Gå til innhold

Er ikke dette litt over grensen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

30

• Sør

23

• Liliaceae

2

• Sjalala

2

Mest aktive i denne tråden

Da kan man jo ikke adoptere heller. Det må jo bety det samme som at barna bare kan adopteres videre. Idiotisk innlegg spør du meg.

Nei, for det er ingen kommersiell transaksjon for adopsjon, annet enn å betale adopsjonsforeninger, osv. for den jobben de gjør. Man betaler for JOBBEN, ikke for UNGEN.

Med vennlig hilsen

Gjest en vesentlig forskjell

Da kan man jo ikke adoptere heller. Det må jo bety det samme som at barna bare kan adopteres videre. Idiotisk innlegg spør du meg.

Ingen tjener penger på lovlig adopsjon.

Adopsjonsforeningene har ikke lov til å gå med overskudd, de skal gå i null. Penger som betales går til utgifter ifbm. oversettelse av papirer, mat og bleier til barnet mens det er i fosterfamilie etc.

Adopsjon er en måte foreldreløse barn får nye foreldre på, surrogati er en måte barneløse voksne får barn på.

Adopsjon er en måte foreldreløse barn får nye foreldre på, surrogati er en måte barneløse voksne får barn på.

''Adopsjon er en måte foreldreløse barn får nye foreldre på, surrogati er en måte barneløse voksne får barn på.''

Det er også sånn at barnløse voksne får barn ved hjelp av adopsjon. Vet du hvor vanskelig det er å adoptere, og hvor lang tid det tar? For noen er det bortimot umulig å adoptere.

Annonse

Ingen tjener penger på lovlig adopsjon.

Adopsjonsforeningene har ikke lov til å gå med overskudd, de skal gå i null. Penger som betales går til utgifter ifbm. oversettelse av papirer, mat og bleier til barnet mens det er i fosterfamilie etc.

''Ingen tjener penger på lovlig adopsjon.

Adopsjonsforeningene har ikke lov til å gå med overskudd, de skal gå i null. Penger som betales går til utgifter ifbm. oversettelse av papirer, mat og bleier til barnet mens det er i fosterfamilie etc.''

Jeg ser likevel ingen grunn til å betvile at foreldre som får barn via surrogati er like glade i barna sine som de som adopterer. Derfor klarer jeg ikke å se at de skal ønske å kvitte seg noe mer med barna igjen, enn de som adopterer.

Nei, for det er ingen kommersiell transaksjon for adopsjon, annet enn å betale adopsjonsforeninger, osv. for den jobben de gjør. Man betaler for JOBBEN, ikke for UNGEN.

Med vennlig hilsen

''Nei, for det er ingen kommersiell transaksjon for adopsjon, annet enn å betale adopsjonsforeninger, osv. for den jobben de gjør. Man betaler for JOBBEN, ikke for UNGEN.''

Så siden man betaler for UNGEN og ikke JOBBEN (men stort sett samme sum), så ønsker de som får barn via surrogati å kvitte seg med ungen igjen???

''Ingen tjener penger på lovlig adopsjon.

Adopsjonsforeningene har ikke lov til å gå med overskudd, de skal gå i null. Penger som betales går til utgifter ifbm. oversettelse av papirer, mat og bleier til barnet mens det er i fosterfamilie etc.''

Jeg ser likevel ingen grunn til å betvile at foreldre som får barn via surrogati er like glade i barna sine som de som adopterer. Derfor klarer jeg ikke å se at de skal ønske å kvitte seg noe mer med barna igjen, enn de som adopterer.

Men det er ikke det som diskuteres.

Poenget er at hvis man først aksepterer kjøp og salg av barn (ved surrogati), hvorfor kan man da ikke selge videre? (Hvis man ønsket det.)

Da har man jo nettopp akseptert at barn KAN kjøpes og selges.

Med vennlig hilsen

''Adopsjon er en måte foreldreløse barn får nye foreldre på, surrogati er en måte barneløse voksne får barn på.''

Det er også sånn at barnløse voksne får barn ved hjelp av adopsjon. Vet du hvor vanskelig det er å adoptere, og hvor lang tid det tar? For noen er det bortimot umulig å adoptere.

