Gå til innhold

Vandrende telt anmelder dommer

Anbefalte innlegg

Man hører en del om oppgjør og blodige kamper på Filippinene. Det involverer ofte den muslimske delen av befolkningen som stort sett holder til i sør på øygruppen.

''Man hører en del om oppgjør og blodige kamper på Filippinene. Det involverer ofte den muslimske delen av befolkningen som stort sett holder til i sør på øygruppen.''

Det sier seg selv. Men nå tenkte jeg mest på filippinere i Norge.

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• adhemar

5

• Spenol(1)

2

• megler Smekk

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest apropos Filippinene..

''Man hører en del om oppgjør og blodige kamper på Filippinene. Det involverer ofte den muslimske delen av befolkningen som stort sett holder til i sør på øygruppen.''

Det sier seg selv. Men nå tenkte jeg mest på filippinere i Norge.

ok, jeg hoppet visst litt brått inn i tråden. Vietnamesere har vært innbalndet i en god del gjengoppgjør her i Norge. Og ikke bare andre Vietnamesere er blitt rammet av det.

Man hører en del om oppgjør og blodige kamper på Filippinene. Det involverer ofte den muslimske delen av befolkningen som stort sett holder til i sør på øygruppen.

Fillipinere er noe av de kuleste folke"slaget" jeg har møtt. Lagde en dokumentar om escrima en gang. Kona til en kompis er ferga og, jente med bein i nesa :)

Men nå kjenner jeg ikke til alle da. De jeg møtte, kona til en kompis og en grafisk designer jeg hyra på kontraktsbasis. Jeg følte meg som den dritten som ga han 8 us$ timen, men ble litt bedre når jeg hørte vanlig lønn er 6$ dagen.

Neppe representativt utvalg, men tøffe, arbeidsomme, vittige. Min erfaring.

Gjest apropos Filippinene

Fillipinere er noe av de kuleste folke"slaget" jeg har møtt. Lagde en dokumentar om escrima en gang. Kona til en kompis er ferga og, jente med bein i nesa :)

Men nå kjenner jeg ikke til alle da. De jeg møtte, kona til en kompis og en grafisk designer jeg hyra på kontraktsbasis. Jeg følte meg som den dritten som ga han 8 us$ timen, men ble litt bedre når jeg hørte vanlig lønn er 6$ dagen.

Neppe representativt utvalg, men tøffe, arbeidsomme, vittige. Min erfaring.

Har bodd der i en måned, og fikk et godt inntrykk jeg også. Blide, takknemlige, positive... Arbiedssom blir man nok mer automatisk dersom man har grunnleggende goder å jobbe for. Det har vi ikke her hjemme.

Gjest Nord og ned.

Jaja, det var min erfaring, og har inntrykk av at det samme gjelder i mitt fylke. Aner ikke om det er statistisk grunnlag for mine antakelser, derfor står det for egen regning.

Vet også om mange burmesere. De har både arbeidsevne og arbeidsmoral godt ut over det vanlige, godt rykte og får seg lett jobber.

Gjest Tussilago1

''Dog skulle det vært morsomt å vite om disse negerdamene mener man bør slippe inn i rettsalen med finlandshette.''

Selvsagt, alt annet er jo diskriminerende mot finner må vite:-)

Her er en annen, ikke særlig morsom riktignok, man føler mer for å bli forbannet, men dog: Somaliske kvinner i ei norsk bygd erkjenner åpent at de heller sitter hjemme og mottar trygd, enn å ta på seg nødvendig arbeidsantrekk: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7853756

Ja, det er en utfordring.. Enkelte kan ikke jobbe i butikk, som pleieassistent, barnehageassistent, renholder eller andre ufaglærte yrker (som krever faglærte arbeidstakere) av religiøse eller andre hensyn. Kunne NAV trylle, hadde de garantert gjort det.

Men det utelukker ikke at andre i mer eller mindre samme situasjon ønsker jobb.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Ja, det er en utfordring.. Enkelte kan ikke jobbe i butikk, som pleieassistent, barnehageassistent, renholder eller andre ufaglærte yrker (som krever faglærte arbeidstakere) av religiøse eller andre hensyn. Kunne NAV trylle, hadde de garantert gjort det.

''Kunne NAV trylle, hadde de garantert gjort det''

Selvsagt. Å "trylle" av seg de helt uhensiktsmessige klærne som ekskluderer dem fra nær sagt alle aktuelle yrker, er det bare de selv som er i stand til.

''Kunne NAV trylle, hadde de garantert gjort det. ''

Hvis valget står mellom å legge religiøse vrangforestillinger på hylla eller gå på tygd fordi man ikke "kan" jobbe, burde valget være enkelt.

