Gå til innhold

Det er sjelden en tråd på DOL gjør meg kvalm....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• frosken

8

• Katt-ja

6

• EnolaGay

3

Mest aktive i denne tråden

"vandrende telt"

"negerdamer"

"religiøse vrangforestillinger"

Det er noen av uttrykkene jeg reagerer på...

Jeg synes også det er unødvendig å betegne en hele menneskegruppe som "skitne og uhygieniske".

''"religiøse vrangforestillinger"''

Kan vanskelig kalles noe annet.

Gjest Nord og ned.

"vandrende telt"

"negerdamer"

Jeg synes også det er unødvendig å betegne en hele menneskegruppe som "skitne og uhygieniske".

At du er blandt dem som ikke tåler at negre blir kalt negre kan jeg gjøre svært lite med. Det ordet er og blir den korte og greie versjonen av "en mørkhudet person med etnisk oprinnelse fra Afrika sør for Sahara", enten du liker det eller ei.

''Jeg synes også det er unødvendig å betegne en hele menneskegruppe som "skitne og uhygieniske''

MÅ du lyve? Jeg skriver utrykklelig at KLÆRNE det bades i, ikke har noe i et badebasseng å gjøre. Der har jeg samtlige kommunlae helsekontrollører i norges land med meg, så du får bare bli så grinete du vil.

Gjest Hulderen

"vandrende telt"

"negerdamer"

''Jeg synes også det er unødvendig å betegne en hele menneskegruppe som "skitne og uhygieniske".''

Annonse

Gjest Hulderen

"vandrende telt"

"negerdamer"

Klikket for raskt på Send, så jeg prøver igjen:

''Jeg synes også det er unødvendig å betegne en hele menneskegruppe som "skitne og uhygieniske".''

Han skrev ikke at folkegruppen var skitne og uhygieniske, men at klærne de badet i var det. Han kunne godt ha lagt til at det å dusje i klær i seg selv også er uhygienisk. Man blir ikke ren på den måten. I Farris Bad i Larvik oppfordrer de sågår folk til å være helt nakne i bassengene, av hygieniske grunner. Der er det ikke lov for menn å bade i badeshorts, kun en liten badebukse.

Så jeg tviler ikke på det N&N forteller, om at vannet må tilsettes ekstra klor. Jeg skjønner godt de damene som velger å ikke lenger bade på kvinnedager, når de må bade sammen i slike uhygieniske forhold.

Han skrev ikke at folkegruppen var skitne og uhygieniske, men at klærne de badet i var det. Han kunne godt ha lagt til at det å dusje i klær i seg selv også er uhygienisk. Man blir ikke ren på den måten. I Farris Bad i Larvik oppfordrer de sågår folk til å være helt nakne i bassengene, av hygieniske grunner. Der er det ikke lov for menn å bade i badeshorts, kun en liten badebukse.

Så jeg tviler ikke på det N&N forteller, om at vannet må tilsettes ekstra klor. Jeg skjønner godt de damene som velger å ikke lenger bade på kvinnedager, når de må bade sammen i slike uhygieniske forhold.

Er det noen som har blitt syke på grunn av dette? Noensinne?

Her er et bilde av norske badedrakter, for øvrig:

http://www.oksval.no/vandring_img/Oksval-vandring-august-2004_Side_08_Bilde_0002.jpg

Skjønner at du reagerer, det gjør jeg også. Men hva skal vi gjøre? Tie?

Orka bare ikke å tie... men orka heller ikke å skrive i tråden... jeg er forsåvidt ikke uenig i at burka kanskje ikke har noe i en norsk rettsal å gjøre (uten å reagere voldsomt verken den ene eller andre veien) ;) Men synes det er skremmende hvor fordomsfulle endel mennesker kan være (og da tenker jeg ikke på trådens innhold, men de nedlatende holdningene).

Gjest Tussilago1

''I Farris Bad i Larvik oppfordrer de sågår folk til å være helt nakne i bassengene, av hygieniske grunner.''

*Host* Nakne i dusjen er noe annet enn nakne i bassenget...

Joda, er ikke uenig.. og det blir feil å skrive ordene tatt ut fra sammenhengen - men jeg reagerer på måten man uttaler seg på omkring dette.

Gjest Nord og ned.

Bra du tok deg tid til å lese det som blir skrevet, det er åpenbart ingen selvfølge for alle.

Det skal faktisk mye mindre møkk til i et lite basseng enn folk aner før klorverdiene blir så lave at det ikke lenger er helsemessig forsvarlig å bade i det. Og når folk kommer udusjet i ikke nyvaskede klær er det kjørt.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Joda, er ikke uenig.. og det blir feil å skrive ordene tatt ut fra sammenhengen - men jeg reagerer på måten man uttaler seg på omkring dette.

Du har tillagt meg meninger og holdninger jeg på ingen måte har i din iver etter å sverte meg.

Er det en tråd folk_bør_ bli kvalm av er det denne, full med dine løgner.

Du har tillagt meg meninger og holdninger jeg på ingen måte har i din iver etter å sverte meg.

Er det en tråd folk_bør_ bli kvalm av er det denne, full med dine løgner.

Hvilke meninger og holdninger er det du ikke har? Og hvor har jeg løyet?

Gjest Nord og ned.

http://www.oksval.no/vandring_img/Oksval-vandring-august-2004_Side_08_Bilde_0002.jpg

''Er det noen som har blitt syke på grunn av dette? Noensinne?''

Neida, vi har bare råstrenge regler for kloring og krav om manulle prøvetakninger av klornivået hver 4dje time i alle norske offentlige basseng for moro skyld, og for å kaste bort mange hundre folks tid på dette for også for moro skyld

Selvsagt. har du flere høyintelligente spørsmål i dag?

Valg av språkbruk for trådstarter er kanskje ikke det beste hvis man ønsker meninger fra andre enn meningsfeller.

Its the 'net. På sitt beste og værste. Jeg kan ta feil, men tipper det er ment å provosere. Hva, hvordan og om du velger å kommentere, blir et valg. internettskribenter er og blir en blandig av alt mulig, seriøst ,useriøst og allt i mellom.. Ingenting overrasker meg, jeg tror jeg har sett det meste. Så nei, jeg blir ikke kvalm, men jeg blir heller ikke i fyr og flamme eller veldig engasjert.

Gjest Hulderen

De badedraktene ble brukt ute, ikke i basseng.

Og om noen har blitt syke av bakterier i basseng? Javisst.

De badedraktene ble brukt ute, ikke i basseng.

Og om noen har blitt syke av bakterier i basseng? Javisst.

Nei, om noen har blitt syke fordi noen har brukt "store badedrakter", som ikke ville blitt syke hvis små badedrakter hadde blitt brukt. (Godt dusjet i begge tilfeller.)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...