå til innhold

frp velgere er de tøffeste velgerne!

Anbefalte innlegg

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Siv Jensen sa dette i dag på tv. og jeg er helt enig. jeg føler meg tøff som stemmer frp. jeg vet at når jeg skriver dette her; så vil jeg få vite at jeg er rasist, fordømmende, ikke riktig klok osv. men allikevel skriver jeg det her.

Jeg har fulgt litt med på valgdebatter o.l. men pga sykdom har jeg ikke fått med meg alt. men en ting som irriterer meg; er når det dukket opp et skriv fra Lo, der det var ramset opp ting som ap og andre partier var opptatt av. og ting som hvert parti var opptatt av, ble merket med en farge. hvis et parti ikke var opptatt av den saken, så ble det svart farge. og i dette skrivet, så var det svart farge på alle ting for frp. da blir jeg så provosert.

For å framheve ap så må de rakke ned på frp! så barnslig! kunne de ikke heller skrive hva ap er opptatt av? så hadde jeg giddet å lese det?

Tror at mye av frp nedgangen har med Carl i Hagens dumme kommentar ang. utøya og etterforskningen. Det er noe av det mest ufølsomme jeg har lest noen gang.

og i min kommune så har det alltid vært stor oppslutning om frp, men nå ble det litt nedtur. og flere mener det er pga at det skiftet ut personer, og da med personer som ikke er så godt likt her....

så en gammel dame idag, på tv. hun snakket dritt om frp, og de som stemmer frp: ala: det ser så mange rare folk som stemmer frp. Hvis ikke det er fordømmende, så vet ikke jeg. og da er hun jo ikke hakket bedre enn det hun mener frp er...

sånn, da fikk jeg det ut! ha en god kveld, i regnet...

Skrevet

Du har ikke engang vurdert muligheten av at velgerne faktisk ikke liker Frps politikk? Spesielt når vi ser hva den fører til.

At vi ikke liker ledelsen, på grunn av den amatørmessige måten de håndterer ting på?

Eller måten man alltid skylder på alle andre for Frps problemer?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men det er dette som er så deilig. At "alle" FRPere får skylden for alt. De har jo generalisert selv alltid i sin forakt. "alle" alenemødre, utlendiger, trygdemotakere osv. Har en gjort noe galt må hele gruppen rammes. Nå har en av deres "egne", altså ABB gjort en grusom ting med bakgrunn i fremedfientlige holdninger, så da er det på sin plass at alle i FPR får smake litt fordømmelse. Med det er det selvsagt ikke sagt at de fleste FRPere støtter ABB, men de fleste muslimer ikke støtter terror. (her er selvsagt noen opplært, bla av FRP til å si at åjoda..det gjør de det, men de bare sier later som de er imot terror)

Og når det gjelder sine synspunkter rundt f.eks LOs støtte til AP i valgkampen så er jo den åpenbar i forhold til arbeidstakeres rettigheter. De ønsket kanskje å påpeke ulikeheter her, og de som kun så nedrakkingen på FRP og ikke klarte å løfte blikket og se sakene er kanskje de som trenger vern i arbeidslivet.

Du har vært syk og ikke fått fulgt med på valgkampen, var du og for syk til å gå på jobb? Hva tenker FRP om sykelønnsordinger, kortidsfravær ol? Vil dette komme fordelaktig ut for deg?

Og for debattens skyld, jeg stemte ikke Ap, og selvsagt ikke FRP.

Skrevet

Jeg forstår ikke hva "tøfhet" har med saken å gjøre i det hele tatt. Vi har da hemmelige valg, og alle stemmer som de vil. At jeg stemte på et parti som gjorde det dårlig i min kommune, betyr på ingen måte at jeg var spesielt tøff, bare at jeg fulgte min politiske overbevisning, men at flertallet stemte annerledes.

Synes Frp har liten tro på velgernes evne til å bestemme selv hvem de vil stemme på. De fleste andre partier klarer å si noe i retningen: "velgerne bestemmer". Frp peker på alle andre som har "tatt" deres stemmer og finner på alle mulige grunner til at det gikk som det gikk. Men de glemmer det viktigste: velgerne stemte på andre partier fordi de ikke liker Frp-politikken. Ikke pga at Frp er "dårlig behandlet" eller "misforstått".

Det er jo slik Frp har snakket i alle år, helt siden Carl I. gjorde seg populær: de inntar martyrposisjonen så fort som mulig.