Har bodd der i en måned, og fikk et godt inntrykk jeg også. Blide, takknemlige, positive... Arbiedssom blir man nok mer automatisk dersom man har grunnleggende goder å jobbe for. Det har vi ikke her hjemme.

Ja det er ikke mye snakk om å "gidde jobbe". Ting får perspektiv når du ikke får mat hvis du ikke tjener noe på jobb

Det var tydeligvis flere enn meg som reagerte på den nye badekulturen. Jeg forsto ikke helt hva de heldekkende kvinnene gjorde i dusjen når de likevel ikke skulle ta dem av ;)

http://www.nrk.no/programmer/tv/migrapolis/1.7622538

I gamle dager så badet vi nakne på kvinnedagen på Vestkantbadet for den har vært der så lenge jeg kan huske.

Gjest Tussilago1

''Kunne NAV trylle, hadde de garantert gjort det. ''

Hvis valget står mellom å legge religiøse vrangforestillinger på hylla eller gå på tygd fordi man ikke "kan" jobbe, burde valget være enkelt.

Nettopp og helt enig! Men så er det så mange gråsoner....

Må da være veldig uhygenisk? Om man kan jo lure på hvorfor det alltid er muslimer det er så mye problemer med. Når hørte man om tilsvarende med filippinere, vietnamesere eller srilankere?

hvorvidt det er uhygiensk vet jeg ikke. Men det er en rar følelse å være en av de få som faktisk er avkledd i vannet ;)

Gjest Tussilago1

''Kunne NAV trylle, hadde de garantert gjort det''

Selvsagt. Å "trylle" av seg de helt uhensiktsmessige klærne som ekskluderer dem fra nær sagt alle aktuelle yrker, er det bare de selv som er i stand til.

Vi snakker ikke klær, her. Men hvor i *helvete* vil du plassere en som ikke er ønsket på noen som helst måte? Og uføretrygd er 'for the record' selvfølgelig uaktuelt. Hvor, hvor?! Potensielle arbeidsgiviere sier nei. Tips mottas med takk.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Vi snakker ikke klær, her. Men hvor i *helvete* vil du plassere en som ikke er ønsket på noen som helst måte? Og uføretrygd er 'for the record' selvfølgelig uaktuelt. Hvor, hvor?! Potensielle arbeidsgiviere sier nei. Tips mottas med takk.

''Vi snakker ikke klær''

Tydelig at du ikke gjør det. Men det er altså faktisk hva _denne_ tråden handler om.

Helt alvorlig folkens, hele denne tråden er fordomsfull og usmakelig, helt utrolig hva folk lirer ut av seg når de er anonyme på nettet!!

Og så snakkes det om folkeslag, arbeidsmoral og trygdesvindel i en deilig miks nedover her, jeg blir helt dårlig.

Gjest Nord og ned.

Helt alvorlig folkens, hele denne tråden er fordomsfull og usmakelig, helt utrolig hva folk lirer ut av seg når de er anonyme på nettet!!

Og så snakkes det om folkeslag, arbeidsmoral og trygdesvindel i en deilig miks nedover her, jeg blir helt dårlig.

Det er gedigen forskjell på ulike folkeslags arbeidsmoral, integreringsevne, og integreringsinteresse uansett hvor mye du ønsker dette feid undre teppet og blir kvalm av at temaet tas opp.

Reportasjen fra Lunner er ett av en drøss eksempel på en arroganse mot det norske samfunnet som er totalt uakseptabel. Her er det forresten ei du også kan bli kvalm av, somaliske Kadra, som sier det samme: "Somaliske innvandrere har elendig arbeidsmoral."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=65656

Du får ringe å kjefte henne ut.

Gjest sangsol

Det er gedigen forskjell på ulike folkeslags arbeidsmoral, integreringsevne, og integreringsinteresse uansett hvor mye du ønsker dette feid undre teppet og blir kvalm av at temaet tas opp.

Reportasjen fra Lunner er ett av en drøss eksempel på en arroganse mot det norske samfunnet som er totalt uakseptabel. Her er det forresten ei du også kan bli kvalm av, somaliske Kadra, som sier det samme: "Somaliske innvandrere har elendig arbeidsmoral."

Ja, det er enorm forskjell på arbeidsmoral blant ulike kulturer.

Det er helt ok - og viktig - å diskutere slike ting, men poenget er at man bør diskutere på en respektfull måte. Denne tråden er gjennomsyret av hatefulle og nedrige holdninger..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...