Diskusjonen handler jo ikke om det, men om konseptet "kjøp og salg" av barn, hvilket ikke blir bedre eller verre avhengig av om hvor lett eller vanskeligt det er å adoptere.

Med vennlig hilsen

Men det er ikke det som diskuteres.

Poenget er at hvis man først aksepterer kjøp og salg av barn (ved surrogati), hvorfor kan man da ikke selge videre? (Hvis man ønsket det.)

Da har man jo nettopp akseptert at barn KAN kjøpes og selges.

Med vennlig hilsen

Eh...

Hvis man aksepterer adopsjon av barn, aksepterer man også at barn bare kan adopteres videre.

Diskusjonen handler jo ikke om det, men om konseptet "kjøp og salg" av barn, hvilket ikke blir bedre eller verre avhengig av om hvor lett eller vanskeligt det er å adoptere.

Med vennlig hilsen

Du skal ikke tåle så inderlig vel den barnløshet som ikke rammer deg selv...Så jo jeg mener at så lenge det er så vanskelig å adoptere, så vil flere være villig til å gå for surrogati. Og hva med de som bare kjøper et egg og får det i egen livmor? Eller de som kjøper sedceller?

Annonse

Du skal ikke tåle så inderlig vel den barnløshet som ikke rammer deg selv...Så jo jeg mener at så lenge det er så vanskelig å adoptere, så vil flere være villig til å gå for surrogati. Og hva med de som bare kjøper et egg og får det i egen livmor? Eller de som kjøper sedceller?

...eh.... Jeg har vel vært den på forum som alltid har forsvart at ufrivillig barnløse skal få gratis (eller tilnærmet gratis) prøverør, osv., så den kritikken din er totalt malplassert.

Jeg har stor sympati og medfølelse for de som er ufrivillig barnløse (jeg er jo selv frivillig barnløs), men at man er barnløs er ikke noen unnskyldning for kjøp og salg.

Med vennlig hilsen

Eh...

Hvis man aksepterer adopsjon av barn, aksepterer man også at barn bare kan adopteres videre.

Nei, det gjør man selvsagt ikke. Barn som adopteres er i utgangspunktet foreldreløse, eller de facto foreldreløse. Det er de ikke lengre etter de har fått foreldre.

Med vennlig hilsen

''Formålet med adopsjon er å gi et godt og varig hjem til et barn som ikke kan bli tatt hånd om av sine biologiske foreldre. Et grunnleggende vilkår for å gjennomføre en adopsjon er at adopsjonen skal være til gagn for barnet. Det er en rekke etiske og juridiske sider knyttet til adopsjon. Adopsjon er basert på årelang kompetanseoppbygging både sosialfaglig og juridisk, både i opprinnelsesland og mottakerland, både hos myndigheter og adopsjonsorganisasjoner.''

http://verdensbarn.no/nyhet_1033.nml

...og ja, jeg vet det er både dyrt, vanskelig og tidekrevende å adoptere - og det tror jeg vi skal være veldig glad for.

Gjest en vesentlig forskjell

Bortsett fra at det tar laaang tid å adoptere, hvilke andre vansker mener du det er egentlig?

''Formålet med adopsjon er å gi et godt og varig hjem til et barn som ikke kan bli tatt hånd om av sine biologiske foreldre. Et grunnleggende vilkår for å gjennomføre en adopsjon er at adopsjonen skal være til gagn for barnet. Det er en rekke etiske og juridiske sider knyttet til adopsjon. Adopsjon er basert på årelang kompetanseoppbygging både sosialfaglig og juridisk, både i opprinnelsesland og mottakerland, både hos myndigheter og adopsjonsorganisasjoner.''

http://verdensbarn.no/nyhet_1033.nml

...og ja, jeg vet det er både dyrt, vanskelig og tidekrevende å adoptere - og det tror jeg vi skal være veldig glad for.

Selv om formålet er å ivareta barns behov, er det mange som gjør det fordi de ønsker barn. Kanskje kunne de heller ikke tenke seg å adoptere, før de faktisk ser at de ikke får barn på egen hånd. Ingenting galt i det. Men jeg tror ikke nødvendigvis en forelder som benytter surrogati har noen dårligere motiv enn alla endre som ønsker seg barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...