Gå til innhold

Parfymeriet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt ny dose krem. Clinique, den har jeg hatt i et par tre fem år, fordi den er tyntflytende, ikke fet og gir meg ikke kviser. Som en del andre tenderer til å gjøre. Jeg antar at det er fordi de legger seg som fet hinne på huden, og så blir det dårlig med oksygentilførsel.

Jeg har nemlig lært av Schrødingers katt, at man fint kan bruke spenol med samme virkning. Og at det stort sett bare er fine ord og dyre innpakninger i alt annet.

Så jeg rusla inn på Estetique for å handle. "Que" er liksom det ordet som skal illudere hvor lekkert det er alt sammen. estetique.. clinique.. telemarkquer..

Jeg legger frem mitt ærend for frøkna bak disken. Som ikke er fornøyd med min beskrivelse av kremen; Vanlig dagkrem fuktgivende og uten en masse "que". Gjentatte ganger spør hun om hudtyper. Som er normal (?) antar jeg, ser normal gjennomsnittlig ut for meg. Jeg prøver forsiktig med "jaa det er vinter, jeg blir litt tørr i kinnene". Dama reagerer som en robot før jeg har snakket ferdig.

Da skal du ha denne da! Og plukker ut en krukke jeg drar kjensel på. Så toger hun bortover mot disken med meg stammende på slep. Mens hun holder tale om hvilke nattkrem jeg bør ha.

Jeg som er en enkel sjel har aldri hatt behov for dag/nattkrem. Jeg blander dem sammen og glemmer hvem jeg har brukt og ikke. Så jeg stotrer frem at "jammen det går bra det altså.. jeg bare.." Men jeg får ikke snakket ferdig engang.

Kvinnemennesket suser inn bak disken og fortsetter i mitraljøsemodus; Ja, denne har solfaktor i seg altså, så den bør du ikke bruke på natta. (DET ansiktsuttrykket hun setter opp: du er DUM du..)

Og så smeller det ; Ja nå har jeg sagt det altså. (Så da får du skylde deg selv når fjeset ditt ligger som raggsokker nedetter brystkassa di...)

Og jeg, jeg sitter her og føler at jeg har gjort noe skikkelig dumt og fortjener raggsokkefjes. *sukker* :0(

Skrevet

Der har du grunnen til at jeg aldri setter mine bein i et parfymeri. Holder med dagkrem kjøpt på Rimi for min del.

Gjest - ingoen -
Skrevet

Ojda, jeg må le! Makan til frekkhet og nedlatenhet, da!

Jeg foretrekker faktisk å handle på apoteket til meg og mine barn. Er inne avhengig av at kremer osv skal være veldig fancy og med høy que-faktor ..LOL!

Men er det virkelig sant at spenesalve (spenol) har kommet godt ut i Schrødingers katt? det var spennende. Link?

Jeg har i alle år ledd av min bror som smører seg med denne morgen og kveld, men når jeg tenker meg om har han faktisk ganske bra hud.. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville nok ikke valgt å gå i et parfymeri om jeg var ute etter en helt "plain" hudkrem. Apoteket er nok da et bedre sted, og kan godt hende du finner en ok krem på super'n også (de har jo f.eks. ofte en god del fra Nivea, L'Oreal m.fl.).

Bruker selv krem av dyrere slaget, men innser at jeg betaler aller mest for den deilige følelsen. Synes dog at huden holder seg fin og myk f.eks. over natten, i motsetning til hva den gjør om jeg f.eks. smører med bodylotion i stedet (som jeg i enkelte tilfeller har gjort når jeg har glemt kremen).

Skrevet

Jeg foretrekker faktisk å handle på apoteket til meg og mine barn. Er inne avhengig av at kremer osv skal være veldig fancy og med høy que-faktor ..LOL!

Men er det virkelig sant at spenesalve (spenol) har kommet godt ut i Schrødingers katt? det var spennende. Link?

Jeg har i alle år ledd av min bror som smører seg med denne morgen og kveld, men når jeg tenker meg om har han faktisk ganske bra hud.. :-)

''Jeg har i alle år ledd av min bror som smører seg med denne morgen og kveld, men når jeg tenker meg om har han faktisk ganske bra hud.. :-)''

Det der er så urettferdig. Kjæresten bruker lano såpestykke (!) i dusjen og har babymyk hud! Veldig deilig selvfølgelig, men jeg fatter ikke at det går an.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg har i alle år ledd av min bror som smører seg med denne morgen og kveld, men når jeg tenker meg om har han faktisk ganske bra hud.. :-)''

Det der er så urettferdig. Kjæresten bruker lano såpestykke (!) i dusjen og har babymyk hud! Veldig deilig selvfølgelig, men jeg fatter ikke at det går an.

