Gå til innhold

Sharialoven hersker i Danmark

Anbefalte innlegg

Gjest ekte norsk

''Om 15 år kan Danmark, som vi kender det være smadret, vurderer ekspert.

Demokrati på Østerbro og sharialovgivning på Nørrebro. Umiddelbart et vanvittigt scenarium, men ikke mere vanvittigt end, at det kan være virkelighed inden for en overskuelig fremtid.

– Sharialov fungerer allerede i flere bydele. På Nørrebro kører man flere steder et parallelt samfund, hvor religiøse dogmer kører ved siden af de danske, siger integrationsrådgiver og anti-terror ekspert, Mohammad Rafiq til Ekstra Bladet.

– Sådan vil vi have mange bydele, hvor man som dansker og demokrat ikke, vil have nogen chance for at gøre en indsigelse, siger Rafiq, der har besøgt flere af landets ekstremistiske boligområder.''

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1617864.ece

Den venstrevridde norske presse like ikke å skrive om slik. Spørsmålet blir derfor: Står det like ille til her i landet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370018-sharialoven-hersker-i-danmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er akkurat likedan her også. Det er jeg sikker på.

Klart det er det. De muslimske damene er kjemperedde for å trosse forbudene fra menn og det burde vi backe dem opp så de tør snart.

Naboen min er 40 år, tre unger, jobber i barnehage og er skilt. Likevel bor mannen der. I begynnelsen tenkte jeg trygdemisbruker, helt til jeg oppdaget at hun ville ikke ha ham der, men at faren hennes i hjemlandet sa hun måtte ta ham inn ellers så var hun ikke datteren hans mer og hun fikk ikke komme hjem og ingen pakistanere ville respektere henne og han ville miste all ære.

Hvordan skal man hjelpe henne da?

Klart det er det. De muslimske damene er kjemperedde for å trosse forbudene fra menn og det burde vi backe dem opp så de tør snart.

Naboen min er 40 år, tre unger, jobber i barnehage og er skilt. Likevel bor mannen der. I begynnelsen tenkte jeg trygdemisbruker, helt til jeg oppdaget at hun ville ikke ha ham der, men at faren hennes i hjemlandet sa hun måtte ta ham inn ellers så var hun ikke datteren hans mer og hun fikk ikke komme hjem og ingen pakistanere ville respektere henne og han ville miste all ære.

http://www.fokuskvinner.no/no/Om-Fokus/Medlemsorganisasjoner/MiRA-Ressurssenter-for-Flyktninge--og-Innvandrerkvinner/

Putte reklame/flyers/telefonnr under døra/postkassa/ i handa når dere treffes. Og håpe at hun finner noen der som kan gi henne styrken til å stå opp for seg selv?

http://www.fokuskvinner.no/no/Om-Fokus/Medlemsorganisasjoner/MiRA-Ressurssenter-for-Flyktninge--og-Innvandrerkvinner/

Putte reklame/flyers/telefonnr under døra/postkassa/ i handa når dere treffes. Og håpe at hun finner noen der som kan gi henne styrken til å stå opp for seg selv?

Det hjelper ikke det. Hun er like ille ute og kan da aldri reise til hjemlandet. Den andre naboen min er indisk og skilt og hun er utstøtt fullstendig og har vært det i 25 år. Jeg snakker masse med begge damene og de har det like ille begge to. Den indiske blir da godtatt av søsteren og broren sin, de er oppvokst i Dubai og eldste generasjon er døde.

Annonse

Det hjelper ikke det. Hun er like ille ute og kan da aldri reise til hjemlandet. Den andre naboen min er indisk og skilt og hun er utstøtt fullstendig og har vært det i 25 år. Jeg snakker masse med begge damene og de har det like ille begge to. Den indiske blir da godtatt av søsteren og broren sin, de er oppvokst i Dubai og eldste generasjon er døde.

Trasig. Jeg finner det vanskelig å forstå at de velger å leve slik allikevel. Det går an å bygge opp noe eget.. selv om det blir på utsiden av det man har hatt. Eller innbilder seg at man hadde..

Men nå har jeg ikke blitt utsatt for drapstrussler som er reelle heller da. (Tror jeg i alle fall)

Trasig. Jeg finner det vanskelig å forstå at de velger å leve slik allikevel. Det går an å bygge opp noe eget.. selv om det blir på utsiden av det man har hatt. Eller innbilder seg at man hadde..

Men nå har jeg ikke blitt utsatt for drapstrussler som er reelle heller da. (Tror jeg i alle fall)

Her ser den ene hva som har skjedd med den andre. Og begge deler er vanskelig å forstå.

Hei,

Det handler vel ikke nødvendigvis om drapstrusler (selvsagt kan det gjøre det), men om patriakiets/familiens makt, og at man har innordnet seg etter det i et helt liv, og rett og slett ikke kan forestille seg noe annet.

Mye av årsaken er mangelen på velferdsstat (der hun er født), og derfor er Familien hele tiden så viktig, for hvis man blir syk, hvis man blir gammel, osv. så er man prisgitt at Familien passer på. Det er jo ikke så forskjellig fra hvordan det er/var i store deler av Italia.

Med vennlig hilsen

Her ser den ene hva som har skjedd med den andre. Og begge deler er vanskelig å forstå.

