Gå til innhold

Synder du?

Gjest KristusJesus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

''Du skal ikke ha andre guder enn meg. ''

Check! (Jeg har ikke bare ingen andre guder, jeg har heller ikke denne meg-guden)

''Du skal ikke misbruke Guds navn. ''

Skyldig! Sier både herregud og herrejemini

''Du skal holde hviledagen hellig. ''

Check! Ingen høytrykksspyling eller gressklipping osv her.

''Du skal hedre din far og din mor. ''

Check! Både den som lever og den som ikke lever.

''Du skal ikke slå i hjel. ''

Usikker. Tells mygg?

''Du skal ikke bryte ekteskapet. ''

Check! (Men det gjør meg naturlig nok litt urolig, for jeg har lest at 50% av alle gifte er utro, og ettersom det ikke er meg, må det jo være den andre halvparten?)

''Du skal ikke stjele. ''

Check!

''Du skal ikke tale usant om din neste. ''

Jeg taler jo både subjektivt og selektivt om andre, men ikke bevisst jug, så antar jeg kan driste meg tkil en liten 'check' her også.

''Du skal ikke begjære din nestes eiendom. ''

Jeg går ikke rundt og misunner folk så veldig, men helt skyldfri her er neppe noen.

''Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. ''

Dette med "andres arbeidsfolk" merker jeg er et problem. Det vil si: Kjenner ingen som har tjenere, men hadde jeg gjort det, ville jeg garantert ha misunt dem dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370020-synder-du/#findComment-3230047
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...