Gå til innhold

Av-ising av kjøleskap som står på parkett

Anbefalte innlegg

Gjest Avis-ing

Kombiskapet mitt trenger virkelig en skikkelig av-ising. Får ikke en gang igjen fryseskapsdøren ordentlig fordi det er så mye is.

Jeg har derimot parkett på alle gulvene i leiligheten min (utenom badet da) og ser at dette kan bli et stort problem siden det sikkert vil renne mye vann fra fryseboksen. Noen gode råd for hvordan jeg kan gjøre dette på sikrest måte?

Fortsetter under...

Gjest me tooooo

Jeg skal til å gjøre det samme. Sist jeg gjorde det, la jeg først tykke håndkler under kjøleskapet og foran. Så satte jeg en langpanne (fra stekeovnen) m.høye kanter, tett inntil kjøleskapet, slik at mesteparten av vennet rant oppi der.

Gjest Elextra

Jeg skal til å gjøre det samme. Sist jeg gjorde det, la jeg først tykke håndkler under kjøleskapet og foran. Så satte jeg en langpanne (fra stekeovnen) m.høye kanter, tett inntil kjøleskapet, slik at mesteparten av vennet rant oppi der.

''Så satte jeg en langpanne (fra stekeovnen) m.høye kanter, tett inntil kjøleskapet, slik at mesteparten av vennet rant oppi der.''

Og så teiper du langpannen fast til kjøleskapet med bred maskeringstape *har vage minner om noe tilsvarende*.

Gjest Avis-ing

Takk for tips!

Jeg har aldri avvist kjøleskap med frys før. Hvor lang tid tar det sånn ca? (jeg har tre fryseskapshyller).

Onsdag1365380628

Jeg pleier å koke opp vann å sette inn i fryseren. Det må være kokende, vann fra kranen blir ikke varmt nok. Dampen smelter isen på en to tre, og avisingen går som en lek. Hvis man i tillegg bruker en plastskrape og kakker løs isen med, sparer man seg for endel vannsøl.

I fryseskap er det vanlig at den nederste skuffen er slik at du tar den ut, snur den 180 grader rundt (altså ikke opp-ned!) og setter den inntil skapet og at det da er en slags "tapp" eller "trakt" som fører ned i skuffen og samler opp vannet i denne. I alle fall er det sånn i de skapene jeg har vært borti.

Annonse

Takk for tips!

Jeg har aldri avvist kjøleskap med frys før. Hvor lang tid tar det sånn ca? (jeg har tre fryseskapshyller).

Det tok noen timer da jeg aviste, og jeg har som deg mye is.

Jeg satte skåler med varm vann fra springen i fryseskapet, men jeg får prøve med kokende vann neste gang.

Det tok noen timer da jeg aviste, og jeg har som deg mye is.

Jeg satte skåler med varm vann fra springen i fryseskapet, men jeg får prøve med kokende vann neste gang.

'' Jeg satte skåler med varm vann fra springen i fryseskapet, men jeg får prøve med kokende vann neste gang.''

Jeg bruker hårføneren jeg. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...