Gå til innhold

gå Halloween på søndag - innspill

Anbefalte innlegg

Ferskenblomst

Frøkna her er i harnisk. Vi har sagt at hvis hun skal gå Halloween får hun gå på mandag, som er dagen. Men hun har bestemt seg for å gå i morgen sammen med noen venner fordi ALLE går på søndag. Får hun ikke gå imorgen går hun ikke i det hele tatt, sier hun, for da skal INGEN gå, iallefall ikke noen hun kjenner. Vi er veldig i tvil. Skal vi la henne gå imorgen sammen med vennene, eller "tivnge" henne til å vente til mandag hvor hun, ifølge henne selv, ikke kommer til å gå. Må legge til at frøkna er 13, dramaqueen av ypperste klasse, og med hukommelse som en elefant og temprament som en hissig veps. Hva gjør dere andre foreldre? Regner med at spørsmålet har vært oppe i andre familier.

Fortsetter under...

Vil hun samtidig feire julaften den 23.? Det nye året den 30. desember? Gå i 17. maitog på 16. mai?

13-åringer er dessuten for store til å fly rundt og tigge gratis godteri. Særlig når de ikke klarer å forholde seg til datoer.

Vil hun samtidig feire julaften den 23.? Det nye året den 30. desember? Gå i 17. maitog på 16. mai?

13-åringer er dessuten for store til å fly rundt og tigge gratis godteri. Særlig når de ikke klarer å forholde seg til datoer.

Så hjertens enig. Her er det ikke et lys på i huset mandag, vi tar ut batteriene i dørklokka og låser!

Gjest annlovinda

Enig

Kommer det noen på døra i morgen blir det ikke noe godis herfra iallefall. kommer de på mandag får de så klart.

Sønnen her i huset skal også ut og gå, på mandag så klart. Vi får holde oss til riktig dato.

Gjest wiggeno

Helt enig.

Annonse

Er hjertens enig :)

Her i huset er Halloween datofestet til 31. oktober, og her har det faktisk aldri være Halloweenfest helgen før eller etter heller.

Ut over dette syns jeg det vesentligste er at dere allerede har sagt at dersom hun skal feire er det mandag - ikke dagen før - og nå må dere holde på det dere har sagt uansett hvordan hun velger å reagere/ argumentere.

Jeg er visst ikke på linje med mange andre her ;)

Det artige med Halloween er selvsagt å gå sammen med vennene sine. Alene er det jo ikke gøy i det hele tatt.... Jeg hadde nok tatt en tlf til noen av foreldrene til de hun vil gå med, for å høre hva de tenker om saken. Skal vennene gå imorgen, så synes jeg også datra di skal få gå imorgen.

Jeg er overraska over hvor mange som er negative til at ungene feirer Halloween.. bare fordi vi ikke gjorde det da vi var små... Synes det er supert at ungene har ting de gleder seg til:)

Gjest Syns ihvertfall jeg!

Her gir vi ihvertfall ikke godteri på søndag. Jeg syns at 13 åringer er alt for gammel til å gå å tigge godteri. Bedre å lage fest for de større barna/ungdommene hvor de kan kle seg ut å spise alt det godteriet de orker:) Søte småspøkelser vil jeg derimot gjerne ha på besøk.

Det artige med Halloween er selvsagt å gå sammen med vennene sine. Alene er det jo ikke gøy i det hele tatt.... Jeg hadde nok tatt en tlf til noen av foreldrene til de hun vil gå med, for å høre hva de tenker om saken. Skal vennene gå imorgen, så synes jeg også datra di skal få gå imorgen.

Jeg er overraska over hvor mange som er negative til at ungene feirer Halloween.. bare fordi vi ikke gjorde det da vi var små... Synes det er supert at ungene har ting de gleder seg til:)

Jeg er ikke en av de negative sånn generelt, Halloween er ikke mer unaturlig enn andre impoterte skikker spør du meg :) Men, i og med at mange syns det er litt masete nettopp fordi Halloween strekkes over så mange dager, syns jeg det hadde vært greit om alle forholdt seg til at det er 31. oktober de evt må holde døra lukket og gardiner trukket for - og ikke en helg før og en helg etter - dersom de ikke ønsker besøk...

