Gå til innhold

fastlegebytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer når man bytter fastlege?

Jeg vurderer det, da min lege er i ferd med å gå av. Blir journal sendt til den nye eller "begynner man på nytt?" Hva skjer i så fall med den gamle?

Skrevet

Det er frivillig. Man må selv be om å få utskrift av journalen hos den gamle legen.

Skrevet

Journal overføres ikke automatisk, men mange fastleger vil be nye pasienter om å få tak i sin gamle journal.

Den gamle journalen blir arkivert hos den gamle fastlegen i et visst antall år, husker ikke antallet.

Skrevet

Er det ikke greit å vente og se hvem som overtar pasientene til den gamle fastlegen før du eventuelt ber om ny? Kan jo være heldig med den nye?

Skrevet

Er det ikke greit å vente og se hvem som overtar pasientene til den gamle fastlegen før du eventuelt ber om ny? Kan jo være heldig med den nye?

Skrevet

Jo, men kunne godt tenke meg å få en ny leges perspektiv på ting og tang. Når jeg likevel må bytte, kan det være greit å begynne med blanke ark!

Skrevet

Jo, men kunne godt tenke meg å få en ny leges perspektiv på ting og tang. Når jeg likevel må bytte, kan det være greit å begynne med blanke ark!

En ny lege er en nye lege selv om han overtar en annens praksis. Han overtar jo ikk holdninger og meninger, men pasientlister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...