Gå til innhold

Husmorspørsmål - golvvask

Anbefalte innlegg

Kjøkkengolvet blir ofte flekkete etter fettsprut fra steking og sånt og jeg trenger tips til hva jeg skal bruke for å vaske golvet.

Det er parkett (sikkert en sånn rimelig klikk-sak) og jeg har til å nå brukt Ajax, men synes jeg må gnukke og gni i en evighet. Hva bruker du på ditt golv? Noe jeg får tak i i en vanlig dagligvarebutikk. Ikke grønnsåpe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369911-husmorsp%C3%B8rsm%C3%A5l-golvvask/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kork salmiakk. Ajax og de fleste andre vaskemidler legger igjen fettet og såpa i en pen hinne så gulvet blir seigt og matt..

Og husk å tørke godt av så det ikke ligger vann igjen.

''En kork salmiakk. Ajax og de fleste andre vaskemidler legger igjen fettet og såpa i en pen hinne så gulvet blir seigt og matt..''

Så det er ikke nødvendigvis jeg som er byens desidert sløveste husmor siden kjøkkengolvet mitt rett og slett føles seigt innimellom!? Det er såpa som gjør det!? Stuegolvet er ikke sånn og det er samme typen golv der, men det er klart det blir mer fettos på kjøkkenet enn på stua da.

Da skal jeg handle salmiakk! Takk for tips! Bruker du salkiakk i vanlig såpevann eller bare vann med salmiakk?

''En kork salmiakk. Ajax og de fleste andre vaskemidler legger igjen fettet og såpa i en pen hinne så gulvet blir seigt og matt..''

Så det er ikke nødvendigvis jeg som er byens desidert sløveste husmor siden kjøkkengolvet mitt rett og slett føles seigt innimellom!? Det er såpa som gjør det!? Stuegolvet er ikke sånn og det er samme typen golv der, men det er klart det blir mer fettos på kjøkkenet enn på stua da.

Da skal jeg handle salmiakk! Takk for tips! Bruker du salkiakk i vanlig såpevann eller bare vann med salmiakk?

Bare en kork salmiakk. Fikk samme erfaring med seige gulv her, har laminat. Så ofte bruker jeg bare en klut fukta i rent vann, og så bruker jeg bittelitt salmiakk av og til. Kjøkkenet trenger nok oftere enn av og til da. Stekeos og slikt som du sa.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...