Gå til innhold

Skal du gi godteri på Haloween?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

3

• Anki

3

• tonie

3

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Vakler mellom å slukke utelys og låse døra, eller kle meg ut som skikkelig heks og skremme livet av de som eventuelt ringer på (med god hjelp fra "dog of doom"). Men siden jeg rett og slett er blakk for tida (og da mener jeg virkelig blakk), blir det nok første alternativ. I fjor var det ingen på døra her, så enten har de endelig skjønt det der med utelyset, eller så var det rett og slett ingen som var ute og tigget.

candyqueen_83

[quote name=Shira :o)' timestamp='1319920649' post='4667238]

Kommer det noen barn så skal de få godteri ja.

Nå bor vi litt sånn til at det ikke er sikkert at noen tar turen opp, har lang oppoverbakke ;o)

Guttungen skal ikke gå, han rekker det ikke, mandagen er fullbooket, men jeg er hjemme og kan evnt åpne til nabobarna, selv om det ikke er så mange i gå Halloween-alderen akkurat her.

Nei.

Aner ikke, har hørt rundt i nye nabolaget om det er noe trad for slikt her. Kjøper vel inn noe, i tilfelle. Mine egne barn skal få ringe på hos naboen, som jeg på forhånd har gitt en pose godis :)

Jeg syns det beste hadde vært å holdt kjeft om hele greia, men fruen har jazza opp stemninga. Og det er en fight som ikke er viktig for meg.

Annonse

Men i Norge er allehelgensdagen lagt til siste lørdag i oktober.

Allehelgenssøndag er første søndag i november. Halloween er 31. oktober, men fester o.l. (ikke godterijakten) legges ofte til næmeste helg.

I Norge er farsdagen andre søndag i november, mens jeg er i gang.

Annonse

Ja, gjett om :-)

I dag har jeg kost meg med å skjære ut gresskarlykter. I morgen skal jeg servere pizza, skummel gele, ristede gresskarfrø og gresskarkake til en håndfull små skumlinger som er invitert hit etter å ha ruslet rundt i nabolaget. Bruker å pynte litt, men ikke mye. Har et par "gresskar"-lysestaker og litt spindelvev til entrevinduet, dette gjemmer jeg fra år til år.

Håper det ringer på noen her også, etter å ha blitt skremt av vårt private gespenst Bjarne, som tas fram hver Halloween. Han henger like ved døra, ser passe skummel ut, har innebygd bevegelsessensor slik at han sier sånn spookish "Ooooåååaaaahhhhh...!" når noen går forbi. Av og til skriker han også ;-)

Jeg gleder meg til Halloween hvert år, jeg. Gruer faktisk litt til ungene mine vokser fra moroa - de tre største har gjort det allerede, men har èn håpefull igjen. Men tror nok jeg kommer til å holde på èn gresskarlykt ihvertfall - og min gode venn Bjarne :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...