Gå til innhold

Hva skal du spise i kveld?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adhemar

6

• mariaflyfly

4

• Hønemoren

3

• candyqueen_83

1

Den oppskriften skulle jeg gjerne hatt! Elsker baccalao.... Kunne du forklare kort hvordan du lager den?

Ja den er utrolig enkel. Vann klippfisk til ønsket saltnivå, hvis du har med skinn, kok kjapt og ta av skinnet. Fisken nedi posjonsform som tåler ovn.

Lag pesto (basilikum,hvitløk,pinjekjerne,parmesan,olivenolje). Smør pesto over fisk.

Stek masse bacon i småbiter, legg over fisk. Kutt masse choritzo i biter, ha over fisk.

Lag potetmos av mandelpotet, langtidstrukket i vann og hvitløk, visp sammen med masse smør,fløte og parmesan. Dekk formene med potetmos, ovn 180 grader i 20-30 min, noe avhengig av fiskestørrelsen. Rundt 25 min pleier å være litt for mye.

Kan også bake fisken seperat, og så legge samme rekkefølge før en kjapp gratinering. Da blandes ikke ingrediensene, ser litt mer delikt ut, og du bevarer crunchy bacon.

Ja den er utrolig enkel. Vann klippfisk til ønsket saltnivå, hvis du har med skinn, kok kjapt og ta av skinnet. Fisken nedi posjonsform som tåler ovn.

Lag pesto (basilikum,hvitløk,pinjekjerne,parmesan,olivenolje). Smør pesto over fisk.

Stek masse bacon i småbiter, legg over fisk. Kutt masse choritzo i biter, ha over fisk.

Lag potetmos av mandelpotet, langtidstrukket i vann og hvitløk, visp sammen med masse smør,fløte og parmesan. Dekk formene med potetmos, ovn 180 grader i 20-30 min, noe avhengig av fiskestørrelsen. Rundt 25 min pleier å være litt for mye.

Kan også bake fisken seperat, og så legge samme rekkefølge før en kjapp gratinering. Da blandes ikke ingrediensene, ser litt mer delikt ut, og du bevarer crunchy bacon.

Oh, my God... høres rågodt ut!! Tusen takk :)

Jr har vært uvanlig enkel i matfronten, men favoritten var lenge burger, taco og pizza. Husker at vi roste han VELDIG for å være tøff (og annet vi trodde han mente var stas å høre hehe) første gang han foreslo å gå og spise lam istedefor pizza første gang :D

Begge mine er forholdsvis altetende, heldigvis. :)

De har dog begge et nærmest nostalgisk forhold til hva de vil ha på lørdagene, og det er forsåvidt greit at de får velge middag en dag i uka når det bare er oss tre her.

Når kjæresten min er her samtidig med dem, lager vi en mer voksenvennlig lørdagsmiddag, og ungene spiser det også. Og når det bare er kjæresten og jeg, prøver vi gjerne ut nye retter. :)

Oh, my God... høres rågodt ut!! Tusen takk :)

Anbefales :) jeg liker best fullgratinering i ovn, da siver vannet fra fisken ut og blander seg med det andre og blir en knall saus. Fruen foretrekker baconet mer knasende. Men begge er enige om at begge varianter dunker olivenolje og tomatsaus bacalao i støvlene.

Annonse

Anbefales :) jeg liker best fullgratinering i ovn, da siver vannet fra fisken ut og blander seg med det andre og blir en knall saus. Fruen foretrekker baconet mer knasende. Men begge er enige om at begge varianter dunker olivenolje og tomatsaus bacalao i støvlene.

Jeg digger baccalao uansett, men den beste baccalaoen jeg har smakt er hvit baccalao..... Var på besvimelsens rand :P

Lammesteik er konge. Har ikke prøvd med mintgele, noe du lager selv eller kjøper ?

Kjøper på Meny, helt ok, passer utmerket til lam. Du får sikkert kjøpt det i andre butikker også.

Stekte steika på lav temp. i dag: 125 gr. i et par timer, ble kjempemør og god. Var surret beinfri steik. Nam nam-:) Rødvinen smakte også veldig godt.

Annonse

Kjøper på Meny, helt ok, passer utmerket til lam. Du får sikkert kjøpt det i andre butikker også.

Stekte steika på lav temp. i dag: 125 gr. i et par timer, ble kjempemør og god. Var surret beinfri steik. Nam nam-:) Rødvinen smakte også veldig godt.

Må prøve en gang med mint. Slow food blir alltid best :)

Gjest Fiemarie

[quote name=Shira :o)' timestamp='1319914548' post='4667115]

Vi har spist ytrefilet av okse, ovnsbakte amadinepoteter, soppstuing og maiskolber. Hadde rødvin til. Guttungen hadde bringebær og eplenektar til.

Har du en ok oppskrift på soppstuing?

Gjest Shira :o)

Har du en ok oppskrift på soppstuing?

He he, min er veldig enkel. Sopp og løk stekes, har oppi litt chili, enten fersk eller tørket, litt pepper, ha på kremfløte, la det koke en stund.

Har prøvd å bruke både litt rømme i, litt soyasaus i, men jeg havner alltid tilbake på denne enkle.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1319964115' post='4667443]

He he, min er veldig enkel. Sopp og løk stekes, har oppi litt chili, enten fersk eller tørket, litt pepper, ha på kremfløte, la det koke en stund.

Har prøvd å bruke både litt rømme i, litt soyasaus i, men jeg havner alltid tilbake på denne enkle.

Jeg lager helt lik som din, bare med litt hvitløk i stedet for chili :) Og litt hakka bladpersille til slutt hvis jeg har :)

Gjest Shira :o)

Jeg lager helt lik som din, bare med litt hvitløk i stedet for chili :) Og litt hakka bladpersille til slutt hvis jeg har :)

Hvitløk er også godt i!

Bladpersille har jeg omtrent aldri, er noe med lufta i huset, det meste som er grønt dauer. Skjønner det ikke. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...