Gå til innhold

NAV presser meg - oppdatering

Anbefalte innlegg

Gjest energía

Jeg er helt uenig. Mobbing skjer fra første stund.

Syns det er teit av folk her å diskutere om det er mobbing eller ei, det er din oppfatning av det hele som bør taes på alvor. Og har du blitt mobbet i yngre alder kan det kjennes ekstra sårt...

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

7

• frosken

6

• ekte nick

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest bare en tanke

Jeg synes du bagatelliserer det.

Du overreagerer noe voldsomt på en kommentar. Sannsynligvis overreagerer du slik nettopp fordi du ble mobbet for det samme i barndommen, og det kan godt være forståelig forsåvidt, men det er like fullt en overreaksjon og det er bare deg selv det går ut over. Du burde jobbe med deg selv og hvordan du tolker ting.

Jeg er helt uenig. Mobbing skjer fra første stund.

Som det står på plakat ved lekeplassen på guttungens skole:

"Det er ikke mobbing før det skjer gjentatte ganger med vilje. Har du forsøkt å gå vekk? Har du forsøkt å leke med noen andre?"

Annonse

Syns det er teit av folk her å diskutere om det er mobbing eller ei, det er din oppfatning av det hele som bør taes på alvor. Og har du blitt mobbet i yngre alder kan det kjennes ekstra sårt...

''Syns det er teit av folk her å diskutere om det er mobbing eller ei, det er din oppfatning av det hele som bør taes på alvor.''

Du har kanskje litt rett i det. Samtidig så er det vel viktig å ikke fokusere så sterkt på en enkeltstående kommentar - muligens ytret av en utviklingshemmet? Hvis man ser på seg selv som mobbet på arbeidsplassen, så vil jo det gi en god grunn til å trekke seg fra jobben - og det ville jo være synd om skjedde ca en uke etter oppstart.

Gjest energía

''Syns det er teit av folk her å diskutere om det er mobbing eller ei, det er din oppfatning av det hele som bør taes på alvor.''

Du har kanskje litt rett i det. Samtidig så er det vel viktig å ikke fokusere så sterkt på en enkeltstående kommentar - muligens ytret av en utviklingshemmet? Hvis man ser på seg selv som mobbet på arbeidsplassen, så vil jo det gi en god grunn til å trekke seg fra jobben - og det ville jo være synd om skjedde ca en uke etter oppstart.

Har sakt til denne personen før at h*n må vise dem at dette klarer h*n, får så å ytre sine ønsker. Vise at det h*n ønsker er verdt å få gjøre, men syns de bør lære å behandle hverandre fint...alle slags mennesker. Og fikk ikke med meg at den som kom med kommentaren var utviklingshemmet.

Har sakt til denne personen før at h*n må vise dem at dette klarer h*n, får så å ytre sine ønsker. Vise at det h*n ønsker er verdt å få gjøre, men syns de bør lære å behandle hverandre fint...alle slags mennesker. Og fikk ikke med meg at den som kom med kommentaren var utviklingshemmet.

''Og fikk ikke med meg at den som kom med kommentaren var utviklingshemmet.''

Det er heller ikke sikkert at det var. Slik jeg oppfatter det som har blitt fortalt, så vet h*n ikke hvem som kom med kommentaren. Det er da jeg minner om at på en vernet arbeidsplass vil det ofte jobbe også mennesker med utviklingshemming, og at det derfor heller ikke er gitt at alle har like god oversikt over hva man kan si til enhver tid og ikke.

Annonse

I morgen vil jeg kjøpe mat på nærmeste butikk istedenfor å dra i kantinen. Jeg vil aldri mer sette mine bein i kantinen.

Gjest Nickløsheletida

Det skjedde i en full kantine. Jeg skulle sette tallerkenen fra meg, og da jeg gikk var det noen som sa "hei tjukken".

Ingen normale voksne folk sier sånt. Barn eller ungdommer kan kanskje si sånt til hverandre på fleip, men ikke voksne folk på en arbeidsplass.

Det jeg tenker da er at vedkommende kanskje ikke helt er ved sine fulle fem. Slik du tidligere har sagt at dette en vernet bedrift og dermed er kanskje ikke alle helt tilregnelige.

Nå skal du bare heve deg over dette og vis deg mer voksen enn de andre. Vil du komme deg videre her i livet, vekk fra den vernede bedriften og over i vanlig arbeid, så vis at du mestrer det. Det innbefatter også teite kommentarer som har blitt sagt av utilregnelige personer.

Gjest energía

I morgen vil jeg kjøpe mat på nærmeste butikk istedenfor å dra i kantinen. Jeg vil aldri mer sette mine bein i kantinen.

Ville gått der jeg, vis at du ikke lar deg knekke! Du må vise at det preller av deg, at du er sterk. Selv om det er sårt inni deg, hev deg over det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...