Gå til innhold

På min dør

Gjest Fikk endel tanker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

30

• hidi, the scorpion

21

• morsan

12

• meg__123!

12

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Nei jeg tror ikke det. Jeg tror de har det best de som greier seg uten religion og "religion".

''Nei jeg tror ikke det. Jeg tror de har det best de som greier seg uten religion og "religion".''

Så vi som tror på Jesus mangler intelligens, altså?Vi er dumme, som forholder oss til en mann, som levde for over 2000 år siden, som sa "kjærlighet er størst av alt"?

Jeg tror dere er redde for denne Jesus, som talte kjærlighet, for det kan forandre deres liv!

Gjest Nickløsheletida

''Nei jeg tror ikke det. Jeg tror de har det best de som greier seg uten religion og "religion".''

Så vi som tror på Jesus mangler intelligens, altså?Vi er dumme, som forholder oss til en mann, som levde for over 2000 år siden, som sa "kjærlighet er størst av alt"?

Jeg tror dere er redde for denne Jesus, som talte kjærlighet, for det kan forandre deres liv!

Jeg sa ingenting om inteligens.

''for det kan forandre deres liv!''

På hvilken måte?

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Indirekte, gjorde du det, ja. Kristne/troende, må ha noe å forholde seg til, fordi de klarer ikke å takle livet alene....

Jeg kan forklare hvorfor jeg ikke en gang indirekte skrev at dette hadde noe med inteligens å gjøre. Ingen inteligenstester spør etter hvor religiøs du er. Jeg selv er ikke spesielt inteligent. Jeg er over snittet, men den er ikke høy. Det er mange religiøse som har langt høyere inteligens enn meg ;-)

Prakker ikke min tro på andre ;)

Holder slikt for meg selv, men enkelte folk kan man snakke med om slikt og det er fint. Har ikke blitt JV enda da...

Det er bra:)

Problemet dersom du blir JV, er at du da må gå ut for å forkynne.... I motsatt fall blir du ikke en av de 144 000 som får bli med til det evige paradis når dommedag kommer ;)

hidi, the scorpion

Nei jeg tror ikke det. Jeg tror de har det best de som greier seg uten religion og "religion".

''Jeg tror de har det best de som greier seg uten religion og "religion".''

Hvordan forklarer du dette utsagnet?

Du sier at alle mennesker har det best uten religion, de klarer seg best, sier du.

Hva mener du?

Du er litt over intelligentsskalaen, sier du selv, Er de som er noen poeng over deg, ikke klare til å ta vare på seg selv, dersom de tror....?

Jeg ser ikke på JV som rare. Har i åresvis hatt besøk av ei hyggelig dame litt til og fra og vi diskuterer/samtaler og koser oss. Meg bekjent bedriver de ikke djevelutdrivelse. Dette er bare våsepreik som nettopp får oss til å se på de som rare. De er hyggelig og varme mennesker på lik linje med gudoghvermansen.

Gjest Nickløsheletida

''Jeg tror de har det best de som greier seg uten religion og "religion".''

Hvordan forklarer du dette utsagnet?

Du sier at alle mennesker har det best uten religion, de klarer seg best, sier du.

Hva mener du?

Du er litt over intelligentsskalaen, sier du selv, Er de som er noen poeng over deg, ikke klare til å ta vare på seg selv, dersom de tror....?

Jeg burde ha ordlagt meg på en måte slik at du ikke fikk forståelsen av at jeg snakket om alle.

Jeg kjenner noen religiøse, jeg kjenner ei som er vokst opp med JV og jeg kjenner flere som har sin egen "religion" slik som engletro (har gått engleskolen) og noen som tror på andre alternative ting.

Felles kjennetegn for disse er at dette er mennesker med problemer i livet sitt og som ikke virker å ha det bra.

Jeg kjenner ikke alle religiøse i hele verden, så jeg kan jo ikke vite om det jeg sier er riktig:-)

Annonse

Gjest Fikk endel tanker

Det er bra:)

Problemet dersom du blir JV, er at du da må gå ut for å forkynne.... I motsatt fall blir du ikke en av de 144 000 som får bli med til det evige paradis når dommedag kommer ;)

Tror ikke jeg vil bli med der, da blir livet mitt veldig begrenset. Vil helst styre det selv :)

Gjest Fikk endel tanker

Jeg ser ikke på JV som rare. Har i åresvis hatt besøk av ei hyggelig dame litt til og fra og vi diskuterer/samtaler og koser oss. Meg bekjent bedriver de ikke djevelutdrivelse. Dette er bare våsepreik som nettopp får oss til å se på de som rare. De er hyggelig og varme mennesker på lik linje med gudoghvermansen.

Ja de er hyggelige og varme, og jeg vil ha besøk av dem. Skal få kaffi av meg, så kan vi bare prate :)

Gjest Nickløsheletida

Jeg burde ha ordlagt meg på en måte slik at du ikke fikk forståelsen av at jeg snakket om alle.

Jeg kjenner noen religiøse, jeg kjenner ei som er vokst opp med JV og jeg kjenner flere som har sin egen "religion" slik som engletro (har gått engleskolen) og noen som tror på andre alternative ting.

Felles kjennetegn for disse er at dette er mennesker med problemer i livet sitt og som ikke virker å ha det bra.

Jeg kjenner ikke alle religiøse i hele verden, så jeg kan jo ikke vite om det jeg sier er riktig:-)

Og nå ordla jeg meg visst slik at det kan se ut som ikkereligiøse aldri har problemer i livet sitt og det er selvsagt feil.

Det jeg mener er at de som stoler på seg selv fokuserer på å løse problemene, mens en del av de jeg kjenner søker til sin tro, uten at det løser noenting.

Tror ikke jeg vil bli med der, da blir livet mitt veldig begrenset. Vil helst styre det selv :)

Sikkert lurt ;)

Ha i bakhodet at JV er eksperter på å finne folk som er ensomme og trenger noen å støtte seg til.... De vet nemlig at det er slike mennesker som er lettest å forme....

Det stemmer ikke overens med de religiøse jeg kjenner.... Kjenner en som har gått på engleskolen og hun er ei positiv og glad dame uten problemer (som jeg vet om iallefall). Jeg kjenner dessuten mange religiøse, og kan ikke komme på en eneste en som jeg vet om sliter i livet sitt... De jeg kjenner som sliter psykisk e.l. er ikke religiøse (uten at jeg setter det i sammenheng..det er bare det at jeg tross alt kjenner flere ikke-religiøse ;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...