Annonse

Gjest who cares about that

Her gir vi ihvertfall ikke godteri på søndag. Jeg syns at 13 åringer er alt for gammel til å gå å tigge godteri. Bedre å lage fest for de større barna/ungdommene hvor de kan kle seg ut å spise alt det godteriet de orker:) Søte småspøkelser vil jeg derimot gjerne ha på besøk.

Og jeg syns at voksne ikke skal få pakker på julaften.

Men hvem bryr seg om hva jeg mener...?

Jeg er ikke en av de negative sånn generelt, Halloween er ikke mer unaturlig enn andre impoterte skikker spør du meg :) Men, i og med at mange syns det er litt masete nettopp fordi Halloween strekkes over så mange dager, syns jeg det hadde vært greit om alle forholdt seg til at det er 31. oktober de evt må holde døra lukket og gardiner trukket for - og ikke en helg før og en helg etter - dersom de ikke ønsker besøk...

Nei, sant det egentlig... men jeg kan forstå at noen ønsker å gå i helga istedetfor en ukedagskveld.. Gidder ikke lage oppstyr ut av det iallefall ;)

''Jeg er overraska over hvor mange som er negative til at ungene feirer Halloween.. bare fordi vi ikke gjorde det da vi var små... Synes det er supert at ungene har ting de gleder seg til:)''

Helt enig :-)

Når det gjelder dato: Jeg skjønner dilemmaet med at man helst vil gå sammen med vennene, Samtidig synes jeg det er viktig at denne skikken skal være på sin faste dato, og ikke spres til nærmeste helgedag. Synes tipset om å ta det om med de andre jentene og/eller foreldrene høpres lurt ut.

Gjest annlovinda

Jeg har barn som går og tigger godteri selv jeg - selv om jeg egentlig ikke synes noe særlig om denne skikken. Sønnen min skal gå sammen noen klassekamerater, og de skal gå på mandag.

Jeg har kjøpt inn godt selv - men om noen kommeer på døra i morgen får de ikke noe - bare beskjed om å komme tilbake på riktig dag som er mandag.

Synes det vil bli voldsomt om vi skal ha et renn tiggende unger flere dager på rad. En dag holder.

Nei, sant det egentlig... men jeg kan forstå at noen ønsker å gå i helga istedetfor en ukedagskveld.. Gidder ikke lage oppstyr ut av det iallefall ;)

Men det at skikken er litt 'uberegnelig' er blant de tingene som gjør at enkelte er negative. Det er best om man driller ungene i regler som fast dato, ikke gå til steder som har slukket utelyset etc.

''Jeg er overraska over hvor mange som er negative til at ungene feirer Halloween.. bare fordi vi ikke gjorde det da vi var små... Synes det er supert at ungene har ting de gleder seg til:)''

Helt enig :-)

Når det gjelder dato: Jeg skjønner dilemmaet med at man helst vil gå sammen med vennene, Samtidig synes jeg det er viktig at denne skikken skal være på sin faste dato, og ikke spres til nærmeste helgedag. Synes tipset om å ta det om med de andre jentene og/eller foreldrene høpres lurt ut.

Jeg er nok helt på linje med deg... Skikken er såpass ny at vi ikke har "lært" spillereglene ennå ;) Kanskje vi bare bør begynne å påpeke at Halloween skal feires på selve dagen, så vet alle foreldre hva de har å forholde seg til ;)

Jeg har barn som går og tigger godteri selv jeg - selv om jeg egentlig ikke synes noe særlig om denne skikken. Sønnen min skal gå sammen noen klassekamerater, og de skal gå på mandag.

Jeg har kjøpt inn godt selv - men om noen kommeer på døra i morgen får de ikke noe - bare beskjed om å komme tilbake på riktig dag som er mandag.

Synes det vil bli voldsomt om vi skal ha et renn tiggende unger flere dager på rad. En dag holder.

Joda, jeg ser den.... men en stor pose karameller bør vel holde i to dager? En karamell til hvert monster som ringer på :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...