Gå til innhold

Kjeveproblemer og endring i tannstilling


moniix

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i de siste årene fått problemer med kjeven. Dette oppstår når jeg skal spise og i det hele tatt bevege på kjevebeindet.

Ofte kan det oppstå "knekke"lyder, og kan noen ganger oppleves som vondt. Av og til er det rett før kjeven låser seg, men dette har ikke skjedd.

jeg hørt fra min tannlege at det er mulig å få en slags ganeplate? for å bruke på natt, å slippe å få vondt (får ofte vondt, eller at leddet stivner når jeg lar hode ligge på siden på puta)

I og med at jeg tidligere har hatt regulering (pga skeivt bitt) så har jeg en ganeplate. Jeg har ikke brukt denne på noen år.For noen dager siden gjenntok jeg bruken av denne, men den har blitt for trang. Og en av tennene mine har blitt skjev (etter bare noen timers bruk av ganeplaten).

Så til mine spørsmål:

- Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt plagene med kjeven?

- Bør jeg presse på meg ganeplaten? (som forøvring er av plast, og er formet slik tennene mine skal være etter regulering)

- Jeg har ingen planer om å begynne med regulering igjen, i en alder av 20. Er dette noe som kan komme opp som en mulighet for meg?

Håper virkelig på svar :)

Mvh Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne jeg tenkt meg svar på også! Har bitt sammen kjevene i 4-5 år. Tror dette kommer av stress..

Denne sammenbitingen forårsaker hodepine, knekkelyder når jeg tygger/spiser, låsing av kjeven (på ene siden) etc.

Dette har virkelig blitt et problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...