Gå til innhold

Små svarte fluer

Anbefalte innlegg

Gjest blir gal!!

Vi holder på å tørne!!!

Har små, svarte fluer i huset. De ligner ikke, og oppfører seg ikke som bananfluene vi hadde i fjor. Da fikk vi skrekken, og har siden ikke hatt bananer eller annen frukt fremme i huset. Jeg synes heller ikke de helt oppfører seg som blomsterfluer... Har forøvrig heller ikke blomster, kun 2 grønne planter, og rundt de svermer det ingenting.

Jeg fikk en orkide, som pussig nok ikke ble stående en uke en gang før den mistet alle blomstene. Jeg har ikke grønne fingre, men har aldri hatt en orkide som har stått så kort...

Flueproblemet begynte etter at orkideen kom i hus og ble kastet.

Akkurat nå har jeg rengjort grundig hos alle hamsterne, for der ser jeg at de har svermet litt. De sitter på veggen og på bilderammene som henger over burene, de sitter på burene.

Fluene ser ut til å ha gule hoder og svarte kropper. Er det bananfluer eller hva kan det være og hvordan i huleste blir vi kvitt de?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370006-sm%C3%A5-svarte-fluer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva slags fluer, men følgende tips kan forsøkes bortsett fra det selvsagte om ikke å ha frukt eller matrester stående fremme:

Skåler med edikk

Glass med rødvin med litt zalo i

Kjøttetende plante (så de hadde på Floriss nå)

Sånn "insektfangelampe" som de ofte har i syden.

Ellers er jeg også interessert i andre tips som funker!

Vet ikke helt hva slags fluer, men følgende tips kan forsøkes bortsett fra det selvsagte om ikke å ha frukt eller matrester stående fremme:

Skåler med edikk

Glass med rødvin med litt zalo i

Kjøttetende plante (så de hadde på Floriss nå)

Sånn "insektfangelampe" som de ofte har i syden.

Ellers er jeg også interessert i andre tips som funker!

''Sånn "insektfangelampe" som de ofte har i syden.

''

Sånn har vi på kjøkkenet.Den henger i vinduet. Kjempeeffektiv. Vår er kjøpt på en Jernia her i Norge etter at vår gamle gikk i stykker tidligere i sommer. Men den var ganske dyr da, nesten 400 kroner hvis jeg ikke husker helt feil. Men den er verd hver krone. Ikke fall for fristelsen til å kjøpe lignende billige lamper på Rema e.l for de funker ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...