Ja jeg skal ikke sette meg til doms.. jeg har brutt med ene delen av familien selv og blitt utstøtt av den andre. Og vet hvor vanskelig de følelsene er. Hvor ensom man blir.

= EnolaGay et vandrende nedslagsfelt. *grimase*

Ja jeg skal ikke sette meg til doms.. jeg har brutt med ene delen av familien selv og blitt utstøtt av den andre. Og vet hvor vanskelig de følelsene er. Hvor ensom man blir.

= EnolaGay et vandrende nedslagsfelt. *grimase*

Da kan du tenke deg hvis du hadde vært i et fremmed land og du ble utstøtt av alle du kjente og ikke hadde noen igjen.

Gjest ekte norsk

''Den venstrevridde norske presse like ikke å skrive om slik. Spørsmålet blir derfor: Står det like ille til her i landet?''

Siden selv sør ikke benekter dette, kan man bare konkludere med at det står særdeles ille til. Dette lover ikke bra for fremtiden.

Annonse

''Den venstrevridde norske presse like ikke å skrive om slik. Spørsmålet blir derfor: Står det like ille til her i landet?''

Siden selv sør ikke benekter dette, kan man bare konkludere med at det står særdeles ille til. Dette lover ikke bra for fremtiden.

Slike "marsboerne kommer"-historier som noen har funnet i Grimms Eventyr er det ingen seriøse mennesker som tar alvorlig.

Ja, det finnes mye grums både blant muslimske og kristne høyreekstreme, men de aller fleste av begge gruppene er helt normale hyggelige mennesker.

Gjest ekte norsk

Slike "marsboerne kommer"-historier som noen har funnet i Grimms Eventyr er det ingen seriøse mennesker som tar alvorlig.

Ja, det finnes mye grums både blant muslimske og kristne høyreekstreme, men de aller fleste av begge gruppene er helt normale hyggelige mennesker.

Du får lese artikkelen på nytt.

''Står det like ille til her i landet?''

Alt tyder desverre på det ja: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3464141.ece

Interessant artikkel. Her sier Ali at "moralpolitiet", dvs førstegenerasjons innvandrere fra Pakistan, er de verste til å hate, forfølge og sladre på fritenkere som ikke vil underkaste seg islam. Også homofile og norske jenter får gjennomgå, særlig på Grønland.

Men dette moralpolitiet han refererer til (som har bodd i Norge i 40 år uten noe ønske om å lære seg norsk eller å tilpasse seg norsk kultur) er jo en utdøende generasjon? Og etterkommerne av disse går jo på norske skoler, lærer om språket, samfunnet og har norske venner. Så da vil det vel bli bedre etterhvert, da?

Men nei, dessverre. Ali sier at det har blitt _verre_ de 5-6 siste årene, så det må jo bety at barn, barnebarn og oldebarn av dette moralpolitiet tar etter og faktisk blir verre enn sine fedre og bestefedre... Og det er jo veldig skremmende!

''Hvordan skal man hjelpe henne da?''

Oppfordre henne til å drepe ham?

Det er jo ved drap man får inntrykk av at de løser sine konflikter og problemer, bare at det da er flest jenter og damer som blir drept.

Hadde situasjonen vært motsatt, hadde dama vært død allerede. Hadde jeg vært henne tror jeg at jeg hadde forgiftet ham langsomt med et eller annet, eller drept ham raskt og brutalt og skyldt på en "innbruddstyv" eller noe...

Huff, neida... Jeg mener da egentlig ikke dette. Men jeg blir bare så opprørt når jeg leser/hører om slike ting... For disse kvinnene, selv om de bor i et land som er trygt og demokratisk, er aldri, aldri trygge likevel. De har alltid truselen fra det muslimske mannssamfunnet hengende over seg. Hvis hun går til Politiet og f.eks anmelder mannen sin, tar det ikke lang tid før faren hennes får høre om det og sender noen fettere eller onkler hit for å drepe henne.

Helt forferdelig grusomt, men dessverre sant.

''Hvordan skal man hjelpe henne da?''

Oppfordre henne til å drepe ham?

Det er jo ved drap man får inntrykk av at de løser sine konflikter og problemer, bare at det da er flest jenter og damer som blir drept.

Hadde situasjonen vært motsatt, hadde dama vært død allerede. Hadde jeg vært henne tror jeg at jeg hadde forgiftet ham langsomt med et eller annet, eller drept ham raskt og brutalt og skyldt på en "innbruddstyv" eller noe...

Huff, neida... Jeg mener da egentlig ikke dette. Men jeg blir bare så opprørt når jeg leser/hører om slike ting... For disse kvinnene, selv om de bor i et land som er trygt og demokratisk, er aldri, aldri trygge likevel. De har alltid truselen fra det muslimske mannssamfunnet hengende over seg. Hvis hun går til Politiet og f.eks anmelder mannen sin, tar det ikke lang tid før faren hennes får høre om det og sender noen fettere eller onkler hit for å drepe henne.

Helt forferdelig grusomt, men dessverre sant.

Så ille er det vel sjeldent at det går, men jeg tror trusselen å bli utstøtt og ikke få reise hjem til foreldrene er nok. For det er jo det som skjer. Er de heldige så ender de opp med en norsk omgangskrets, men da må de fornorske seg mer enn de ønsker sjøl også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...