Gå til innhold

Møte dillema

Gjest Helst begge men det går ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt i 5 trinn og en gutt i barnehagen. Nå er det foreldremøte på begge plasser samme dag og jeg vet ikke hvor av plassene jeg skal dra.

Skrevet

Hvis det ikke er noe som tilsier at det er viktigere å gå på det ene møtet fremfor det andre (pga. problemer med et av barna), hadde jeg valgt å gå på møtet på skolen. Syns det er viktigere å holde seg oppdatert om skolegang, faglige ting etc. enn barnehageopplegget.

Skrevet

Hvis det ikke er noe som tilsier at det er viktigere å gå på det ene møtet fremfor det andre (pga. problemer med et av barna), hadde jeg valgt å gå på møtet på skolen. Syns det er viktigere å holde seg oppdatert om skolegang, faglige ting etc. enn barnehageopplegget.

Jeg er enig men lillegutt har gått i barnehagen i ett år og jeg fikk ikke med meg det forrige møtet heller.

Skrevet

Er det tema- eller pliktmøter? Skal det tas noen beslutninger eller er det fordi det "må" holdes et møte hvert semester? Hører innkallerne på de som møter opp, eller er det en enveis-seanse?

Har du dagsorden og blir det skrevet referat? Har du god kontakt med en som skal på ett av møtene, slik at du kan få vite det du har behov for, etterpå? Og hvis det fremdeles er noe du lurer på - hvor lett er det å få kontakt med personalet på skolen i forhold til i barnehagen?

Med akkurat min personlige erfaring med én bestemt barnehage og én bestemt skole, hadde jeg nok gått på møtet på skolen, hvis møtet i barnehagen var et alminnelig møte og ikke for en spesiell og viktig sak. Men andre kan ha de motsatte erfaringene, avhengig av svarene på problemstillingene ovenfor.

Skrevet

Jeg hadde valgt skolen, uten tvil. Fordi - barnehagepersonalet møter du hver dag, mens lærerne blir litt mer distanserte. Og fordi skolehverdagen er mye viktigere mht faglig innhold.

Er dere to foreldre kan dere kanskje dele dere, slik at dere er representert på begge steder?

Skrevet

Jeg hadde valgt skolen, uten tvil. Fordi - barnehagepersonalet møter du hver dag, mens lærerne blir litt mer distanserte. Og fordi skolehverdagen er mye viktigere mht faglig innhold.

Er dere to foreldre kan dere kanskje dele dere, slik at dere er representert på begge steder?

Vi er 2 foreldre men har ingen som kan passe barna imens

Skrevet

Jeg hadde valgt skolen hvis det ikke er noe helt spesielt som skal tas opp i barnehagen. Skoleforeldremøter er en viktig arena der man treffer kontaktlærere og timelærere og får info om mye som bør følges opp hjemme av lekser og sosiale ting.

Skrevet

Vi er 2 foreldre men har ingen som kan passe barna imens

5. klassingen trenger neppe barnevakt, og kanskje barnehagebarnet kan bli med den som går i barnehagen? Eventuelt at 5. klassingen også blir med, og kan passe lillebroren mens foreldrene ikke er langt unna?

Hos oss er det alltid noen som har med seg små barn på foreldremøter, de er da i SFO-området som er like ved.

Da våre unger var små og trengte barnevakt, skaffet vi oss en ungdom som vi betalte noen kroner når vi begge måtte bort. Veldig god løsning.

Skrevet

Var akkurat på foreldremøte for jr, og der var den en familie som hadde sendt stand-in. Har du noen du kan sende i ditt sted ett av stedene?

Skrevet

Når begynner / slutter de to møtene da?

Er det mulig å la barna bli med noen venner hjem denne dagen, og være der litt senere enn vanlig (spise aftens der) og så får heller den ene av dere gå fra møtet litt før det er slutt?

Skrevet

Jeg trodde du var alene med ungene, men ser nå at dere er to foreldre. Støtter forslaget om at dere deler dere, tar med barnehagebarnet (og evt 5.klassingen dersom det er nødvendig) og får med dere begge møter.

Skrevet

Hvis jeg måtte velge, og det ikke var noen spesielle problemer i barnehagen, ville jeg nok utvilsomt valgt skolen.

Nå ser jeg nedenfor at dere er to foreldre, da tenker jeg at det vel burde være mulig å skaffe barnevakt en time eller to - betalt eller ikke.

Skrevet

Jeg må ha med Datra på foreldremøtet i klassen til Guttungen i dag...

Sistnevnte nekta for øvrig å trå til og passe lillesøstra. Nå pønsker jeg ut en utspekulert sanksjon. :(

Skrevet

Kjent problemstilling for meg...

Jeg har ofte prøvd å se på sakslista for å se hva jeg anser som viktigst å være med på, og valgt ut fra det.

Så har jeg alliert meg med noen jeg kjenner godt og stoler på som skal på det møtet jeg ikke skal på, og bedt om referat derfra.

Fungerer tilfredsstillende.

Skrevet

Dersom det ikke er spesielle problemer noen av stedene, ville jeg valgt å gå på foreldremøtet på skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...