Menn og kvinner har jo helt ulik hud, så det vil aldri bli en "rettferdig" sammenligning.

Skrevet

Jeg ville nok ikke valgt å gå i et parfymeri om jeg var ute etter en helt "plain" hudkrem. Apoteket er nok da et bedre sted, og kan godt hende du finner en ok krem på super'n også (de har jo f.eks. ofte en god del fra Nivea, L'Oreal m.fl.).

Bruker selv krem av dyrere slaget, men innser at jeg betaler aller mest for den deilige følelsen. Synes dog at huden holder seg fin og myk f.eks. over natten, i motsetning til hva den gjør om jeg f.eks. smører med bodylotion i stedet (som jeg i enkelte tilfeller har gjort når jeg har glemt kremen).

Jeg tror det blir muligens apotek neste gang. Men de er ikke særlig billige de heller synes jeg.. Og så sliter jeg litt med at kremene gir meg uren hud når de blir for fete.

Så derfor har jeg holdt på denne "quen" lenge. Men dette var siste gangen altså. Antiwrinkle....noen burde gitt parfymeridama en "antigrumpy" *hmf*

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror det blir muligens apotek neste gang. Men de er ikke særlig billige de heller synes jeg.. Og så sliter jeg litt med at kremene gir meg uren hud når de blir for fete.

Så derfor har jeg holdt på denne "quen" lenge. Men dette var siste gangen altså. Antiwrinkle....noen burde gitt parfymeridama en "antigrumpy" *hmf*

''Jeg tror det blir muligens apotek neste gang. Men de er ikke særlig billige de heller synes jeg.. ''

Hva er en passe pris for en ansiktskrem, da?

Husker min far kommenterte at min mor kjøpte kjempedyre kremer - de kostet jo noen ganger over 100 kroner krukken (på super'n)! Han skulle bare visst at mine ansiktskremer koster minst det firedobbelte *he he*.

Men en fordel med dyrere kremer er at det er lite som skal til, en krukke holder for min del i flere måneder. Mulig det er penger ut av vinduet, men denne lille luksusen tar jeg meg råd til.

Skrevet

De har mange gode kremer på apoteket, ikke bare fete kremer. Og de er uparfymert, så skal være ekstra bra for huden..;)

Skrevet

http://www.forskning.no/artikler/2011/april/284311

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/278047/

http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article703183.ece

http://ambi-irrevens.blogspot.com/2009/09/spenol-er-det-like-uskyldig-som-du-tror.html om spenol..

Dette er noe av alt som ligger ute. Jeg er skikkelig kjedelig og har sluttet å tro på noe som helst. Sikkert derfor jeg har så få venner, jeg er den ene som konsekvent svarer "det der er bare bullshit" på omtrent ALT folk kommer med, fra fantastiske Amway til kosthold, sminke og hele sulamitten.

Er det for godt til å være sant, så er det jug! :0)

Skrevet

''Jeg tror det blir muligens apotek neste gang. Men de er ikke særlig billige de heller synes jeg.. ''

Hva er en passe pris for en ansiktskrem, da?

Husker min far kommenterte at min mor kjøpte kjempedyre kremer - de kostet jo noen ganger over 100 kroner krukken (på super'n)! Han skulle bare visst at mine ansiktskremer koster minst det firedobbelte *he he*.

Men en fordel med dyrere kremer er at det er lite som skal til, en krukke holder for min del i flere måneder. Mulig det er penger ut av vinduet, men denne lille luksusen tar jeg meg råd til.

"Quen" min koster 395, men krukka holder som du sier leeeeenge. Antakelig så lenge at innen jeg er i bunnen så har jeg smurt på meg samtlige basiller fra tre mnd tilbake... :0/

På apoteket har jeg sett diverse merker, og de ligger på 275 gjerne. Minst. Og da i andre innpakninger.

På sommeren har jeg brukt Vichy daggkrem med faktor 15, og huden min er som en fjortis etter noen uker.. fet og full av urenheter.

Gjest Elextra
Skrevet

"Quen" min koster 395, men krukka holder som du sier leeeeenge. Antakelig så lenge at innen jeg er i bunnen så har jeg smurt på meg samtlige basiller fra tre mnd tilbake... :0/

På apoteket har jeg sett diverse merker, og de ligger på 275 gjerne. Minst. Og da i andre innpakninger.

På sommeren har jeg brukt Vichy daggkrem med faktor 15, og huden min er som en fjortis etter noen uker.. fet og full av urenheter.

Har selv ikke problemer med 'basiller', men vet at mange kjøper gode kremer på pumpeflaske eller av samme grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...