Skrevet

Men det er dette som er så deilig. At "alle" FRPere får skylden for alt. De har jo generalisert selv alltid i sin forakt. "alle" alenemødre, utlendiger, trygdemotakere osv. Har en gjort noe galt må hele gruppen rammes. Nå har en av deres "egne", altså ABB gjort en grusom ting med bakgrunn i fremedfientlige holdninger, så da er det på sin plass at alle i FPR får smake litt fordømmelse. Med det er det selvsagt ikke sagt at de fleste FRPere støtter ABB, men de fleste muslimer ikke støtter terror. (her er selvsagt noen opplært, bla av FRP til å si at åjoda..det gjør de det, men de bare sier later som de er imot terror)

Og når det gjelder sine synspunkter rundt f.eks LOs støtte til AP i valgkampen så er jo den åpenbar i forhold til arbeidstakeres rettigheter. De ønsket kanskje å påpeke ulikeheter her, og de som kun så nedrakkingen på FRP og ikke klarte å løfte blikket og se sakene er kanskje de som trenger vern i arbeidslivet.

Du har vært syk og ikke fått fulgt med på valgkampen, var du og for syk til å gå på jobb? Hva tenker FRP om sykelønnsordinger, kortidsfravær ol? Vil dette komme fordelaktig ut for deg?

''Nå har en av deres "egne", altså ABB gjort en grusom ting med bakgrunn i fremedfientlige holdninger, så da er det på sin plass at alle i FPR får smake litt fordømmelse.''

ABB hadde brutt med FrP lenge før terrorhandlingen fordi de ikke var ytterliggående nok. Derimot var han fortsatt frimurer da han begikk terrorhandlingen.

Etter din logikk burde vel alle frimurere overvåkes nå da?

mvh

Skrevet

''Nå har en av deres "egne", altså ABB gjort en grusom ting med bakgrunn i fremedfientlige holdninger, så da er det på sin plass at alle i FPR får smake litt fordømmelse.''

ABB hadde brutt med FrP lenge før terrorhandlingen fordi de ikke var ytterliggående nok. Derimot var han fortsatt frimurer da han begikk terrorhandlingen.

Etter din logikk burde vel alle frimurere overvåkes nå da?

mvh

ABB hadde ledervev Frp mens han planla terrorhandlingen.

Eller mener du at å skylde på Frp her vil være like idiotisk som å skylde på muslimer for terroren i New York? Åh, nei, vent ...

Skrevet

*lol*

Litt på kornet synes jeg.

Frp har sikkert mange gode poeng. Men de har litt enkle meninger. Som om de sjekker hvilken vei vinden blåser i dag.

Og ut fra det jeg kan lese av avisene tiltrekker de seg mange rare kriminelle folk.

Gjest diddelidei
Skrevet

ABB hadde ledervev Frp mens han planla terrorhandlingen.

Eller mener du at å skylde på Frp her vil være like idiotisk som å skylde på muslimer for terroren i New York? Åh, nei, vent ...

Nå må du slutte med dette Frp-hånet ditt. Når skal du forstå at de som semmer Frp ikke er det samme som å sympatisere med ABB??

Skrevet

Nå må du slutte med dette Frp-hånet ditt. Når skal du forstå at de som semmer Frp ikke er det samme som å sympatisere med ABB??

Eller, når skal Frp slutte å snakke om snikislamisering, og "alle terrorister er muslimer", som Carl I Hagen gjentok nylig?

Jeg har, for øvrig aldri påstått at alle i Frp sympatiserer med ABB.

Gjest diddelidei
Skrevet

Eller, når skal Frp slutte å snakke om snikislamisering, og "alle terrorister er muslimer", som Carl I Hagen gjentok nylig?

Jeg har, for øvrig aldri påstått at alle i Frp sympatiserer med ABB.

Men det er det du mener....

Skrevet

Men det er det du mener....

Det er det du tillegger meg, ettersom du ikke eier argumenter, men må tillegge meg noen som du så kan argumentere mot.

Skrevet

Tøff fordi man stemmer FRP? Så vidt meg bekjent stemmer man anonymt, så dette synes jeg er nok en merkelig uttalelse fra Siv Jensen.... Om jeg hadde stemt FRP hadde jeg nok heller blitt fornærma på vegne av oss som stemte på dette partiet.. Snakk om å undervurdere FRP'eres kognitive evner...

Jeg er forøvrig ingen FRP-hater selv om jeg aldri ville stemt på partiet selv. Det er også flere andre parti i motsatt skala jeg aldri ville stemt på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...