Gå til innhold

På min dør

Gjest Fikk endel tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det _føles_ diskriminerende for de som er religiøse. Hvis noen kaster fram undersøkelser som viser at døve har lavere IQ enn gjennomsnittet av befolkningen, så føles det selvsagt diskriminerende for meg som er døv selv!

Det er jo overhodet ikke sammenlignbart, av mange årsaker.

For det første så er det ikke "diskriminering", men det kan være "ufint" med en slik undersøkelse.

For det andre, så er det få døve, og de blir diskriminert. Religiøse er i massivt flertall i Norge, og blir ikke diskriminert. Tvert i mot følger vi deres høytider, deres lukkedager, og i det hele tatt er samfunnet organisert rundt deres religion.

For det tredje, hidi spurte et spørsmål. Jeg kom med et svar, og med kilde. Hvis hidi ikke ønsker å diskutere det, bør hun jo ikke spør spørsmål om religiøse er "dummere" (hennes ord) enn andre.

Ikke spør om ting man ikke ønsker svar på.

Med vennlig hilsen

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

30

• hidi, the scorpion

21

• morsan

12

• meg__123!

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg er vel den på DOL som oftest skriver at det er religionsfrihet i Norge.''

Mulig, men du er også den første til å fortelle folk, hvor galt det er å tro på Jesus!

Dobbeltmoral kalles det :P

Skrevet

''Jeg er vel den på DOL som oftest skriver at det er religionsfrihet i Norge.''

Mulig, men du er også den første til å fortelle folk, hvor galt det er å tro på Jesus!

...eh...

Ja? Du forteller hvor riktig det er å tro på Jesus.

og?

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva med undersøkelser som antyder at røykere eller frp'ere gjennomsnittlig sett har lavere iq, da?

''Hva med undersøkelser som antyder at røykere eller frp'ere gjennomsnittlig sett har lavere iq, da?''

Der har du meg, jeg røyker og tror, men stemmer ikke på frp;)

Skrevet

Selvsagt ikke moro lesning for røykere og Frp'ere, men der kan man selv velge å røyke eller å bli en del av et parti. Man velger ikke hva man skal tro på. Det er der forskjellen ligger ;)

Jeg valgte ikke å tro...

Mener du folk "tror mot deres vilje"? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Generalisering, er fordummende:)

Ja, det er det, men det er ikke noen generalisering her.

Derimot er det løgnaktig når du tillegger meg utsagn og meninger jeg ikke har gitt uttrykk for.

Neppe i tråd med Jesu' ord, eller?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Selvsagt ikke moro lesning for røykere og Frp'ere, men der kan man selv velge å røyke eller å bli en del av et parti. Man velger ikke hva man skal tro på. Det er der forskjellen ligger ;)

'' Man velger ikke hva man skal tro på''

Klart man gjør.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er jo overhodet ikke sammenlignbart, av mange årsaker.

For det første så er det ikke "diskriminering", men det kan være "ufint" med en slik undersøkelse.

For det andre, så er det få døve, og de blir diskriminert. Religiøse er i massivt flertall i Norge, og blir ikke diskriminert. Tvert i mot følger vi deres høytider, deres lukkedager, og i det hele tatt er samfunnet organisert rundt deres religion.

For det tredje, hidi spurte et spørsmål. Jeg kom med et svar, og med kilde. Hvis hidi ikke ønsker å diskutere det, bør hun jo ikke spør spørsmål om religiøse er "dummere" (hennes ord) enn andre.

Ikke spør om ting man ikke ønsker svar på.

Med vennlig hilsen

''Ikke spør om ting man ikke ønsker svar på.''

Det er ihvertfall et fordummende utsagn!

Hvor stiller det vitenskapen hen?

Jeg mener, de bør helst finne svar, som ingen ønsker svar på. Er du i mot vitenskapen?

Skrevet

''Man velger ikke hva man skal tro på. Det er der forskjellen ligger ;)''

Hva baserer du det på?

Skrevet

''Man velger ikke hva man skal tro på. ''

Selvfølgelig gjør man det! Det er da svært nedlatende å påstå at religilse bare viljeløst flyter med.

Skrevet

''Ikke spør om ting man ikke ønsker svar på.''

Det er ihvertfall et fordummende utsagn!

Hvor stiller det vitenskapen hen?

Jeg mener, de bør helst finne svar, som ingen ønsker svar på. Er du i mot vitenskapen?

Klarer du virkelig ikke å lese innlegg, hidi?

Du spurte et spørsmål klokken 18:28:

"Så vi som tror på Jesus mangler intelligens, altså?"

Jeg svarte deg, med et saklig svar, og kildehenvisning.

Du klaget over at du ikke likte svaret.

Poenget er at hvis DU ikke liker svar, så IKKE spør spørsmål.

(Jeg har ikke klaget over svar på undersøkelser.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva er "dobbelmoral"?

Med vennlig hilsen

Smart som du er, så tror jeg du vet det temmelig godt - du er bare kranglesyk ;)

Skrevet

Jeg burde ha ordlagt meg på en måte slik at du ikke fikk forståelsen av at jeg snakket om alle.

Jeg kjenner noen religiøse, jeg kjenner ei som er vokst opp med JV og jeg kjenner flere som har sin egen "religion" slik som engletro (har gått engleskolen) og noen som tror på andre alternative ting.

Felles kjennetegn for disse er at dette er mennesker med problemer i livet sitt og som ikke virker å ha det bra.

Jeg kjenner ikke alle religiøse i hele verden, så jeg kan jo ikke vite om det jeg sier er riktig:-)

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content/abstract/149/4/557

hidi, the scorpion
Skrevet

''Man velger ikke hva man skal tro på. ''

Selvfølgelig gjør man det! Det er da svært nedlatende å påstå at religilse bare viljeløst flyter med.

''religilse''

Vet ikke helt hva det er, men takker for støtten;))))

Skrevet

Dobbeltmoral kalles det :P

Hvorfor er det dobbeltmoral at man er for religionsfrihet samtidig som man benytter _sin_ religionsfrihet og talefrihet til å si hva man selv mener om saken?

Skrevet

Smart som du er, så tror jeg du vet det temmelig godt - du er bare kranglesyk ;)

Jeg vet hva dobbelmoral er, men hva av det jeg skriver er dobbelmoralsk? (Jeg snakker ikke om det hidi dikter opp at jeg har skrevet, men det jeg virkelig har skrevet.)

Hvor er dobbelmoralen?

:-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''religilse''

Vet ikke helt hva det er, men takker for støtten;))))

hmmmm.. får skylde på mørket i stua og at jeg ennå ikke har begynt på lørdagsvinen ;-)

Skrevet

''Det jeg mener er at de som stoler på seg selv fokuserer på å løse problemene, mens en del av de jeg kjenner søker til sin tro, uten at det løser noenting.''

''søker til sin tro, uten at det løser noenting.''''

Hvordan vet du det?

Jeg ber, mener du at det er nytteløst? For da dømmer du veldig mange mennesker...

Kan ikke bevise min tro, bare håpe inderlig at Jesus, var den han utga seg for å være!

Hvis ikke, så har jeg ikke tapt noe, bare vunnet med kjærlighet;)))

''Jeg ber, mener du at det er nytteløst?''

Jeg mener det.

Om jeg og du hadde valgt oss to mennesker som har det vanskelig, hvor jeg gjorde noe aktivt, praktisk og direkte for å hjelpe, mens du kun ba for din... Hvem tror du hadde fått utrettet mest?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...