Gå til innhold

Leverflekker i ung alder

Anbefalte innlegg

Jeg skal fjerne mange leverflekker på mage og bryst og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å sikre at dette går best mulig, unngå infeksjon, at det gror fort ol.? En hudlege skal skrape, fryse og bruke radiobølger.

Er det noe i alternativ medisin som forhindrer slike flekker? Jeg har ikke solt meg mye, og blir ikke lett verken brun eller brent. Flekkene kom allerede tidlig i 20-årene (jeg er 35).

Er det noe jeg mangler, feil i kosten?

Det eneste hudlegen nevnte var å ta nattlysolje. Eller omega 3 og 6 oljer. Jeg vil helst unngå kapsler og ønsker info om flytende preparater, og i hvilke mengder?

Meget takknemlig for raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37004-leverflekker-i-ung-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Meg,

Vi regner med at leverflekker skyldes en blanding av sollys og hormonelle faktorer. Jeg vet ikke om noen alternative råd for å hindre disse flekkene. Når det gjelder tilskudd av omega 3 og 6 finnes det flere merker og det finnes i alle fall et produkt som er flytende og basert på vegetabilske kilder til omega 3 fettsyrer. Spør i helsekostforretningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...