Gjest changer Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Hva skjer når man bytter fastlege? Jeg vurderer det, da min lege er i ferd med å gå av. Blir journal sendt til den nye eller "begynner man på nytt?" Hva skjer i så fall med den gamle? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Det er frivillig. Man må selv be om å få utskrift av journalen hos den gamle legen. 0 Siter
frosken Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Journal overføres ikke automatisk, men mange fastleger vil be nye pasienter om å få tak i sin gamle journal. Den gamle journalen blir arkivert hos den gamle fastlegen i et visst antall år, husker ikke antallet. 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Er det ikke greit å vente og se hvem som overtar pasientene til den gamle fastlegen før du eventuelt ber om ny? Kan jo være heldig med den nye? 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Er det ikke greit å vente og se hvem som overtar pasientene til den gamle fastlegen før du eventuelt ber om ny? Kan jo være heldig med den nye? 0 Siter
Gjest changer Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Er det ikke greit å vente og se hvem som overtar pasientene til den gamle fastlegen før du eventuelt ber om ny? Kan jo være heldig med den nye? Jo, men kunne godt tenke meg å få en ny leges perspektiv på ting og tang. Når jeg likevel må bytte, kan det være greit å begynne med blanke ark! 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Jo, men kunne godt tenke meg å få en ny leges perspektiv på ting og tang. Når jeg likevel må bytte, kan det være greit å begynne med blanke ark! En ny lege er en nye lege selv om han overtar en annens praksis. Han overtar jo ikk holdninger og meninger, men pasientlister. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.